HEEEL MOOOOOI nieuws voor de greenliners

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredV

Banned
Dit begrijp ik niet.
Als je nu koopt heb je het BMP en MRB-voordeel binnen. Dat nemen ze je niet meer af.
En straks met de nieuwe regeling ben je altijd goedkoper uit dan de nu niet bpm-vrije voertuigen, want die zullen altijd meer betalen.
Dus nu kopen is altijd voordeliger.
De enige maar is dat er misschien auto's komen die nog goedkoper zullen zijn qua uitstoot. Maar dan nog is de Greenline toch voordeliger tov de huidige andere auto's.

En off topic is dit toch niet, want dit is toch goed nieuws?
 
We rijden wel in in DIESEL!!
Als ze de wegenbelasting gewoon weer plat terugdraaien (wel een doemscenario), dan zijn we de klos!
Maar, dan is het echt oorlog, dus daar zullen we maar niet vanuit gaan...
 

FredV

Banned
We rijden wel in in DIESEL!!
Als ze de wegenbelasting gewoon weer plat terugdraaien (wel een doemscenario), dan zijn we de klos!
Maar, dan is het echt oorlog, dus daar zullen we maar niet vanuit gaan...
Als als als, om steeds op als te wachten....dan ben je echt de klos.
Kijk wat je nu al bespaart.
 

Noord26

Forumguru
Een Greenline is vanaf circa 10.000km per jaar al goedkoper als de 1.2TSI, als je de volle mep belasting moet betalen.
 
@Noord26

Die TSI valt mij echt erg tegen qua benzineverbruik.
Ik zie veel 1:13 langskomen!
Mijn 2.0 liter Mazda wagon loopt gemiddeld 1:12 en is nu bijna 13 jr oud!
Dus zo'n vooruitgang vind ik de nieuwe motoren nu ook niet.
Zeker omdat het een 1.2 liter betreft.
 

van_der_P

Senior Member
We rijden wel in in DIESEL!!
Als ze de wegenbelasting gewoon weer plat terugdraaien (wel een doemscenario), dan zijn we de klos!
Nou dat valt wel mee je hebt bij de aanschaf al een voordeel van 4700 euro BPM, die niet betaald hoeft te worden. Dat is al pure winst en die neemt je niemand meer af.
Daar kun je al heel wat maanden mee vooruit als je weer MRB betalen mag.
Anders verkoop je toch gewoon de boot :D:D:
 

Noord26

Forumguru
@Noord26

Die TSI valt mij echt erg tegen qua benzineverbruik.
Ik zie veel 1:13 langskomen!
Mijn 2.0 liter Mazda wagon loopt gemiddeld 1:12 en is nu bijna 13 jr oud!
Dus zo'n vooruitgang vind ik de nieuwe motoren nu ook niet.
Zeker omdat het een 1.2 liter betreft.

Dat is wel erg veel idd. Ik heb proef gereden in een Combi RS 1.4 TSI (180pk) en na die proefrit, met lekker op zijn staart trappen was het ook 1:13? Maar dan heb je wel 132kW ipv 68kW onder de kap? Mijn inruil-Civic reed 1:15 (benzine) met automaatbak. 115pk/85kW 1.5je.

Daarom valt mij wat je zegt echt zwaar tegen van de 1.2 TSI.
 
@van_der_P

Tja, die 4700 BPM besparing vind ik toch een beetje sigaar uit eigen doos!
Het is volgens mij een overkapte truck, om de auto-industrie overeind te houden.
Stel, je zou die 4700 euro bij de Fabia Combi Greenline optellen + een paar opties.
Dan ben je al snel 23.000 euro kwijt en dat geeft niemand ervoor.

Ik denk dus, dat de autofabrikant de prijs bewust hoger houdt bij alle BPM-vrije auto's. (De Prius is ermee gestart.)
J.m.t.c.
 

Iceman

Nieuw lid
Hallo allen,

Ik verbaas me eigenlijk dat ik hier nog niks lees over het item in het RTL nieuws van afgelopen woensdag overhet aanpassen van de belastingregels.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/de8b69f1-85ad-3cc0-b26e-2cf1452a732a/

Dus als ik het goed begrijg is de aangekondigde CO2 belasting van de baan en zouden ook de huidige schone dieselrijders de volle mep moeten gaan betalen.
Eigenlijk kan ik het me niet voorstellen dat de overheid eerst een heleboel mensen in een schone auto lokken en dan de regels helemaal weer terugdraaien.
Wat is jullie reactie hierop.
 

Jkz

Lid
Trouwens zoals het beschreven stond kunnen we nog tot 2014 Mrb vrij blijven rijden met de greenline.
Ik werd wel vrolijk van dat nieuws.
 

erik2907

Actief lid
Ik bespaar momenteel € 3.000,= per jaar bij 40.000 km per jaar in vergelijking met mijn vorige auto, een Opel Zafira 1.9 CDTi. Alleen de MRB al € 127,= per maand. En het verschil in het gemiddelde verbruik is ook nog eens 1:25,3 tegen 1:15,5.......... En ja, ook de verzekering is goedkoper (€ 17,= per maand) en uiteindelijk ook nog een de BPM uitgespaard. Tja, als de regeling 01-01-2014 in gaat dan zijn mijn besparingen over 3 jaar en 3 maanden = € 9.750,= t.o.v. mijn vorige auto. Wie pakt mij dat nog af?
 

wanderer

Senior Member
volgens mij kan deze draad op slot vanwege de actuele politieke ontwikkelingen betreffende MRB en BPM....waarover een nieuwe draad gestart is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan