Hegeman Skoda Nijmegen

Uit jouw verhaal maak ik op dat je niet erg dicht bij Hegeman woont. Ik woon er net 15 minuten vandaan dus de keuze was zo gemaakt. Als ik, zoals jij aangeeft, voor elke afspraak twee keer moet komen ben ik er zo klaar mee. Ik heb wel wat beters te doen.

Tot nu toe kom ik er niet vaak met mijn auto, ik hoor van harte dat dat zo blijft. :)
 

Bakkertje

Forumguru
Nee klopt, mijn huisje staat in Beuningen en voordat ik bij Hegeman voor de deur sta ben je stiekem toch even onderweg, hoewel het met de nieuwe rotonde bij de Anac wel een stuk vlotter gaat. Het frustreert mij in ieder geval dat ik daar altijd meerdere keren terug moest. Ander puntje is overigens nog de leasemaatschappij, die willen reparaties wel eens afkeuren. Dat was me in Den Bosch al eens overkomen en als je als berijder belt mag het vaak wel. Daarom vraag ik ook altijd om meteen 's morgen de reparaties aan te melden en als ze afgekerud worden mij dan te bellen, zodat ik zelf de leasemij kan bellen. Lex meld de auto pas aan als deze daadwerkelijk gerepareerd gaat worden (ondanks mijn verzoek) dan kom je een dag later je auto ophalen in de veronderstelling dat alles gedaan is en tadaa, sorry meneer het verzoek is afgekeurd door de leasmij.. (grmbl)

Nou ja, ik hoop maar dat het voor jou beter uitpakt. Overigens gaan standaard dingen wel gewoon goed (beurten e.d.)
 

jantje

Lid
Ik ben in 2012 naar Hegeman gereden (1.5 uur enkele reis) voor een strakke occasion zonder schade verleden.
Tenminste dat zeiden ze over de telefoon. Bij aankomst bleek dat de rechter achterzijde slecht was overgespoten.
Na een opmerking hierover was het letterlijke antwoord; "Dat gaan we u natuurlijk niet over de telefoon vertellen want 90% van de mensen ziet dat niet!". Niet erg netjes vind ik, zeker niet als je vraagt of de auto echt strak is.

Niet gekocht en zonde van 3.5 uur tijd.
 

b@ssie

Nieuw lid
Mijn ervaringen met Skoda Hegeman zijn nou ook niet echt om naar huis te schrijven. Ik merkte al bij de koop dat Leo minder enthousiast werd toen hij hoorde dat het om een lease Suberb ging. Het plezier van de aankoop verloor door de ongeïnteresseerde manier van doen deels zijn glans.Aangezien het de dichtstbijzijnde dealer is heb ik toch maar gekozen voor Hegeman. Na een tijdje heb ik problemen gekregen met de carkit (parrot). Pas na drie (!) keer langskomen van is dit uiteindelijk opgelost. Ik ga er heen uit praktisch oogpunt maar warm wordt ik er niet van. Ik ben tevreden over Skoda als auto maar de service vindt ik onder de maat. Ik heb namelijk ook negatieve ervaringen met Skoda de Meern.
 

spikehome

Forumguru
Grappig.
Ben bezig met privé octravia.
Ook met Leo.
Met vragen zegt ie moet ik navragen bij de importeur pfff als koper kan ik meer vertellen als de verkoper!!
Vind hem idd ongeïnteresseerd.
Mijn golf komt er ook vandaan had met de verkoper toen een goed gevoel (helaas werkt hij niet meer bij Hegeman).
Ben zelf nu al enkele weken aan het twijfelen.
Heb zelfs al een koper voor mijn golf (dus geen inruil).
Zei Leo nog van laat ik de auto niet op marktplaats zien, ik bepaal zelf wel hoe ik de auto verkoop hun hebben geen inruil.
Maar in dit geval gaat hij naar de zoon van mijn zus.
Tja die krijgt dan een 3jaar oude golf met 31000km full option.

Maar goed de verkoper gaat mij niet over de streep trekken met een leuke korting bij geen inruil.
Dus nog twijfel voor de 1.2 ebl met nog een aantal extra zaken.
En de kleur is nog een probleem vind er niet 1 kleur echt uitspringen.
Zal tot nu toe saai grijs worden of metalic wit (moon white).

Overigens mijn golf ook 2x terug geweest voor reparatie en steeds vervolg afspraken.
Wel leen auto steeds omdat het fabrieks garantie was.

Tja welke vag dealer moet je anders nemen in de buurt? Hegeman is voor mij nog geen 2km.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Als de ervaring zo slecht is zou ik zeker voor mijn privé auto ergens anders heen gaan. Een verkoper die zijn eigen product niet kent en nog een grote smoel heeft ook.....die zit op een verkeerde plek. Dan rij ik liever wat verder.
Ik zou ook zker een klacht indienen bij de directie.
 

de5de

Lid
Een klacht/wens in 1e instantie niet goed opgelost. Als je daarna de gevraagde review van de importeur, je bezoek als slecht beoordeelt dan komt van alles in beweging. Slechte zaak dat het dan pas gebeurd. Gelukkig zit er daar een aardige mevrouw aan de receptie.
 
Beste leden,

Ik ben 2 maal binnen geweest bij Hegeman Arnhem. Ik ben ook niet erg positief over deze dealer. Ik ben daar geweest omdat ik opzoek was naar een specifieke, zeer jonge, O3 combi diesel. Ik wilde graag een DSG 105pk ( 1500 trekken) met élégance of élégance BSN pakket incl leer of half leer met trekhaak en xenon hebben. Ik had uiteraard al op internet gezocht.

Er was destijds okt-nov 2014 niets te vinden. Ik eens binnen gestapt bij Hegeman. Daar het verhaal uitgelegd, en gevraagd of zijn mij misschien verder konden helpen. Ik was opzoek naar een zeer jong gebruikte max 1 jaar oud.

De verkoper, luisterde niet . Na dat ik 3 had aangegeven dat ik de auto privé ging rijden, begon hij weer over de 14 % uitvoeringen. lekker belangrijk 14-20-25 % bijtelling;) Hoe bedoel je geobsedeerd door de leaserijders.

Ik vroeg hem om mij te contacten, indien hij iets interessants tegen zou komen in zijn ( Skoda) netwerk. Helaas nooit meer iets van gehoord.

Ik snap dat je niet meteen opzoek gaat, maar een zoek vraag in het systeem inkloppen er al om 0800 uur was, werd niet gereageerd, Jammer... Blijkbaar is 0800 uur afspraak lijkt mij toch wel het minste. Ook dat werd niet gedaan. Een "geeltje" op zijn scherm was voldoende.... :(

Helaas nooit meer iets van gehoord. :cry:

Tweede kans moet je iedereen geven. Dus maar eens een afspraak voor de wintercheck gemaakt bij Hegeman. Ik zou de auto om 0800 uur brengen aangezien ik ook vroeg op mijn werk moest zijn. Ik stond daar om 0755 uur. Alles nog in diepe slaap.
0805, nog geen teken van leven, niemand aanwezig. Hmmm ik begin me al aardig te irriteren. 0810 uur niemand te zien. Ik begon me zorgen te maken. Mijn eerste afspraak stond om 0830 uur op het werk. Dit zou allemaal precies passen als ik om 0800 uur de sleutels kon afgeven.
Uiteindelijk kwam er een monteur aan om 0817 uur. Deze maakte de deur open van de receptie en nam de sleutel in ontvangst. Op de opmerking dat ikbij Hageman een rekbaar begrip. Of dit een eenmalig iets is of structureel, kan ik niet beoordelen.

Het kwam op mij niet heel professioneel over. Ik heb mijn huidige O3 daar dus niet in onderhoud gedaan.

Ik sla deze dealer over... :nono:
 
Laatst bewerkt:

de5de

Lid
Ik plan mijn 30.000 km. beurt in bij een servicedealer in de buurt (ondanks bij Hegeman gekocht). Zaterdags neerzetten, maandag om 10.00 uur ophalen. Daar kun je nog met technische mensen praten over het rijgevoel van mijn Rapid, de laatste Skoda die ik koop.
 
Ik heb mijn SIII besteld bij Hegeman (10-2015) en deze gaan ze in 2-2016 leveren. Hoewel ik de auto nog niet heb , heb ik al spijt van de gekozen dealer. Helaas kan ik deze niet meer veranderen bij de Leasemij. Direct nadat de ik mijn keus had gemaakt en de leasemij alle contracten in orde had gemaakt bleek er een gat te zitten van 3 weken in de besteldatum. Of de leasemij verteld niet de waarheid of de Hegeman. De communicatie is verder ook beroerd. Waar Hegeman in 1e instantie een keurig mailtje stuurt dat ze de leverdatum sturen zodra deze bekend is moet ik het zien in een mailtje van de leasemij. Hegeman belooft maar doet niets. Na een uiterst botte mailwisseling met de verkoper ben ik er wel klaar mee.
 

Oknot

Forumguru
@sitechris . Gelukkig lezen er toch ook een best veel mensen dit forum en besparen enkelen daarvan zich dankzij dit draadje wellicht een hoop ellende. Maar inderdaad schokkend dat dit soort bedrijven toch jarenlang blijven bestaan.
 

dieselslurper

Senior Member
Mijn ervaring in het verkoop traject bij Hegeman Arnhem waren ook niet denderend...

Gaf aan dat ik twijfelde over een SIII of een OIII en dat ik neigde naar een full option OIII, omdat ik de SIII net te duur vond worden in de bijtelling met alle leuke opties. Krijg je de reactie terug, als je echt wil maken die paar tientjes per maand ook niet uit... Ok, niet heel handig als iemand toch 40k aan een nieuwe auto wil uitgeven... Maar goed, kan er zo maar uitfloepen, heb ik ook wel eens last van. :jaja:

Twee weken later kwam ik er praktisch langs op weg naar huis, terwijl we de mogelijkheden en opties van de OIII aan het doorspreken zijn, ging de verkoper uitgebreid 10 minuten bellen (op de speaker!) met iemand die telefonisch zijn SIII wilde doorspreken. Het gesprek afgewacht en daarna bedankt voor "zijn tijd".

Dat waren mijn laatste stappen in de showroom van Hegeman Arnhem, aangezien Dago Doetinchem maar een paar km verder is, daar gaan shoppen en perfect behandeld tot nu toe, maar de OIII moet ik nog in ontvangst nemen...
 

LT83

Forumguru
Mijn ouders hebben hun O3 nu ook bij Hegeman gekocht.
Zijn tot nu toe wel tevreden. Goede inruil ook voor de Leon 5F
 
Bovenaan Onderaan