mvdlans
Lid
Ok, ik ben heel erg tevreden over de Roomster behalve het echt waardeloze licht wat uit de koplampen komt. Heb al het één en ander gegoogled en schijnt een VAG probleem te zijn bij verschillende modellen waar ze die projector lenzen in de koplamp stoppen. Onze 10 jaar oude Megane geeft nog meer licht dan de Roomster...
En aangezien hier in de Franse Alpen straatverlichting buiten de stad niet voor komt wil ik de lampen aanpassen.
Nou kan dat natuurlijk vrij simpel met een ander soort lampje zoals 'nightvision' oid maar de vrij hoge aanschafprijs vergeleken met het resultaat lijkt mij het niet waard.
Op een engels forum stelde iemand dat er zo'n 50% lichtopbrengst verloren gaat in een projector koplamp en hij had er daarom 75W xenon lampen in gedaan omdat je volgens hem met een 35W of 55W een gewone standaard lichtopbrengst van een 55W reflector koplamp haalt (en je raad het al, ik wil een iets hogere licht opbrengst
).
Gelig licht geeft het beste zicht dus mij lijkt me een xenon met een vrij lage Kelvin waarde dan aan te raden in plaats van dat schelle blauwe licht waarmee je ook iedereen irriteert.
Heeft iemand al eens zijn verlichting omgebouwd of tips?
Oh ja, wat houdt dat CAN-bus trouwens in? Is het raadzaam om standaard een CAN bus uitvoering te nemen zodat je geen storings meldingen krijgt?
Merci!
En aangezien hier in de Franse Alpen straatverlichting buiten de stad niet voor komt wil ik de lampen aanpassen.
Nou kan dat natuurlijk vrij simpel met een ander soort lampje zoals 'nightvision' oid maar de vrij hoge aanschafprijs vergeleken met het resultaat lijkt mij het niet waard.
Op een engels forum stelde iemand dat er zo'n 50% lichtopbrengst verloren gaat in een projector koplamp en hij had er daarom 75W xenon lampen in gedaan omdat je volgens hem met een 35W of 55W een gewone standaard lichtopbrengst van een 55W reflector koplamp haalt (en je raad het al, ik wil een iets hogere licht opbrengst
).Gelig licht geeft het beste zicht dus mij lijkt me een xenon met een vrij lage Kelvin waarde dan aan te raden in plaats van dat schelle blauwe licht waarmee je ook iedereen irriteert.
Heeft iemand al eens zijn verlichting omgebouwd of tips?
Oh ja, wat houdt dat CAN-bus trouwens in? Is het raadzaam om standaard een CAN bus uitvoering te nemen zodat je geen storings meldingen krijgt?
Merci!
. Dergelijke lampen hebben diverse problemen:
.