H8 mistlampen xenonlook

JeSko

Forumguru
@BigCheese

Eerst had ik ook 35W zitten, maar uiteindelijk 55 W nabesteld, net wat feller en Witter. Let wel, hier zijn mijn koplampen nog donker getint met folie, nu zijn deze weer helderder en leunt de originele Xenon dicht aan tegen dz mistlampen met 55W.

Eerste foto is origineel, de twee daaropvolgende foto's zijn 35W, twee laatste foto's zijn 55W.

Standaard
20200621_104211_copy_1612x1209.jpg

35 W

20200621_114315_copy_1612x1209.jpg 20200621_222944_copy_1612x1209.jpg


55W

IMG-20200906-WA0028_copy_1612x2418.jpg aviary-image-1596356603719_copy_1612x1209.jpeg
 

PrimePro

Nieuw lid
APK lig ik niet zo van wakker, mocht het lichtbeeld niet correct zijn een kwestie van zekering eruit/stekkers eraf. Mistlicht is immers niet verplicht. Qua fade-in/fade-out heb ik ook de ‘witte’ halogeenlampen overwogen, maar ik vraag me af of deze wit genoeg zijn. De 55w lampen zien er inderdaad goed uit op de foto, deze verhoging kan zonder problemen?
 

JeSko

Forumguru
@PrimePro

Deze geven geen problemen, 55 w kan prima met de S2 zijn bekabeling, zal in een O3 ( gezien dit een O3 topic is ) hetzelfde zijn.
 
Laatst bewerkt:

RISL

Nieuw lid
Ik heb LED-lampen op Aliexpress besteld, te samen met weerstanden. De kleur is vrijwel identiek aan de Xenon-verlichting. Het was wel lastig om de weerstanden weg te werken omdat de mistlampen precies passen in de bumper. De weerstanden zitten daarom geschroefd op de achterkant van de bumper, net boven de plaat die onder de motor zit. Het zit nu bijna een jaar en de ergernis van het kleur verschil van de halogeen mistlampen en de xenon koplampen is helemaal verdwenen.

Een goedkope modificatie die veel plezier oplevert!
Enig nadeel: ik rijd veel op donkere achterafwegen zonder straatverlichting. De halogeenverlichting gaf meer licht op de bermen dichtbij de auto. De LED's zijn prima zichtbaar in het donker voor tegenliggers, maar geven nauwelijks/geen verlichting meer in de berm.
 

Canon-Eye

Forumguru
De LED's [...] geven nauwelijks/geen verlichting meer in de berm
En laat dát nou juist de belangrijkste functie van die mistlampen (breedstralers) zijn?

Rondom mijn woondorp zijn ook dat soort smalle wegen, waarbij op bepaalde plaatsen vaak hele roedels reeën oversteken van weiland naar bosrand of andersom. Die zie ik toch graag op tijd aankomen en de (halogeen) mistlampen bieden mij precies dat...
 

RISL

Nieuw lid
Ja, ik heb al een apk achter de rug met deze lampen. Ik zal vanavond even op zoeken welke lampen n weerstanden ik gekocht heb. Ik denk dat ik dat wel kan terug zoeken bij koophistorie. Ik koop nauwelijks spullen op Aliexpress, dus dat moet niet moeilijk te vinden zijn.

En laat dát nou juist de belangrijkste functie van die mistlampen (breedstralers) zijn?

Rondom mijn woondorp zijn ook dat soort smalle wegen, waarbij op bepaalde plaatsen vaak hele roedels reeën oversteken van weiland naar bosrand of andersom. Die zie ik toch graag op tijd aankomen en de (halogeen) mistlampen bieden mij precies dat...

Bij ons ook veel wild, ik woon buitenaf in Nederland en Frankrijk. Dus veel hazen en reeën in NL en zwijnen 3n vossen in FR. Maar de mistlampen schenen toch niet verder dan een paar meter voor de auto. Als er dan een ree of vosje aankomt zo kort voor de auto, ben je toch al te laat.

P.s. mijn koplampen draaien mee in de bocht, dat is wel top in het donker buitenaf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Nee, ik rij dan met groot licht voor veraf (zolang er gee tegenliggers zijn) en de mistlampen schijnen behoorlijk breed tot in de weilanden, waardoor ik die beesten al zie aankomen voordat ze de weg kruisen. En niet sneller dan 55-60 km/U natuurlijk...
 

RISL

Nieuw lid
Nee, ik rij dan met groot licht voor veraf (zolang er gee tegenliggers zijn) en de mistlampen schijnen behoorlijk breed tot in de weilanden, waardoor ik die beesten al zie aankomen voordat ze de weg kruisen. En niet sneller dan 55-60 km/U natuurlijk...

Mijn grootlicht schijnt verder de berm in dan de halogeen mistlampen, dus geen gemis voor mij.
Zonder grootlicht, mis ik de mistlampen wel als breedtestralers.

....Wil je delen met de lezers welke ledlampen dit zijn?

Op eBay gekocht: H8/H11 33SMD LED van 6000K
s-l140.jpg


En de weerstanden ook op eBay gekocht:
50 Watt 6 Ohm, Canbus Error Free

s-l140.jpg
 
Laatst bewerkt:

Freeze-o

Senior Member
Die lampen horen direct APK afkeur te zijn. Er zit namelijk een LED aan de voorkant van de lamp. "normaal" word de halogeen lamp gedipt in verf om enkel aan de zeikanten te schijnen direct de reflectorplaat in.
Mijn audi A5 is een keer afgekeurd met exact die lampen. Toen heb ik de voorste led afgeplakt met aluminiumtape en kwam ik er wel door.

Ik heb deze besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/4001113862295.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5bc04c4dcrHUcp

zijn nu onderweg...
 

RISL

Nieuw lid
Bedankt voor de tip, als ze ooit afgekeurd worden. Maar ik denk dat de keurmeester (de meeste althans) alleen maar kijken of de lamp aangaat. De LED voorop is precies de reden dat ik deze besteld had, maar deze is niet zo fel als ik gehoopt had.

Degene die jij besteld hebt, heeft de weerstand er al in zitten, zo te zien?
Ik zocht die eerst ook, maar later toch gekozen voor losse weerstanden.
 

RISL

Nieuw lid
Net nog even gekeken, de 3 SMD's die recht vooruit schijnen, vallen in het niet bij het licht dat via de reflector valt. Je moet er heel goed in kijken voordat je ziet dat er 3 lichtpuntjes naar voren schijnen.

Het zal wel meevallen, zolang ze er niet ook er vallen bij de apk, laat ik ze zitten.
Vanaf m'n telefoon krijg ik geen foto geüpload helaas.
 

Freeze-o

Senior Member
de mistlampen worden met een lichtbeeld apparaat getest. dit is nu verplicht de led voorop verstrooit het beeld = afkeur
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RISL

Nieuw lid
M'n auto is in juni gekeurd en het is geen probleem geweest.
Ben even (kort) in de regels gedoken, ze kijken bij de mistlampen alleen of er geen licht boven de 0-lijn komt. Het lichtbeeld zelf wordt niet besproken bij de mistlampen.

Hier de precieze regel:
Mistvoorlicht moet goed zijn afgesteld.. De daling van het mistvoorlicht moet zowel beladen als onbeladen, minimaal 0 mm/m (0%) zijn.

En hier ook de uitleg van AMT bij deze regel:

Wat te doen bij een mistlicht met wazig lichtbeeld of geen duidelijke licht/donker afscheiding?
Boven de 0-lijn mag geen licht komen. Het lichtbeeld zelf is geen eis.

Als de mistlichten aan de voorzijde verwijderd zijn, is dit dan afkeur of niet?
Nee, mistlampen voor zijn niet verplicht. Zitten ze er en werken ze, dan moet de afstelling kloppen.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
We zijn wel goed in horror verhalen hier op het forum....

ik had de xenonlook mistlampen in mijn S2 en kwam gewoon fluitend door de apk.

de led H8 in mijn O3 moeten nog een jaartje wachten aangezien die 2 jaar apk kreeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: RISL

RISL

Nieuw lid
Die LED-lampen met ingebouwde weerstand zijn makkelijker te installeren, maar de levensduur van de LED's heeft flink te lijden onder de warmte van de weerstand. Vandaar mijn keuze voor losse weerstanden.
 
Bovenaan Onderaan