Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45

vleier

Forumguru
Dit omdat ik steeds meer de indruk krijg dat regelgeving situaties veroorzaakt waarbij mechanische delen meer te lijden hebben dan nodig.

Dat is zeker zo. Ik heb nog nooit een PHEV gezien de de verbruikscijfers haalt. mijn ouders hebben een nieuwe c klasse en die heeft een verbruik van 1 op 10. Het electriche gedeelte werkt mee voor de eerste 30 km. maar rijd je een leuk eindje dan verbruikt die meer dan mijn skoda die ook een 2 liter turbo heeft. Daarnaast moet er door gewichtsbesparing van alles worden vervangen van staal naar aluminium of erger plastic. dus het gaat minder lang mee.
En omdat het anders niet eco is word alles precies afgesteld en gebouwd naar de max van een auto. En dus door alleen motor tuning een versbellingsbak eerder kapot kan gaan.
 

Cherokee

Senior Member
Ga je voor op maat, dan zal alles op de auto worden afgesteld.
Haha das wel toepasselijk "op maat" ;)
Denk dat dat iets te ver gaat in mijn (Skoda)geval. Is me hoofdzakelijk te doen om langer probleemloos te kunnen blijven rijden. Heb met m'n vorige 2 Octavia DSG (6) respectievelijk 500K en 300K gedaan zonder problemen en aanpassingen.
 

Cherokee

Senior Member
DSG6 kan veel meer hebben en is ook minder vatbaar voor storing en slijtage
:cry: Had me helaas nooit verdiept in de motor, maar meer in de opties. Ben op dit Forum inmiddels wel een stuk wijzer geworden. Had er anders ook nooit zo snel achter gekomen dat er iets niet klopte met mijn huidige DSG.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, in verreweg de meeste gevallen zal het wel goed gaan. Het is alleen zo dat het niet optimaal is afgesteld. En de één zal zich sneller storen aan het (te) snelle opschakelen dan de ander. Ik vond het storend om praktisch in de 2 weg te rijden en bij rond de 60 km/u in de 7 te zitten, waarbij de boel vlak boven het schakelpunt van 6 naar 7 behoorlijk begon te resoneren (bij mijn vorige auto/Yeti)
 

luissies

Senior Member
Zou ook graag de motor en dsg willen doen. Maar al mooie voucher gekregen van TVS om het te laten doen. Dus ik daar ff hard over nadenken
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bij mij is onder garantie ook de koppeling vervangen, en juist daarom wil ik zo snel mogelijk naar TVS om er voor te zorgen dat de koppeling ook heel blijft. Heeft idd mee te maken omdat de auto vrijwel vanuit stilstand weg rijd uit z'n 2e versnelling met slippende koppeling. Iets wat funest is met file rijden voor de koppeling.
Bij file rijden kan binnen 10.000km de koppeling alweer flink versleten zijn aldus TVS (zie DQ200 document in eerste bericht van het topic)
 
Ja ik denk dat dat wel beter is ja..
ikzelf doe dat wel en zodra hij in de hogere toeren loopt in zn 2 verander ik hem naar de D stand zodat het blok niet zo loopt te janken ;)
 
Nu dat het weekend is zal ik even niks horen van TVS.
Ik heb een paar vragen gesteld;

Rollen;
Eerst werd er geschreven dat forum leden rollen er gratis bij kregen. Hieruit maak ik op dat rollen icm een tuning dus gratis is. Ik had ook gevraagd wat alleen rollen kost; dat is 29 euro (in ex nog onduidelijk) en ik maak daaruit op dat dat dus is zonder enige tuning.

Vraag over de DQ250 icm met motortuning;
Engine software stage I/II + DSG software stage I 410Nm 799 voor mqb en 599 voor 2009-2013.
Maarrr: is dit nu wel of niet met life extender voor de DSG ?
Of moet men dan de Stage 2+ upgrade kiezen van 999 mqb / 799 2009-2013.
Ook hier wacht ik nog op antwoord

Vraag over stage 1;
Wat dit qua performance ongeveer doet met de tsi modellen en de diesels.

Nu het wat aanmeldingen volgens de poll en berichten hier begint op te lopen heb ik gevraagd wat zij kunnen doen op 1 dag alsmede wanneer.


Dus ook hier weer:

Wordt-Vervolgd.png
 
Laatst bewerkt:

sandurtjuh

Forumguru
Nice, ik heb nog niks gehoord al paar dagen, zal wel druk zijn. Beter dat het wellicht via jou gaat anders. Was idd ook benieuwd naar vRS TSI vermogenstoename stage 1 plus DSG stage 2+ als dat al gaat bij ze, plus nog wat dingen wat ik voorbij zag komen op hun FB pagina met die fuel cut off (roffel of prrfftt bij schakelen). Je bent goed bezig!
 

Rallye

Forumguru
Dat is zeker zo. Ik heb nog nooit een PHEV gezien de de verbruikscijfers haalt. mijn ouders hebben een nieuwe c klasse en die heeft een verbruik van 1 op 10. Het electriche gedeelte werkt mee voor de eerste 30 km. maar rijd je een leuk eindje dan verbruikt die meer dan mijn skoda die ook een 2 liter turbo heeft. Daarnaast moet er door gewichtsbesparing van alles worden vervangen van staal naar aluminium of erger plastic. dus het gaat minder lang mee.

Wellicht wat off topic en met alle respect. Dat PHEV's hun in de wettelijk vastgelegde testomstamdigheden in de praktijk niet halen heeft niets met zwaardere belasting te maken, maar alles met het feit dat die testomstandigheden ver afstaan van de praktijk. Wellicht overigens maar goed ook: ik denk niet dat jij wilt rijden in een auto die (op basis van de huidige techniek) echt één op vijftig loopt. Ondertussen hebben vele Nederlanders wel zes miljard subsidie gehad op basis van die theoretische gebruikscijfers.....

Met de Mercedes heb je op de totale rit dan toch mooi bespaard. En waarom gaat een aluminium (of zelfs plastic) onderdeel minder lang mee dan een stalen exemplaar?
 

vleier

Forumguru
Met de Mercedes heb je op de totale rit dan toch mooi bespaard. En waarom gaat een aluminium (of zelfs plastic) onderdeel minder lang mee dan een stalen exemplaar?

Ik zal er meer op letten met het offtopic gaan.
Het is zo dat plastic vaak minder lang mee gaat (oudersom en breken van het onderdeel) en het is zo dat er toch steeds meer bewegende onderdelen van plasic worden gemaakt (kosten en gewicht).

En de mercedes rijder heeft totaal geen voordeel. (Gezien vanaf mijn ouder).
Zij hebben een gecombineerd verbruik van gemiddeld 1 op 10 (over 20.000 km) mijn skoda haalt dat met gemak (beide autos een 2.0 turbo). Het hele subsidie riedeltje bijt een aantal mensen ook kei hard terug aangezien de tankpassen dan ook niet meer kloppen en er ook al rechtzaken om die redenen lopen.
Vaak hebben bedrijven die tankpassen afgeven wel een beetje een beeld van het verbruik nodig. als dan ineens in een jaar tijd 3 keer zoveel brandstof word verbruikt door zon PHEV dan kunnen werknemers (die de auto bestellen en dus geen rekening met het extra gewicht bij een lege accu hebben gehouden) nog vaak een naslag krijgen van de werkgever.
 

B.Stuurder

Forumguru
Bij ons bedrijf wordt daar ook op gecontroleerd inderdaad. Plus de meeste mensen die een hybride auto hebben worden zo langzamerhand het stekkeren wel spuugbeu.
 

vleier

Forumguru
Ik bedoelde te zeggen dat we door mijn reactie op jouw reactie wat off topic dreigen te gaan. Was dus geen kritiek op jou.

nee snap ik ook. Maar @B.Stuurder weet ook wel ik ga zelf redelijk snel offtopic.
Bij ons bedrijf wordt daar ook op gecontroleerd inderdaad. Plus de meeste mensen die een hybride auto hebben worden zo langzamerhand het stekkeren wel spuugbeu.

Het is gewoon voor zon bedrijf niet leuk meer. Je gaat van een verbruik uit dat in het ergste geval een keer 1 op 25 is.
Daarna kom je erachter dat dat het meeste zuinige dat mogelijk is en dat wanneer het accupakket op is na 30 km het ook het verbruik nog maar de helft is. Het hele PHEV is de markt een beetje kapot aan het maken. Zelf ben ik voor belastingvoordelen alleen voor auto's die volledig electrisch is of die op waterstof rijden (wanneer dat een keer gedaan gaat worden hier). Daarnaast is het al zo dat wanneer je een G3 installatie installeert op je amerikaan je prive al ruim 2 keer zoveel aan belasting moet betalen voor een brandstof dat beter is voor het mileu.
 

Level42

Forumguru
Nou ja, in verreweg de meeste gevallen zal het wel goed gaan. Het is alleen zo dat het niet optimaal is afgesteld. En de één zal zich sneller storen aan het (te) snelle opschakelen dan de ander. Ik vond het storend om praktisch in de 2 weg te rijden en bij rond de 60 km/u in de 7 te zitten, waarbij de boel vlak boven het schakelpunt van 6 naar 7 behoorlijk begon te resoneren (bij mijn vorige auto/Yeti)

Van welk jaar was die Yeti ?

Ik vond de DSG7 in mijn vorige O2 (1.6TDI) ook te vroeg opschakelen en vaak te laag in de toeren draaien, echt "wurgend", maar die auto was van een jaar of 4 geleden. (Die DSG7 kapte er trouwens van het ene op het andere moment mee rond de 100.000 km.)

Mijn huidige S3 1.6TDI met DSG7 vind ik echt prima schakelen over het algemeen. Natuurlijk wil je in een bocht wel eens dat ie ff wat sneller reageert, maar van dat veel te snel opschakelen en te lage toeren bij 50 of 60 km/h is echt geen sprake meer.

Ik zou zelf dan ook vooral aan motortuning denken als ik iets zou laten doen. Maar de "Audi gaspedaal optie" in de VCDS instellingen is al een flinke stap vooruit.... dus ik twijfel nog. Is er trouwens bekend wat deze setting doet in combinatie met een motor tuning ?

Voor mij is de datum ook erg van belang....is er een indicatie in die richting ?
 

Octi

Lid
Heb gereageerd op de poll. Zat al langer aan te denken. Dit is een mooie kans. Hopelijk ben ik dan vrij. Gr. Fred/ octi
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Level42 , de Yeti was van 2010. Bij mijn huidige Fabia II van 2014 heb ik de dsg ook laten aanpassen. Het kan natuurlijk best zijn dat nieuwere versies en/of de combinatie met een ander motor type, geen of minder onvrede oproepen
 

B.Stuurder

Forumguru
Ligt misschien ook aan koppel? Ik heb eens opgelet, maar de EDC in mijn Renault schakelt ook iedere 10 km/h een versnelling op. Ik merk echter niks van trillingen o.i.d. En als ik sneller wil accelereren dan schakelt hij heel snel terug.
Koppel is 280 Nm....
 
Bovenaan Onderaan