Handremkabel + Veerpootlager

Edwinz

Forumguru
Weer veel te druk bezig geweest met werken en amper de tijd voor andere zaken.
Nu gelukkig volgende week een paar dagen vrij om APK afkeurpunten van vorige week aan te kunnen pakken.

Garage wilt incl onderdelen €288,13 voor de reparatie en dan moet ik ook zelf nog banden zien te scoren want deze zijn niet zo goed meer:banghead: (Ben al marktplaats aan het afstruinen om te zien of een setje velgen met banden te scoren is voor ca. €100,-)

Alleen nog de twijfel of ik een brug zal moeten huren of dat dit makkelijk op de parkeerplek kan.

Moet voor de veerpootlager dan wel nog veerspanners, 12kant dop #36 en een staalborstel kopen. Oja, een goede garagekrik lijkt me ook niet overbodig. (Heb evt bokjes en het wiel welke eraf komt om onder de dorpel te leggen.

Voor de handremkabel heb ik eventueel 2 ouderwetse massieve oprijplaten.

Ben er nog niet helemaal over uit of ik dit zelf ga doen, maar als dit het geval is zal ik hieronder weer wat foto's plaatsen.

TIPS uiteraard welkom!

Ook een optie: Mocht iemand beschikken over een brug of over de gereedschap die ik mis en hier aan mee zou willen helpen zou dat ook wel prettig zijn. Kleine vergoeding zou dan mogelijk zijn!





-- Off topic --
How - To koppakking vervangen moet ik nog steeds aan beginnen zodra ik tijd heb:pardon::sterretjes::pieker:
 

Edwinz

Forumguru
P.s.

Wiel draaide met weerstand en vandaar dat ze concludeerde dat de veerpootlager vervangen moet worden.

Betreft de handremkabel.. 1 zijde is gebroken...
 

Erik_NL

Forumguru
misschien valt het niet onder het gereedschap dat je mist, maar ik heb veel profijt van een garagekrikje van ALDI of LIDL (ca. 25 €, max. 2000 kg) in samenhang met een rubber blokje (formaat ijshockeypick, met gleuf) dat ik midden onder de flensrand plaats, zodat ik de auto aan één kant kan opkrikken.
 

Edwinz

Forumguru
Garagekrik heb ik inderdaad nog niet.

Zat al te denken om eens een kijkje te nemen bij Lidl of gewoon via marktplaats iets te vinden hiervoor.
 

Edwinz

Forumguru
En wat een gedoe om uit te vinden of ik een versterkt chassis heb of niet... heb al op chassisnr gezocht en word er niet wijs uit.

1 website geeft maar 1 remkabel aan, deze is voor het "normale" chassis, ga er dan maar even vanuit dat ik geen versterkt chassis heb..:pardon::nailbiting:
 

verhulstr

Forumguru
Een dop #36 ga je niet zomaar in de bouwmarkt vinden kan ik je zeggen.....ik heb de meeste al aan het afstruinen geweest...de gamma, karwei, praxis, hubo......had em niet.
Daarna Auto Onderdelen Centrum geprobeerd......die kon em niet eens bestellen....zat niet in het programma van facom.

Uiteindelijk heb ik mijn dop bij gereedschapbestellen.nl gekocht...was met verzending €21,20 er voor kwijt....
 

Edwinz

Forumguru
Ietsje goedkoper op deze website
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190705-201617_Chrome.jpg
    Screenshot_20190705-201617_Chrome.jpg
    415,3 KB · Weergaven: 14

verhulstr

Forumguru
Ik zie het ja.....agg ja....het verschil moet er zijn tussen een lange kracht dop en een simpele normale dop....

Vraagje .....waar woon je ergens? Ik heb alles hier liggen qua gereedschap wat jij nog kopen moet.....
 

Edwinz

Forumguru
Ja.. verschil in kwaliteit zal er zeker wel zijn ja!

Ik woon zelf in Almere haven.

Werk in Den Haag en Amsterdam.

Dochter in Friesland.

APK in Enkhuizen..

Oftewijl heb een erg ruim bereik in NL:D


Zou je bereid zijn om eventueel samen ernaar te kijken? Zou je dan wel wat voor vergoeding kunnen geven.
 

verhulstr

Forumguru
Almere haven is mij een stukkie te ver......ik woon in zeeland..tussen Goes en Middelburg.
Ja ik zou je best willen helpen.......ook best tegen een vergoeding...maar het is best een eind rijden voor mij gezien....
 

Edwinz

Forumguru
P.S.

Ik ben maandag en dinsdag vrij. Wilde eigenlijk in deze dagen de onderdelen vervangen. Mits onderdelen op tijd binnen zijn...:arghh:
 

Edwinz

Forumguru
Almere haven is mij een stukkie te ver......ik woon in zeeland..tussen Goes en Middelburg.
Als je war dichterbij had gewoont had ik je evt een handje toe kunnen steken...

Poeh.. das een stukje rijden ja.. Maar opzich als de klus daar gedaan kan worden kost het me denk ik max €40,- aan brandstof en wat van m'n tijd? (zou alsnog goedkoper zijn dan bij de garage).
 

Edwinz

Forumguru
Heb trouwens wel een paar garages aangeschreven of we een mooi totaaldealtje kunnen maken.

evt ook gekeken op www.hobbyhal.nl, brug huren a €7,- per uur en evt gereedschap te huur.
Alleen wat bang als ik er niet uitkom die auto op de brug staat en de uren doortikken:maakmegek:
 

verhulstr

Forumguru
Ik ben een straat knutselaar......een straat is niet handig maar het kan wel......spaart toch ook weer centen uit...
 

Edwinz

Forumguru
Dat is zeker waar en kan vaak prima.

Zocht meer naar een brug omdat ik toch geen krik tot mijn beschikking heb (en de aanschaf van een krik waarschijnlijk net zo duur is).



Filmpje van hoe een veerpootlager te vervangen::::

 

verhulstr

Forumguru
Maar ik heb een krik......ik gooi de kofferbak wel een beetje vol....maar dat komt wel goed hoor...

Filmpje is niet interessant.......is voor mij gesneden koek...
 

Cordoba

Forumguru
Garagekrikje van de Lidl lag bij mijn Fabia I combi samen met bijbehorend rubberblok achter het reservewiel in de kofferbak (dus tussen reservewiel en achterbumper), en in de F3 ook weer. Is prettiger dan het OEM-krikje. Ook assteunen heb ik bij de Lidl vandaan, restant van een actie met extra korting dus 10 euro voor een paar assteunen.

Een andere optie als je wil sleutelen is het huren van een brug in een DHZ-garage, bij deze een linkje naar diverse DHZ-garages in Nederland.
 
Bovenaan Onderaan