H8 mistlampen xenonlook

Tuulster

Forumguru
@coreli Deze lampen heb ik jaren gevoerd in mijn Superb.
  • Mistlampen voor gebruik je bijna nooit
  • Hebben bij de Superb een corner functie dus dat gele licht in de bumper ziet er werkelijk belachelijk uit in combinatie met de xenon wanneer je de bocht om gaat.
  • Verblinden van je tegenligger.... come on! Alle licht is led en wit tegenwoordig.
Kortom meteen doen, ziet er prachtig uit! :D

Maar, ze zijn inderdaad niet meer te koop hier....wellicht omdat er na 2016 (??) Blijkbaar iets is aangepast in Canbus waardoor plug and play niet meer werkt. Je hebt dus weerstandskabels nodig met led lampen om geen fout melding te krijgen. ALI heeft ze vast nog wel. En wanneer je Superb wat ouder is zijn ze waarschijnlijk nog wel plug and play :thumbsup:
 

VAG-man

Forumguru
@Tuulster, @coreli wil ze echt als mistlampen gebruiken. Daarvoor zijn de leds verblindend. Als cornerverlichting zijn ze prima.
Ja mistlampen gebruik ik ook zelden, maar er zijn veel automobilisten die er dagelijks mee rijden, vandaar mijn opmerking dat ze verblinden.

Ik heb ook veel led op mijn S2, maar wel daar waar het kan.
Corner/mistlampen halogeen en de rest wit licht ziet er inderdaad raar uit. Daarom wou ik deze lampen ook wit hebben. Lang gezocht naar led-lampen, maar geen geschikte kunnen vinden.

Daarom deze aangeschaft die ik volgende week binnen krijg.

€ 2,54 20%OFF | 2pcs H8 H11 55W 12V Super White Halogeen Mistlampen Auto Koplampen Lamp Auto Lichtbron auto Styling parkeerplaats auto
https://s.click.aliexpress.com/e/By0MEQcC
 

VAG-man

Forumguru
@Zelle ik zal een vóór en na foto maken.
@Tuulster verstandige keuze!

Het viel mij op de veel H8 wordt aangeboden in 35W. Vooral de A-merken.
Ik heb via Aliexpress 55W besteld.
 

Zelle

Donateur
Heeft het wattage (55w) niet het risico van extra warmte in de lamp ? Ben benieuwd hiernaar.
 

EdK

Forumguru
Heeft het wattage (55w) niet het risico van extra warmte in de lamp
Zou me meer zorgen maken of de bedrading afdoende is om de extra ampére's die er doorgaan.
Want tsja hoe lager de spanning hoe hoger de stroom...:pieker:
  • :pardon:
 

VAG-man

Forumguru
Nee geeft geen probleem. De bedrading kan minimaal 55w aan, want deze is even dik dan de bedrading van het grote licht van mijn S2.
 

VAG-man

Forumguru
Het gaat om de mistlamp H8 (zie topicnaam). Dimlicht is origineel xenon met ASF en stadslamp led.

De discussie ging om ledlampjes in de mistlampen. Ik raadde dat af i.v.m. afwijkend lichtbeeld en koos voor 55W (i.p.v. 35W) Super White lampen via Aliexpress.
Persoonlijk had ik een meer witte lamp verwacht, maar als je kijkt naar de originele H8 is het een stuk witter.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Gewoon even op Ali zoeken naar H8 xenonlook. Heb ze ruim een jaar in mijn superb gehad zonder problemen en heb ze nu ook in de O3 zitten. De lichtopbrengst is minder dan origineel maar kleur is wel beter. Ik heb ze ooit eens besteld voor 1€ per stuk geloof ik.

edit:
€ 2,38 25% Off | 2pcs H8 H11 55W 12V Super White Halogeen Mistlampen Auto Koplampen Lamp Auto Lichtbron auto Styling parkeerplaats auto
https://s.click.aliexpress.com/e/ofcvt9f6

zoiets dus.
 
Bovenaan Onderaan