Handremkabel + Veerpootlager

Edwinz

Forumguru
Super had die link inderdaad ook via FaceBook gekregen volgens mij.
Erg handig voor de medeleden om dit ook te weten!

Wilde inderdaad met de tijd al een garagekrik aanschaffen, maar nog niet aan toe gekomen en nog niet tegengekomen in de LIDL. Het idee dat er een garagekrik onder de auto staat voelt wat veiliger dan zo een klein rot krikje.
 

verhulstr

Forumguru
Het reserve krikje wat in de kofferbak ligt is volgens mij zo’n Y vormig wankel dingetje....idd geen prettig idee om dan onder je auto te moeten....
 

Cordoba

Forumguru
Vaak komen die krikjes in dezelfde periode van het jaar in de aanbieding, ik denk dat je binnen 6-8 weken zo'n aanbieding bij de Lidl mag verwachten voor 20-25 euro, daar moet je dan nog wel een rubberblok bij kopen. Ik heb toen een rubberblok gekocht voor iets van 15 euro en dat zelf aangepast.
 

Edwinz

Forumguru
Neem eens contact op met @turboturbo , die huurt ook vaak een brug in A'dam met als ik goed geluisterd heb gebruik van gereedschap en hulp van de mensen daar..

Voor nu misschien mijn probleem opgelost. Maar voor de toekomst als ik eventueel iets lager wil gaan wel handig. Of als de bak een keer aan de beurt is.:D
 

Edwinz

Forumguru
Vaak komen die krikjes in dezelfde periode van het jaar in de aanbieding, ik denk dat je binnen 6-8 weken zo'n aanbieding bij de Lidl mag verwachten voor 20-25 euro, daar moet je dan nog wel een rubberblok bij kopen. Ik heb toen een rubberblok gekocht voor iets van 15 euro en dat zelf aangepast.

Gaat ik even goed in de gaten houden dan!
 

Edwinz

Forumguru
Denk niet dat de gemeente blij gaat zijn als ik de straat ga openbreken:maakmegek:
Kan het uiteraard wel weer netjes terugleggen...
 

Edwinz

Forumguru
Heb maar weer via carpartsdirect.nl besteld. Hopelijk doen ze het deze keer allemaal in 1x goed.. Geen zin in gedoe zoals vorige keer...

Dan komen er volgende week wat foto'tjes bij op het forum :)
 

Ted

Forumguru
Ik heb denk ik 5 jaar geleden linksvoor het toplager van mijn voorpoot vervangen. Op zich was het weinig problematisch alleen het stekkertje van de abs ging lastig eraf. Ik heb wel de hele veerpoot verwijderd en dat ging vlot. Ook de veer eraf met 2 veerspanners en vervolgens het lager. Monteren ging van een leien dakje. Overigens het oude lager was volledig verroest, een nieuw kostte nog geen 15 euro. Zet je fusee op de juiste positie anders zal je de wielen moeten uitlijnen
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Leuk idee, maar ben weleens plaatjes tegengekomen met allerlei manieren om een veer in te drukken.
Zal ongetwijfeld werken, maar vind een veer spannen toch wel spannend:deuk:
 

verhulstr

Forumguru
@Peter-036 ..idd zo maar net de veer op spannen zodat ie net vrij komt....theoretisch gezien...maar wat vaker in de praktijk gebeurd is dat mensen de veer te ver inspannen omdat de veerpoot lager...met name het rubber waar de veer in ligt..vast kleeft aan de veer, of dat men niet evenredig de klemmen aandraaien.....dus bij het in comprimeren van de veer dat de zuiger stang van de schokdemper mee getrokken wordt naar beneden toe...
Of dat de schokdemper zodanig kapot is dat de zuigerstang gelijk mee zakt met het comprimeren van de veer, dan kan je nadat je de veer het gespannen de zuigerstang en de veerpoot lager zo naar boven trekken zonder weerstand...
 

EdK

Forumguru
maar als je die niet (of niet bij de hand) hebt, ga je, als het echt nodig is, improviseren.
Tsja alleen dan ga je dat doen met andere gereedschappen en niet met een sjorband !
Die dingen vallen nog niet eens onder gereedschappen !!
En de algemene mens heeft dan ook nog eens sjorbanden van het merk ZEER GOEDKOOP
En dan is het al helemaal om ongelukken vragen :pieker::jaja::pardon:
 
Bovenaan Onderaan