H4 lampen test... (Autobild.de)

Captain Hook

Forumguru
@Canon-Eye Uiteraard is dat iemands eigen keuze.
Maar de ANWB doet net alsof de prijs van de lampjes een aanbieding zou zijn en dat de montage gratis is.
En dat is dus gewoon niet waar. :shutup:

Zeg er dan gewoon bij: "Kwikfit monteert de lampjes voor u, zodat u dat zelf niet hoeft te doen" "De montage is bij de totaalprijs inbegrepen"
Of nog beter "We stellen gelijk uw koplampunits goed af"

Wanneer stoppen we nou eens met al die onzin- c.q. leugenachtige reclames? :banghead:
 

DJSmiley

Actief lid
Ik heb onlangs Philips RaceVision (150% lichtopbrengst) in dim- en grootlicht laten zetten. Werkt meer dan prima, zou er geen aftermarket xenon voor willen hebben. Hier heb ik juist veel te maken met onverlichte agrarische wegen rond het dorp, waar ook veel reeën rondzwerven. Die krijg ik liever niet op schoot...

Als het ff kan doe ik mn mistlichten/breedstralers aan. Dat geeft je in de bermen een stuk meer licht.

Fellere lampen zal wel iets helpen, maar die beesten vliegen meestal zo over de weg. Zwijnen zie je dan wel een stuk beter gelukkig.
Daarnaast rijd ik, als het ff kan, midden op de weg. Dan heb ik iets meer marge voordat ik in de berm zit. Zwijnen hebben de neiging om toch vaak bijna tegen het asfalt aan te staan...

Totale score tot nu toe: 1 hert (half geraakt), 6 ofzo vlak voor me langs zien rennen (lees: <20m) Zwijnen... Gelukkig nooit geraakt, maar zeker 15x al wel eens in de ankers gemoeten omdat zo'n beest midden op de weg stond.

Grootlicht helpt ook, oogjes van die beesten reflecteren aardig.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik sta per definitie tamelijk argwanend tegenover al die "aanbiedingen", of het nou om de ANWB gaat, of die Rentepuntenonzin van ING. Ook bij de bekende Van/Voor prijzen weet je dat je in 90% van de gevallen misleid wordt en bij Makro Winstpakkers moet je ook eerst heel goed rondkijken bij andere aanbieders alvorens erop in te gaan.
Maar dat weten we toch onderhand wel?
 

Canon-Eye

Forumguru
Als het ff kan doe ik mn mistlichten/breedstralers aan
Ik doe in het donker nooit anders: de laatste kilometers naar het dorp brandt aan de voorkant alles wat ik heb en ik rij niet daar sneller dan 55-60. Ben dan wel 25 seconden later thuis natuurlijk...

Midden op de weg rijden gaat trouwens ook meestal vanzelf, anders zit ik met 2 wielen in de berm.
 

Captain Hook

Forumguru
...
Maar dat weten we toch onderhand wel?
Uiteraard.
Maar daarom is het nog niet normaal/gewoon!

En zolang we dit soort reclame idioterie accepteren, zal het zeer zeker niet minder worden. Wat is er mis mee om gewoon eerlijk/oprecht reclame te maken? Uiteindelijk is het veel makkelijker om de waarheid te vertellen, dan hoef je ook al die leugens niet te onthouden! :koffie:

Al zouden we allemaal maar een klein beetje meehelpen door iedere keer dit soort marketing BS aan de kaak te stellen, en dan, hopelijk, op een dag, gaan de makers van al dit soort onzin, ook nog een keertje het licht zien... :jaja::lezen:
maar als je niks doet, zal er zeker niks veranderen

We hebben altijd de foto's nog:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/#post-736507
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja dan moet je er wat meer omverrijden.
In flevopolder lopen er zat rond, en rij je ze niet omver dan worden ze wel omver geschoten.....


Oei dit is een uitspraak die ligt dict tegen de zwarte pieten discussie aan.....:pardon:
 

Frup

Forumguru
Neeee... 150% is +50, niet +150. Basisrekenkunde... ;)
...
Met mijn rekenen is niets mis. Het staat echt op de verpakking van de lampen: " up to +150% more brightness". En: " up to +30% more vision".
Uiteraard is dat voor leken niet te bevatten. Want hogere wiskunde voor marketeers. En goed Nederlands schrijven lukt ze ook al niet meer ....
Maar ik begrijp dat je duidelijk beter licht hebt. Daar gaat het tenslotte om.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat een marketeer het opschreef voordat jij het citeerde maakt het natuurlijk niet minder fout.

Procentrekenen schijnt trouwens voor velen een lastige materie te zijn, getuige ook reclamecampagnes als "21% korting want wij betalen de BTW". Da's op zichzelf leuk natuurlijk, maar de consument betaalt dan 100/121 van de inclusiefprijs, dus bedraagt de korting dan feitelijk 17,3553719%. Maar dat klinkt minder lekker natuurlijk...
 

EdK

Forumguru
Ach heren kortingen en BTW vrije dagen ....... niets is gratis in holland dus hoe je het went of keert je mot toch betalen....
Men heeft tegenwoordig ook van die mooie vakantie woningen met gegarandeerd 7% rendement....
Ze gaan als koekies de deur uit die woningen, je wil soms niet weten hoe snel de verkoop gaat.
Maar die 7% voor jou ??? , je mag blij wezen als je kiet draait !
De bedenker / verkoper die word er niet minder van , de kopers/verhuurders mogen blij zijn als ze uiteindelijk kiet draaien...
 
Bovenaan Onderaan