Hatsekeflats, de gebruikelijke emmer leeggooien

Desperado

Forumguru
Ah, die Bovag was de voorganger.
Maar dan nog, ik denk dat als je er een zaak van had gemaakt ze wel een probleem hadden.
Doet er ook niet meer toe eigenlijk, je bent nu tevreden met wat anders.
 

JeSko

Forumguru
Tja zaak van make... Een mens heeft soms al zoveel aan zen hoofd, niet iedereen staat te springen of is voldoende principieel ingesteld om daar een juridische slag van te maken, of amok, ik kan best begrijpen dat je zoiets hebt van, ; ach laat ook maar, ik weet nu wat voor boeltje jullie hier runnen en en mij zijn jullie kwijt, en ik zal wel voldoende negatieve mond aan mond reclame doen of een mooie review schrijven. Ik heb ooit zo aanslepende problemen gehad waarbij de garage zonder oplossing kwam, ook al had ik daar recht op, na een slechte maar correcte recensie werd ik opgebeld, het kon plots WEL op de eerlijke manier. Recensie is mooi blijven staan, heb hen netjes uitgelegd dat ze hieruit maar moeten leren en hun klanten maar correct moeten behandelen, ipv te proberen en dan achteraf de scherven te willen lijmen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

VAG-man

Forumguru
Klopt, maar was geen Bovag. Maar eigen garantie op motor en bak.

Maakt niks uit dat het geen Bovag-garantie heeft.

Bron ANWB:

Klachttermijn
Als het product gebrekkig is klaag dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk 2 maanden na ontdekking van het gebrek schriftelijk bij de verkoper. Je kunt je rechten verspelen als je te lang wacht met klagen.

Bewijs
De bewijslast ligt bij de verkoper als het product binnen 6 maanden na aflevering een gebrek vertoont. De wet gaat er dan vanuit dat het gebrek al bij aankoop aanwezig was. Als de verkoper vindt dat het product niet gebrekkig is, moet hij dat bewijzen. Deze regel geldt alleen als je als particulier koopt van een professionele verkoper.
 

Thegabeman

Actief lid
De mijne is ook van 2010 en heeft nu 300.000km. In de laatste ander half jaar 2 verstuivers, koppelingsplaten, schokdempers, distributieriem, remschijven + blokken en een aantal rubbers links en rechts. Ben nu ook goed na aan het denken om hem de deur uit te doen.
 

Desperado

Forumguru
Ik zie voornamelijk slijtagedelen. Je kunt hem de deur uit doen, maar met alles wat al vervangen is kun je ook zeggen; ik rij ermee door tot het echt op is. Ik zou denken dat et zonde van de investering is om hem nu weg te doen.
 

Thegabeman

Actief lid
Snap ik ook dat dit onderdelen zijn die met deze kilometerstand wel een keer vervangen dienen te worden. Maar het loopt wel op zo. Ik rij 30 a 40 k per jaar en ik zit niet te wachten om door die gele rakkers van de snelweg afgeplukt te worden.
Daarom zei ik "ik ben er over aan het nadenken". Maar het is ook de vraag hoever kan ik nog door voordat het echt te gortig wordt met de reparaties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Desperado

Forumguru
Dat is aan jou om te beoordelen/beslissen. Je weet zelf het beste hoe de auto is en of het de moeite waard is. Het is ook maar net of je de inruilwaarde de moeite waard vind.
 

Thegabeman

Actief lid
CITAAT!
Ik zou niet zeggen dat ie nog showroom nieuw is maar kan wel zeggen dat ie niet uit ziet dat ie 300.000 gelopen heeft. Heeft maar 1 klein deukje bovenop het linker spatscherm en natuurlijk links en recht wat lichte gebruikskrasjes. Ben er altijd erg zuinig op geweest.
Het blijft wel moeilijk om te kiezen want mocht ik voor een andere gaan wat is dan het beste? Weer een diesel of toch een benzine. Ik denk wel dat ik binnen nu en een jaar of 2 meer belasting moet gaan betalen omdat het dan een oude diesel is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even dit topic wat ik zelf ooit heb gestart nieuw keven in te blazen is. Ik heb dus vrij lang door kunnen rijden maar nu lijkt het erop dat er iets gedaan moet gaan worden. Tussen 80 en 90 is er een duidelijke brom aanwezig, boven 105 is het geluid wat erger. Nu was dus in 2019 de indicatie € 2300 voor een gereviseerde versnellingsbak en daar zou nog korting op gegeven worden. Maar toen zag ik ook dat andere partijen dit voor de helft aanboden. Prijzen zijn flink gestegen, heeft iemand een suggestie voor een niet skoda dealer in de buurt van Amersfoort?
 

Cordoba

Forumguru
Verandert de brom ook bij een bocht, en maakt het uit of de bocht naar links of naar rechts is? Als ie verandert in een bocht, grote kans dat het een wiellager is, dat is toch wel een stuk goedkoper te fiksen.
 
Ik hoor dat geluid in een bocht niet specifiek veranderen maar een andere partij heeft een diagnose gedaan en zegt inderdaad dat het de wiellagers zijn. Maar ook de versn.bak keerringen moeten vervangen worden. Toen ik de skoda dealer belde voor een prijsopgave werd er gereageerd "maar dan zit er speling op je aandrijfaslagers en blijven de keerringen niet heel" .

Ik vind het gehalte giswerk bij auto's maar bijzonder. Ik ga bij de diagnose steller nog eens navragen of ze er wel zo zeker van zijn dat het de lagers zijn en niet dat het 1 verband houd met het ander: geluid met speling op aandrijfaslager en vandaar lekke keerring.
 

motomarz

Senior Member
Ook hier een brommend/"schoepend" geluid bij bepaalde snelheden.
Denk dat het inderdaad wel verandert in bochten, maar dan is je snelheid vaak ook anders, dus sowieso al ander geluid.

Auto is net voor onderhoud geweest, maar geen idee of ze naar de lagers kijken?
Is er een mogelijkheid om het zelf te checken?
 
Bovenaan Onderaan