Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exciter

Administrator
Introductie-aanbieding

Chiptuning

Skoda-Forum

Geldig tot en met 31 Oktober 2006 voor geregistreerde Skoda-forummers.

Chiptuning op maat

Voor alle modellen met turbomotor, motoren zonder turbo kunnen ook getuned worden, helaas is het resultaat stukken lager dan bij de turbomotoren, ongeveer 8% (op aanvraag). Dus alle TDI /1.8T en 2.0 TFSI motoren.

Eenmalige introductie-prijzen:

Type ------------------------- Normaal ---- Actie

1.4 TDI 75pk +23pk/45Nm ------ 500,- ----- 329,-
1.9 TDI 90pk +28pk/60Nm ------ 500,- ----- 329,-
1.9 TDI 100pk +30pk/65Nm ----- 500,- ----- 329,-
1.9 TDI 105pk +30pk/65Nm ----- 500,- ----- 329,-
1.9 TDI 110pk +32pk/65Nm ----- 500,- ----- 329,-
1.9 TDI 130pk +35pk/70Nm ----- 500,- ----- 329,-
2.0 TDI 140pk +30pk/70Nm ----- 600,- ----- 429,-
2.0 TDI 170pk +30pk/70Nm ----- 600,- ----- 429,-
2.5 TDI 155pk +28pk/65Nm ----- 500,- ----- 329,-
2.5 TDI 163pk +20pk/50Nm ----- 500,- ----- 329,-
1.8 T 150pk +45pk/80Nm ------- 600,- ----- 429,-
1.8 T 180pk +35pk/70Nm ------- 600,- ----- 429,-
2.0 TFSI 200pk +45pk/80Nm ---- 850,- ----- 500,-

Deze opgaven zijn een indicatie en kunnen per auto/wens verschillen.

Deze prijzen zijn inclusief b.t.w. en 3 jaar garantie op hard en software.
De tuning is op maat, d.w.z. aan de hand van uw wensen (waar technisch mogelijk) en afgestemd op uw motor.
Er wordt vooraf gereden en gemeten, een diagnose gesteld zowel visueel als het uitlezen van storinggeheugen en sensoren.
De tuning kan (afhankelijk van het bouwjaar) middels de diagnose-aansluiting geschieden (vanaf ~b.j. 2000).
U krijgt een certificaat als bewijs van de uitgevoerde tuning en een cd-rom met de originele motorsoftware en informatie, alsmede een uitdraai van de gemeten resultaten (meting met G-tech G-krachten meter).

Voor meer informatie of een afspraak: info@hartogtuning.nl o.v.v. Skoda-forum voor de aanbieding.
 

Karstieman

Forumguru
Ik moet zeggen dat dit een zeer goede aanbieding is...bijna 35% korting...
cheer.gif

Goed geregeld Exciter en bedankt sponsor !
worshippy.gif
 

Karstieman

Forumguru
Gewoon een afspraak met ze maken voor 31 Oktober 2006 en zeggen dat je van Skoda-Forum bent.
Eigenlijk staat het allemaal in Exciters startpost.
 

Dutch4x4

Senior Member
Inderdaad een heel scherpe prijs voor tuning op maat!

P.S. +45 pk op de 1.8T 150 pk? Dat kan méér, hè.
wink.gif


De motoren van na 2001 (zowel FWD als 4x4) zijn mechanisch identiek aan de RS-versie van 180 pk (o.a. zelfde hybride turbo K03sport), dus die hebben hetzelfde tuningpotentieel, ook naar pakweg 210-220 pk. Standaard zijn ze puur elektronisch gedowntuned naar 150 pk.
 
Da's bout
frown.gif
. Mijn Skoda komt pas in februari. Maareh, kan de dealer zien dat de chip is getuned? Ik mag dat namelijk niet, maar ehm, kuch kuch, wil dat wel
laugh.gif
 

Fabia

† In Memoriam
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Euuh, zonde heb de verkeerde motor. Maar wel een hele mooie aanbieding.
 

Timothee

Actief lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Sow, voor dat bedrag zou ik mijn 1.9TDI ook wel willen laten tunen. Ben alleen bang dat het niet mag van de leasemaatschappij omdat het niet bij ABT gebeurd
frown.gif
(wat m.i. niet nodig is als je 3 jaar garantie krijgt).
 
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Jammer dat het me nu niet uitkomt, volgend jaar maar hopen op zo'n aktie.

Wel appart dat je voor een diesel 100 euro goedkoper uit bent als een benzine...............
 
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Voor de gein zou ik het best willen doen maar ik heb helaas ook lease....
 

Pedro

Lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Bedankt voor de leuke reacties!
Deze aanbieding is puur uit promotioneel oogpunt....... een soort verknipte reclame (hier worden wij financieel niet echt veel wijzer van).
Er zal een permanente korting van 10% blijven voor alle producten en soms een afwijkende aanbieding voor een bepaald type motor of bijvoorbeeld een cruise-control/alarm o.i.d..
Bij de opgave voor de 150 pk 1.8T is ook rekening gehouden met versnellingsbak, remmerij, onderstel e.d., afwijken van deze opgaven (is voor zover technisch haalbaar en verantwoord) geen probleem.
Elke vorm van tunen is zichtbaar, ook al wordt dat vaak ontkent.......je kunt het de dealer/fabrikant best moeilijk maken, maar als ze er naar gaan zoeken kunnen zij het vinden.
Tegenwoordig wordt bij elke beurt/reparatie/foutcode-diagnose de complete historie naar de fabriek verzonden (zonder dat je het weet) en opgeslagen, als je als klant je derde motor in de vernieling draait omdat je koud direct plankgas geeft en het oliepeil ook nog eens laag is, kunnen ze je hierop aanspreken en de garantie weigeren!!, dit is technisch mogelijk, elke vorm van tuning (ook powerboxen terwijl ze gedemonteerd zijn) zijn uiteindelijk traceerbaar.

Normaal gesproken tijdens reparatie/onderhoud zoekt de dealer hier niet naar en vermits het niet de derde motor is die de geest geeft gaan ze het ook niet uitzoeken.
Bij een eventueel groot probleem kan ook de originele software teruggeladen worden om het voor te zijn (gratis service) en na reparatie het tuningprogramma weer terug.
Als er een probleem is met de aandrijflijn is dit nagenoeg altijd een productiefout en zal de dealer het vaak reeds bekende probleem normaal afhandelen.
De 2.0TDI heeft bijvoorbeld een grote serie met koudstart/rookproblemen welke uit een grote serie cylinderkoppen met een inwendige scheur komt, er zijn al diverse auto's welke door ons getuned zijn terug geweest voor een garantie-reparatie zonder problemen, ze gaan geen groot onderzoek instellen om te zoeken naar een eventuele tuning, temeer omdat ze ondanks het feit dat de motor getuned is, gewoon moeten repareren voor garantie, het is immers een productiefout.
Uiteraard zijn wij ook uitstekend verzekerd, als er een probleem is welke te wijten is aan de tuning en de dealer weigert dit onder garantie te repareren, dan vergoed onze verzekering deze reparatie (nog niet voorgekomen, riante no-claim korting
winkie.gif
).
Mensen die dit ook nog een risico vinden kunnen wij een optionele garantieverzekering aanbieden welke de fabrieksgarantie overneemt inclusief pechhulp enz.

Om een lang verhaal kort te maken..........wij leveren een uitstekend product welke niet snel problemen zal geven, in het geval van een storing staan wij altijd klaar voor onze klanten en zullen u nooit met een kluitje in het riet sturen, wij onderhouden goede contacten met dealers om informatie uit eerste hand te krijgen en bij problemen dit op te lossen (wisselwerking), wij hebben nog nooit een (zeldzaam) probleem niet tot 100% tevredenheid voor een klant opgelost, zelfs als het achteraf niets met de tuning te maken had.
Nu klinkt het erg "probleem-achtig", dat is het absoluut niet, wij willen enkel dat u met een gerust hart uw kostbare auto laat tunen door ons en dat u niet "bang" bent voor eventuele problemen, daarom deze (nogal) uitgebreide uitleg.....wij weten ook dat dit een grote zorg is van veel mensen terwijl dit niet nodig is.

De tuning is voor een diesel normaal gesproken goedkoper, simpelweg omdat het minder werk is, het afstemmen van een turbo-benzinemotor vergt meer afstelling/meetapparatuur enz.

Lease-auto's zien wij erg veel, wat niet weet, wat niet deert.....
wink.gif
, na einde lease-contract plaatsen wij gratis de originele software weer terug.
Aarzel niet om vragen te posten, onduidelijkheid en twijfel betreffende dit "vage" product helpen wij graag uit de wereld.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pedro</font><hr />

Bij de opgave voor de 150 pk 1.8T is ook rekening gehouden met versnellingsbak, remmerij, onderstel e.d., afwijken van deze opgaven (is voor zover technisch haalbaar en verantwoord) geen probleem.


[/ QUOTE ]

Okee, fair point. En goed dat je ook dáárvan uitgaat, in plaats van puur van wat de motor op een veilige manier extra kan leveren.

Overigens kan de versnellingsbak het prima hebben en zijn de standaardremmen verrassend adequaat. Maar het onderstel verdient zeker aanpassing voordat je er 215 pk op loslaat. Dat geldt voor de gewone 1.8T Elegance en zéker voor de 4x4 turbo met z'n verhoogde offroad-onderstel.
 

MartinW

Nieuw lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Hallo Pedro,

Is tuning voor een Superb, 1.8T motor met 95000km nog te doen of is de km-stand te hoog?

Groeten,
Martin
 

Pedro

Lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Hoi Martin,

Nee, geen probleem, dat is "net ingelopen", de 1.8T is vreselijk taai en gaat lang mee als je er zuinig op bent.
Wat ik iedereen wil adviseren met de 1.8T is niet "heet wegzetten", maar de turbo laten afkoelen, regelmatig olie verversen en elek 2 jaar een nieuwe luchtmassameter, dan gaat hij erg lang mee.

Groeten Pedro.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pedro</font><hr />

Nee, geen probleem, dat is "net ingelopen", de 1.8T is vreselijk taai en gaat lang mee als je er zuinig op bent.


[/ QUOTE ]

Yep, ik ken er een zwaar getunede 1.8T die de 180 duizend mijl haalde voordat hij plofte (met daarvan zeker 20 duizend 'Ring-kilometers en die mag je gelijkstellen aan 100 duizend gewone kilometers). Als je er maar goed voor zorgt...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pedro</font><hr />

Wat ik iedereen wil adviseren met de 1.8T is niet "heet wegzetten", maar de turbo laten afkoelen, regelmatig olie verversen en elek 2 jaar een nieuwe luchtmassameter, dan gaat hij erg lang mee.


[/ QUOTE ]

Dat blijft lastig met het variabele onderhoudsschema en die longlife-meuk. Adviseer je om na de garantie van longlife af te stappen en er 'normale' olie in te doen?

MAF-sensor preventief vervangen is wel een goeie tip. Die van ons gaat al ruim drie jaar mee (80k op de klok), dus die is er wel aan toe.
 

Pedro

Lid
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />


Dat blijft lastig met het variabele onderhoudsschema en die longlife-meuk. Adviseer je om na de garantie van longlife af te stappen en er 'normale' olie in te doen?

MAF-sensor preventief vervangen is wel een goeie tip. Die van ons gaat al ruim drie jaar mee (80k op de klok), dus die is er wel aan toe.

[/ QUOTE ]

Een defecte maf is de oorzaak dat 1.8T motoren soms in de vernieling draaien, de motor krijgt een te arm mengsel, wat zeer schadelijk is voor de turbo-motor.
Long-life olie kun je gewoon gebruiken, maar ververs het bij voorkeur voor de opgegeven interval, de olie gaat aankoeken in het lagergedeelte van de turbo (dit gebeurt ook als je hem na een stevige rit direct uitzet zonder naloop).
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Terwijl het hele concept van longlife juist is dat je niet hoeft te verversen.

Hoewel... vóór de eerste beurt verbruiken de meesten zo veel olie dat na steeds bijvullen het hele reservoir wel een keer is 'ververst'...
grin.gif


Onze Octavia verbruikt na de 30k-beurt geen druppel meer. Tóch nog een keer verversen?

Verder is (al dan niet handmatig) turbo-timen inderdaad een heel nuttig advies, zelfs als je niet getuned hebt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor netjes warmrijden.
 
Re: Hartog Tuning aanbieding voor Skodaforum leden

Heb inmiddels voor volgende week een afspraak gemaakt bij Hartogtuning, ben erg benieuwd hoeveel verschil ik ga merken, zal de bevinden uiteraard even terugmelden hier op het forum!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan