Heel lichte hoogsteslag nieuwe banden

Agent327

Forumguru
Zijn de zittingen op de velgen goed schoongemaakt na verwijdering van de oude banden? Ik had hoogteslag bij 3 van de 4 nieuwe Michelin banden, 'ze begrepen er niets van' bij Euromaster. Ze hadden zelfs nieuwe banden besteld. Toen ze de nieuwe banden weer van de velg haalden zagen 'plotseling' dat er nog oude bandenresten in de zittingen zaten. Velgen zijn toe schoongemaakt , banden erop, gebalanceerd en de hoogteslag was verdwenen.

1983jeroen

Forumguru
Geen idee. Denk het niet. Heb niet heel veel vertrouwen meer in deze monteur dus wil sowieso ergens anders naartoe voor een second opinion.

Ben aan het zoeken naar een bedrijf met goede apparatuur en die snel tijd heeft

EdK

Forumguru
zoek in je buurt een bandeboer die auto / motor/ vrachtwagen banden levert en monteert
Mijn ervaring is dat die gasten in algemeen beter weten waar ze mee bezig zijn dan een kwikpit / euromaster en noem ze maar op die grote supermarkten .....

Fmoon

Forumguru
Weet niet waar u woont, vroeger ging ik altijd naar Robeo in Lelystad. Die levert ook alles en niet voor een gekke prijs. En inderdaad, geen gezeik als er iets niet goed zou zijn want hij levert ze zelf. Banden bestellen en monteren ergens kan spannend zijn. Al heb ik dat ook wel eens gedaan.

Captain Hook

Forumguru
Goede tip @Fmoon .
Ben de afgelopen jaren diverse malen bij Robeo geweest voor bandenaankoop/-wissel.

Wel ff afspreken, want ze zijn maar beperkt geopend. En verwacht geen sjieke wachtruimte o.i.d. Maar gewoon een mannetje waarmee je kunt oh-en over auto's/banden. En die ondertussen zorgvuldig een bandenwissel uitvoert.
Van tevoren had ik, via de email een afspraak gemaakt over de prijs e.d.

1983jeroen

Forumguru
Vandaag terug geweest bij de persoon die de banden gemonteerd heeft.
Bij de eerste kwam er bij het balanceren al meteen een verschil van 15 en 20 gram uit terwijl het lood er nog op zat dat hij zaterdag geplakt had.
Bij de andere heeft hij het oude lood meteen verwijderd.
Dat verschil gaf al weinig vertrouwen in de apparatuur.
Wel is bij iedere band een heel klein beetje hoogsteslag zichtbaar. Hij zegt dat alleen Michelin daar nooit last van heeft.

De banden heeft hij verder niet losgemaakt om ze te draaien op de velg.

Op weg naar huis leek het wel verbeterd, maar het is zeker niet perfect.

Ik ga denk ik toch maar voor de optie om ze elders met een Hunter Road Force te laten checken. Die zou ook moeten aangeven als het beter is om de band te draaien op de velg enzo.

Wat een gedoe weer :(

Bedankt voor de tip @Fmoon , maar Lelystad is wat ver helaas

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
20 gram ernaast?!? Dan moet je je als monteur toch de ogen uit je kop schamen, dan heb je gewoon een megafout gemaakt. De apparatuur zal heus niet slecht zijn, maar de bediener wel. Nieuwe banden horen gewoon goed te zijn, zonder merkbare trilling door hoogteslag of wat dan ook. Ik zou dus niet meer naar die toko toe gaan...

EdK

Forumguru
Heb ook ooit zo'n geintje gehad met het voorwiel van een motorfiets
Trilde alle kanten op toen ik weg reed
Dus meteen weer terug, en ze hebben tot 3x aan toe, lood verwijderd en weer geplakt aan de hand van het balanceer apparaat
Na de laatste maal was het nagenoeg goed, maar was het zat bij de toko en ben met de motor naar me dealer gereden waar ik voor alles kwam maar op dat moment die band niet had.
Heeft wiel gedemonteerd en ging as door wiel en werd op een bok gezet en zo liet hij wiel draaien en zag precies zonder dure apparatuur waar lood en hoeveel geplakt moest worden.
En hierna reed ik trillingsvrij weg ......

1983jeroen

Forumguru
20 gram ernaast?!? Dan moet je je als monteur toch de ogen uit je kop schamen, dan heb je gewoon een megafout gemaakt. De apparatuur zal heus niet slecht zijn, maar de bediener wel.
Dat gevoel had ik ook, maar na het plakken draait het wiel nog een rondje en gaf het apparaat wel 0-0 aan zaterdag.
Denk dan toch aan een afwijking in de apparatuur.

Het voelt echt niet goed om nog naar hem te gaan dus ik laat het lekker volledig over doen volgende week.
Het valt niet mee om een bedrijf te vinden dat op korte termijn tijd heeft en nog een beetje in de buurt is. 1 velg moet echt flink lood op dus misschien ga ik wel naar De Velgendokter. Die kan eventueel de velg richten als dat nodig blijkt

Frup

Forumguru
Dit is de laatste keer dat ik zelf banden heb besteld en elders heb laten monteren. Nu heb ik niet echt 1 punt waar ik terecht kan met deze klacht
Verstandig! Heb ook ooit zelf banden goedkoop besteld en lokaal laten monteren. Maar de bandenboer in de buurt bleek per saldo niet duurder. Doordat die slecht weinig rekent voor montage als je bij hem de banden koopt. En die adviseert ook nog prima.

• Leuk
Waarderingen: EdK

SuperBeeb

Forumguru
@SuperBeeb : leuk van die nietszeggende informatie…
Kan het apparaat ook het weerbericht van een willekeurige stad in China weergeven?

Allemaal teveel informatie voor de persoon die er mee moet werken, die moet enkel weten: hoeveel gram en op welke positie…!

Er staat doorgaans niet iemand met HBO/WO diploma achter zo’n apparaat…
Laatste wat ik over mijn wielen zeg: deze man is er in geslaagd met veel minder lood dan voorheen de onbalans uit alle 4 de wielen weg te krijgen. En heeft daarvoor meer gedaan dan alleen wat rondjes draaien op een standaard balanceerapparaat.

Grappig nooit van gehoord. Maar ligt aan mij. Maar is het niet op te lossen door op een balanceer apparaat een schuur oppervlak steeds dichter bij de band te laten komen en dat bolle stukje weg te slijten. Als ik het goed begrijp tenminste is het het tegen over gestelde van een flat spot door hard remmen. En daarvan zegt men vaak. Ff spinnende Wielen als het om de aandrijflijn gaat doen.

1983jeroen

Forumguru
Je kunt banden laten trimmen. Dan halen ze een stukje weg. Voor nieuwe banden is dat wel heel erg zonde natuurlijk.

De Velgendokter heeft voorlopig helaas geen tijd. Heb nu een andere zaak gevonden die goede apparatuur heeft en eventueel velgen kan richten.
Dinsdag heeft die tijd voor mij.

Vanochtend zelfs een set nieuwe velgen en Pilot sport 4 banden opgehaald via marktplaats voor als dit echt een hopeloos geval blijft. Dan heb ik voorlopig iets anders om op te rijden en anders verkoop ik de set wel weer.
Het zijn exact dezelfde velgen als nu op mijn auto zitten en nieuwe banden

Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
Geef het advies mee de banden/velgen te laten balanceren op een hunter roadforce…haalt de onbalans er grotendeels wel op de juiste manier uit…geeft precies aan waar en hoeveel gewicht er moet komen en vaak ook hoe de band het beste gedraaid kan worden tov de velg…heb hetzelfde weleens aan de hand gehad bij kwikfit met een basic balanceerapparaat..wielen moesten wel een keer of wat gebalanceerd worden en na iedere keer gaf het apparaat 0 aan…de laatste paar keer altijd via zo n roadforce met drukrol laten doen…

Bovenaan Onderaan