Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Het is een topaanbieding. Ga er zeker gebruik van maken, al is het niet echt in de buurt. Eerst nog even de 60.000km beurt en dan tunen.
 
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Vandaag mijn auto laten tunen bij Hartog Tuning, a.k.a. bij Pedro. Kan niet anders zeggen dan complimenten! Aardige mensen, lekkere koffie, veel uitleg en mijn auto is van 107PK naar 152PK gegaan..
yeah.gif


Op de weg terug naar Den Haag even ervaren wat dat doet.. Je in je stoel drukken vooral.
smile.gif
De accelleratie in de 2de en 3de versnelling is bijna belachelijk, maar erg leuk! De kracht in de hogere versnellingen (snelweg) is top, je voelt de auto gewoon van zijn plek springen!

Na afloop netjes een CD mee met de resultaten, de originele software en de nodige uitleg en instructies. 3 jaar garantie op het geheel en de toevoeging dat als er iets niet lekker voelt of naar mijn gevoel niet in orde is, ik gewoon contact op kan nemen voor een aanpassing. Kortom Pedro bedankt!

De tuning resultaten:
http://www.skodaforum.nl/forum/photo/showphoto.php?photo=1111
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Hoi veel plezier met je chippie. Ik snap alleen je grafiek niet. Een hoop getallen maar waar staat nu concreet wat je hebt aan NM en PK?
 

Daniel

Lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Hoi veel plezier met je chippie. Ik snap alleen je grafiek niet. Een hoop getallen maar waar staat nu concreet wat je hebt aan NM en PK?

[/ QUOTE ]

Hihi ik dacht hetzelfde. (ben er nog steeds benieuwd naar Yilar)
 
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Volgens mij kan Pedro het nog veel beter uitleggen
smile.gif
Ik heb een ander PDF'je (te groot om te uploaden) waarin het koppel/aantal PK's staan vermeld. Het plaatje en de grafiek die je bedoeld geeft aan wat het koppel en aantal PK's is verspreid over het aantal toeren wat de auto maakt. (volgens mij)

Toeren op de X-as
PK's op de linker Y-as
Koppel op de rechter Y-as
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Om te beginnen is het koppel in lb ft (pound foot), de Engelse koppelmaat. En verder zal het gaan om vermogen aan de wielen. Kunnen we meteen zien welke omrekeningsfactor Pedro hanteert voor vermogen aan de krukas...

Wel netjes hoor. Vooraf en achteraf rollen, kun je mooi zien wat je echte winst is.

107 naar 152? Reken maar dat je dat verschil voelt!
grin.gif


O ja, zijn de hp's dan ook de Britse bhp's, Pedro, en niet onze DIN-pk's/PS?
 

Pedro

Lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

De meting wordt gedaan met behulp van een G-tech performance meter.
Deze meter is voorzien van geavanceerde zeer gevoelige acceleratiesensoren, deze meten de voorwaartse/zijdelingse versnelling en de remkracht.
De meter kan aan de hand van de gemeten g-krachten/het gewicht en het toerental het koppel/vermogen berekenen (om een bepaalde versnelling van een bepaald gewicht te krijgen heb je een bepaald koppel/vermogen nodig)
Hoe groter de versnelling is bij een vooraf ingegeven gewicht, hoe groter het benodigde koppel om dat voor elkaar te krijgen, dit wordt middels een formule berekend.
De meting wordt op de straat uitgevoerd, in de 2e versnelling (de eerste is te kort en geeft teveel wielspin wat voorwaartse vernelling tegenwerkt, hogere versnellingen zijn niet bruikbaar omdat de luchtweerstand een te grote rol gaat spelen door de hogere snelheden)

Het resultaat van deze meting is dus een andere dan de fabrikant opgeeft, de fabrikant plaatst de motor in een proefstand, zonder aandrijflijn/dynamo/servo/airco enz. en hanteert deze waarde als uitgangspunt.
Bij deze meting is alles gemonteerd, de zaken als versnellingsbak/aandrijfassen/banden/dynamo enz. geven een behoorlijk verlies, daarbij opgeteld de luchtweerstand, welke behoorlijk is bij 80-100km/u (meetsnelheid)maakt dat de gemeten resultaten 20-35% lager uitvallen dan de opgave van de fabriek.
Het uitrustingsniveau, type versnellings/automaatbak, luchtweerstand van de gemeten auto zijn dus zeer belangrijk als je wilt terugrekenen naar fabrieksopgave.
De verliesfactor wordt dus bepaald door deze zaken, in het geval van de gemeten RS komt er dus een lager vermogen uit als de fabrikant opgeeft, waarschijnlijk is dat een afwijking in de gewichtsopgave, of de luchtweerstand bijvoorbeeld.

Dit apparaatje is erg vernuftig maar als basismeting niet erg geschikt door deze variabelen, het controleren van de fabrieksopgave is niet exact te doen, het is in die zin een benadering.
Wat het apparaat voor mij geschikt maakt is het feit dat ondanks de verschillen t.o.v. de originele fabrieksopgave van het vermogen/koppel de verschillen wel duidelijk zijn voor wat betreft origineel-getuned, wat mijn primaire belang is, ik wil weten hoeveel ik win (of eventueel verlies
crazy.gif
) tijdens mijn modificaties.

In een notendop; de metingen zijn wiel-pk's onderhevig aan verliezen, er is een verliesfactor van toepassing om dit terug te rekenen.
De gemeten waarde kan iets afwijken, de verschillen (origineel-getuned) zijn net zo exact als bijvoorbeeld een rollenbank.

http://www.gtechpro.com/
 
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: maurice</font><hr />


Wel appart dat je voor een diesel 100 euro goedkoper uit bent als een benzine...............

[/ QUOTE ]

Waarom die prijs verschillen?
Is het bij de 1 meer werk/tijd?????


(Doorgaans nette aktie hoor)
 

japiejo5

Actief lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Hmmm, ik ga m ook laten tunen,..maar dan via VAG,..ivm leasemaatschappij,...staat deze tuning bij VAG nu gelijk aan de Tuning bij Hartog? Bij vag kost het nl. 1000 euro.
Ik ben benieuwd!!
 

Skombi

Actief lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Ik heb net een mailtje gestuurd met het verzoek een datum te prikken voor een tjoenbeurt. Hopelijk kan Pedro snel.
Kan niet wachten om 170 pk uit een diesel te voelen.
 

deusjevo

Forumguru
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

@ Pedro:
Ik durf het bijna niet te vragen tussen al dit TDI geweld maar wat kan je betekenen voor een 1.6 MPI...
945.gif


In het dagelijks leven voldoet de auto naar behoren maar wat kan jij nog winnen aan vermogen
icon_smile_question.gif
(ik denk daarbij hoofdzakelijk aan het rijden met caravan)
 

Skombi

Actief lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Hij kan inderdaad snel .. volgende week donderdag wordt de dag van het grote vermogen. Wel 200 km heen en 200 km terug maar die laatste zullen voorbij vliegen denk ik
wink.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

Ik durf het bijna niet te vragen tussen al dit TDI geweld maar wat kan je betekenen voor een 1.6 MPI...
945.gif



[/ QUOTE ]

Ik spreek voor m'n beurt, want mij is niks gevraagd, maar over het algemeen kun je zeggen dat chippen geen zin heeft voor een auto zonder turbo, tenzij je andere (kostbare) mechanische aanpassingen doet waarvoor het motormanagement moet worden geoptimaliseerd.

Als je meer trekkracht wilt voor een caravan, zul je toch echt naar een zwaardere benzinemotor of een turbodiesel moeten...
 

deusjevo

Forumguru
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

Ik durf het bijna niet te vragen tussen al dit TDI geweld maar wat kan je betekenen voor een 1.6 MPI...
945.gif



[/ QUOTE ]

Ik spreek voor m'n beurt, want mij is niks gevraagd, maar over het algemeen kun je zeggen dat chippen geen zin heeft voor een auto zonder turbo, tenzij je andere (kostbare) mechanische aanpassingen doet waarvoor het motormanagement moet worden geoptimaliseerd.

Als je meer trekkracht wilt voor een caravan, zul je toch echt naar een zwaardere benzinemotor of een turbodiesel moeten...

[/ QUOTE ]

Dat vermoeden had ik al
407.gif

Ach, op zich voldoet hij goed hoor.
Ik heb een caravan van 800 kilo (er mag 1200 kilo achter de O1) en vlieg daarmee snel zat over de peage en Spaanse tolweg.
De stabiliteit van auto en caravan is prima, alleen een colletje van de 1e categorie gaat wat moeilijker.
Ik moest kiezen tussen de MPI en de FSI en vond uiteindelijk de meerprijs van de FSI te hoog om het ietsiepietsie meer vermogen te rechtvaardigen.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

De stabiliteit van auto en caravan is prima, alleen een colletje van de 1e categorie gaat wat moeilijker.
Ik moest kiezen tussen de MPI en de FSI en vond uiteindelijk de meerprijs van de FSI te hoog om het ietsiepietsie meer vermogen te rechtvaardigen.

[/ QUOTE ]

Volgens mij had dat voor je trekkracht weinig uitgemaakt als ik zo de cijfers van de FSI zie. Het meeste extra vermogen zit bovenin (typisch voor een zestienklepper), daar waar je het als caravantrekker niet nodig hebt/er niet bij kunt. Aan het lager beschikbare koppel van de achtklepper heb je dan volgens mij meer.

Ik was er me trouwens nooit zo bewust van, maar 't is inderdaad best nog een stevig prijsverschil.
 

Pedro

Lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Op zich kan er wel iets mee, maar niet veel.
Je mag het altijd een weekje proberen, bevalt het niet, dan krijg je het volledige bedrag terug en maken wij de tuning weer ongedaan......... goede deal toch?
winkie.gif
 

Exciter

Administrator
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Wat kan je betekenen voor mijn Favorit 1.3?
grin.gif
grin.gif
grin.gif


Heb je nog een overtollige dubbele Weber liggen?
 

deusjevo

Forumguru
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Exciter</font><hr />

Wat kan je betekenen voor mijn Favorit 1.3?
grin.gif
grin.gif
grin.gif


Heb je nog een overtollige dubbele Weber liggen?

[/ QUOTE ]

Misschien ook nog een snel uitlaatje en lichtmetalen ventieldopjes erbij
icon_smile_question.gif
super.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Exciter</font><hr />

Heb je nog een overtollige dubbele Weber liggen?

[/ QUOTE ]

grin.gif
grin.gif
473.gif
 

Exciter

Administrator
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Ja van 60 naar 165 Pk, lijkt mij wel wat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan