Heeft mijn auto keyless entry?

Canon-Eye

Forumguru
De omschrijving in de folder is dan dus geen misleiding
Maar het is op zijn zachtst gezegd verwarrend om het zo te omschrijven. De vraag is of dit per ongeluk is.
En als het dan de facto toch geen misleiding zou zijn, dan grenst het er toch wel aan...

Cordoba

Forumguru
Contactslot vervangen door een startknop, heeft meerdere voordelen:
- bij serieuze aanrijdingen willen nog wel eens serieuze verwondingen ontstaan doordat bijvoorbeeld een contactsleutel in een been wordt gedrukt
- bij mensen met problemen met de pols (moeite met draaien bijvoorbeeld) kan een startknop soms de oplossing zijn om een stuk extra lichamelijke belasting op een zwak punt te voorkomen. Ook bij mensen die moeite hebben met hand-oog coördinatie en bijvoorbeeld lastig een contactsleutel in het slot krijgen is dit ook een oplossing.

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Dat van de sleutel wist ik niet, al vind ik dat wel vergezocht om eerlijk te zijn. Dat van de sleutel draaien/vinden lijkt me ook niet echt relevant, als je hand oog coördinatie zo slecht is ga je toch zowiezo niet meer deftig kunnen auto rijden of wel? Maar goed kan zijn dat ik dingen over het hoofd zie maar kan me er weinig bij voorstellen, mij lijkt het echt gewoon een typische modernisering om het allemaal wat meer futuristisch te maken.

hemi24

Forumguru
Zo modern is het toch niet?
Ik had het 10 jaar terug al op een Ford C-Max (en op de voorloopauto, een Renault Megane)…

JeSko

Forumguru
Het is er zelfs al veel langer (late jaren 90), maar dat betekent niet dat het daarom destijds niet in het leven geroepen werd puur om moderner te ogen en aan te voelen.

hemi24

Forumguru
Dat kan, maar uit betrouwbare bron kan ik je melden dat je er heel snel aan went én dat het dan toch wel een hele fijne en comfortverhogende optie is…
Als je terug gaat naar een auto met normaal contactslot merk je dat weer.

Cordoba

Forumguru
@JeSko Dat van die sleutel was decennia terug juist één van de verkoopargumenten bij sommige verkopers. Dat argument uitgebreide reclame/reviews was mij juist heel erg opgevallen, vandaar dat ik het heb onthouden.

Wat de contactsleutel betreft: enig idee hoe veel aangepaste auto's (voor mensen met een handicap) voorzien worden van een startknop? Er zijn ook mensen met problemen met de pols (carpaal tunnel syndroom bijv.) die moeite hebben met polsbewegingen onder een bepaalde hoek. Niet iedere autobestuurder rijdt 'deftig', er zijn ook mensen voor wie het één van de weinige geschikte manieren van vervoer is.

JeSko

Forumguru
Als je terug gaat naar een auto met normaal contactslot merk je dat weer.

Mij stoort het niet op zijn minst, heb zelfs geen bakske meer om hem los te maken, moet altijd de sleutel eerst in het sleutelgat duwen en daarna nog is om te starten ;) maar nu ging het vooral om enkel die startknop die de sleutel vervangt, en niet om keyless entry, keyless entry is zeker een plezier, daarover had ik het dan ook, dat het systeem zonder toegang tot de auto maar met startknop ipv sleutel eigenlijk imo onnodig is, zoals jammer genoeg bij onze Mazda. Dat had Nissan in 2014 beter voor elkaar, ik begrijp dan zelf ook niet dat een startknop (Mazda van m'n vrouw) comfortabeler is dan een sleutel draaien zoals in mijn oude Superb en huidige auto. Maar dat kan aan mij liggen.

Bovenaan Onderaan