HEEEL MOOOOOI nieuws voor de greenliners

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Jager verlaagt de vennootschapsbelasting met een half procent tot 25 procent. De fiscale voorstellen voor zeer zuinige auto's (inmiddels rijden er 200.000 in Nederland) blijven ongewijzigd. Wie nu een zeer zuinige auto rijdt, profiteert in ieder geval tot 2013 van het nultarief in de motorrijtuigenbelasting.
 
Het is mooi nieuws en brengt wat meer duidelijkheid. De autobranche en de autorijder zullen hier alleen maar blij mee zijn.

Ik heb stille hoop dat wij in ieder geval belastingvrij kunnen rijden totdat er km-heffing is. En aangezien dat systeem ergens rond sint-juttemis er wel zal zijn, hebben we dan nog even :)
 

Snoopy

Lid
Even een schrikvraag:
hoe zit het eigenlijk met aanpassing, verandering van de co2 uitstootgrens?
Als die grens bv. vanaf 2012 veranderd wordt in 85gr/km dan piesen we langs de pot.
 

FredV

Banned
Daar is ook in het andere draadje al veel over verteld en geschreven.
We gaan allemaal MRB betalen, waarbij de elektrische auto en de auto met de minste CO2 uitstoot het meeste voordeel krijgt. Dus hoe meer CO2 je uitstoot, hoe meer je gaat betalen.
Dat staat in het meerjarenplan over de MRB
 

erik2907

Actief lid
volgens mij al op 20-12-2012 dus afspraak van 21-12 maar gauw verzetten anders maak je dat niet meer mee !!:)

Het is maar net op welk wereld deel je verblijft! Als wij overgaan van de 20e naar de 21e dan is het elders nog de 20e! Waar start het?
 

FabiaGL

Actief lid
in de begroting staat ook dat de BPM afbouw per 1 januari word stopgezet en de wegenbelasting dus niet verder word verhoogd, dit zou betekenen dat de greenline bezitter vanaf 01-01-2013 normale wegenbelasting moet gaan betalen met een overgangsregeling(lees korting) van bijvoorbeeld 4 jaar.
 

FredV

Banned
Ik heb begrepen dat de MRB afhankelijk wordt van de CO2-uitstoot. De schoonste betaalt het minste.
Als er dus over een aantal jaren een schonere uitvoering komt dan de huidige vrijgestelde, de huidige vrijgestelde dus in een hoger tarief komt.
De elektrische auto krijgt de voorkeur.
 

FabiaGL

Actief lid
Ik heb begrepen dat de MRB afhankelijk wordt van de CO2-uitstoot. De schoonste betaalt het minste.
Als er dus over een aantal jaren een schonere uitvoering komt dan de huidige vrijgestelde, de huidige vrijgestelde dus in een hoger tarief komt.
De elektrische auto krijgt de voorkeur.
dit zou heel goed kunnen en wel zo eerlijk zijn, dit zou betekenen dat de greenline altijd voordelig blijft.
 

FredV

Banned
tenzij er een schonere uitvoering komt, dus terecht.
Ik geloof wel dat t speerpunt bij electrisch aangedreven voertuigen ligt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan