Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45
Als je nog een leuke prijs kan fixen voor alleen rollen , dan ben ik wel benieuwd wat me Faabje op 102 doet.
Mist ik kan op de datum, want aan welke data dacht je @Disaster-Master ??
Staat in de OP; 29 euro. Mij is alleen onduidelijk of dit in of ex btw is.
Normaar is rollen 65 ex btw, in de btw 77. En hij schreef tijdens de group buy 29. Maar in of ex? Dat heb ik nog even nagevraagd ;)

Datum is nog nader te bepalen; ik zal eerst de nodige aanmeldingen moeten verzamelen van wie wat wil. Vervolgens dit voorstellen aan TVS wat er mogelijk is op 1 of 2 dagen en dan de vraag wanneer zij 2 zaterdagen achter elkaar (als 1 niet voldoende is) om dit uit te voeren.

Daarnaast moet ook iedereen tijd hebben hun geldboom in de tuin leeg te plukken ;)
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast ook meteen gevraagd wat Life Extender & Driveability precies is.
Naar van wat ik er van begrepen heb is dit de aangepaste software voor de bak.
Dus de momenten van op en terug schakelen, eventueel uit zetten van kick-down, voorkomen van onnodig terug schakelen bij de diesels. De eerste versnelling weer her-activeren ipv dat de auto vanaf 5km/u met slippende 2 weg trekt en tevens ook het S programma wat minder extreem maken. Dit alles valt onder het verlengen van de levensduur van de bak en het comfort. Ook het bekende hikje van 1 naar 2 zou weg moeten gaan.
 

sandurtjuh

Forumguru
Nice, dankjewel voor het toevoegen, die eerste file ziet er goed uit. DSG Stage 2+, custom launch control (ook iets met schakelgeluid, altijd goed), aangepaste schakelmomenten. Ook mooi dat het 'onzichtbaar' kan, zodat de garantie blijft (voor mij belangrijk!). Het begint alweer te kriebelen om dit te gaan doen. Alleen nog twijfelend over chip stage 1 of stage 2 (zeer benieuwd wat hij gaat zeggen hierover).
 

B.Stuurder

Forumguru
lente 2017 lijkt me een mooie tijd, om met een gechipte auto over beijzelde wegen naar huis te glibberen lijkt me een uitdaging.
Sowieso is de voucher optie fijn, zelfs al heb ik de auto nog niet, kan ik wel komen natuurlijk. Ik ben die geld boom als een gek aan het opkweken, maar dat kreng wil nog niet zo :deuk:
 

Cordoba

Forumguru
@B.Stuurder Juist in het voorjaar heb je met het tegenwoordige klimaat de meeste kans op gladde wegen (welk jaar was het nog zo dat de kerstdagen kouder waren dan de paasdagen?), en je moet wel pech hebben als de winter dan net op zaterdag valt.

Wat de prijzen betreft: normaal zijn prijzen voor consumenten altijd gewoon incl. BTW, behalve als het uitdrukkelijk anders is vermeld. 29 euro ex BTW voor rollen, komt met 21% BTW toch net boven de 35 euro uit.
 
Ik heb nog geen inzage in een tijd bestek. Maar het zal waarschijnlijk wel eerder zijn dan de lente..
En als het aan mij persoonlijk ligt laat ik liever morgen mn DSG al aanpassen ;)


Ja voor de prijs van rollen is het mij nog niet helder if dat nou in of ex is gezien hij in de mail daar niet duidelijk in is.
Zie paar berichten eerder. Hier kom ik nog op terug.
 

micky

Forumguru
lente 2017 lijkt me een mooie tijd, om met een gechipte auto over beijzelde wegen naar huis te glibberen lijkt me een uitdaging.
Sowieso is de voucher optie fijn, zelfs al heb ik de auto nog niet, kan ik wel komen natuurlijk. Ik ben die geld boom als een gek aan het opkweken, maar dat kreng wil nog niet zo :deuk:
Huh!? het is niet dat je van 90 naar 230 pk gaat hoor :tongue: ;)
 

vleier

Forumguru
iedere datum kan ik wel tijd voor vrij maken. zolang het maar niet aankomend weekend is (familiedag en verjaardag van moeders). Voor de rest kan ik zelfs mijn vriendin wel een dagje opzij zetten als zij wat wil doen.

Het enige dat ik mis is hoeveel pk je erop voorruit gaat bij de stages. Aangezien de site van hun nog niet online is kan ik dat ook niet zo snel uitzoeken.:yeah:

Wanneer ik zoek naar de upgrades dan zie ik alleen maar iedere keer een supercharder van Rouch op een mustang voorbij komen. Nu lijkt me dat ook wel leuk. Maar het is niet echt wat ik zoek.
 
Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Ik heb wel enige interesse als er eerdere resultaten voor de 1.4TSI140 bekend zijn van TVS.

Zomaar vergelijken met een collega is niet echt handig, elke tuner/bank meet weer anders.

In het achterhoofd houdende dat o.a. mijn 140 pk in de praktijk bij TVS al tegen de 170 pk was en bijna 300 Nm op Euro95 met K&N, ben ik benieuwd wat het Stage1 afstellen als resultaat kan geven.

JD komt op 95 tot 190/320 Nm, dat verschil is nog niet om van achterover te vallen (op 98 gaat het de goede kant op, maar dat kun je al moeilijk tanken bij dagelijks gebruik, laat staan 102).

Rond de 200 pk en nog meer koppel + verbeterde drive ability klinkt wel aanlokkelijk.:) Zeker als de Octavia toch gaat blijven, is dit een mooie upgrade. Data is ook handig om te weten, de meeste zaterdagen ben ik wel redelijk beschikbaar de komende tijd (wel werkdag), maar in december komt er ook nog iets van een weekje weg aan.

https://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
 

Cherokee

Senior Member
Ben er nog niet helemaal uit om alleen voor DSG te gaan of de Combinatie motortuning met dsg.:pardon:
Koppeling is net (onder garantie) vervangen. Advies?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk als je de dsg laat aanpassen dat motortuning geen probleem moet zijn. TVS gebruikt immers niet een box, maar doet OBD. Ga je voor op maat, dan zal alles op de auto worden afgesteld. Ik denk dat het een beter geheel wordt dan origineel. Dit omdat ik steeds meer de indruk krijg dat regelgeving situaties veroorzaakt waarbij mechanische delen meer te lijden hebben dan nodig.
 
Bovenaan Onderaan