Groepskorting tot 40% bij hartog

Race Eend

Forumguru
Een slippende koppeling daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Dat had mn oom dus ook. Zijn toen nog teruggeweest om het koppel iets terug te draaien.

De koppeling van een handbak 1.8 TSI laten slippen:( Dan kan je maar beter geen DSG7 tunen nee...

Zou hem wel eens graag op de vermogenbank zetten om 100% zeker te weten hoeveel hij nu heeft want hij rijdt ongeloofelijk

Merk je eigenlijk ook veel verschil met 100-140Km/u doortrekken in de 6e versnelling? (Inhalen op de snelweg)
Vind het bij een standaard 1.8TSI eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, en ben eerder geneigd terug te schakelen naar de 5e versnelling.

MarcoO2

Forumguru
Uiteraard is'tie na de tuning (ook) in z'n zes sneller. Het is voor mij te lang geleden (anderhalf jaar) om nog exacte verschillen te kunnen benoemen, maar 't gaat nu wel een stuk vlotter dan voorheen.

Maar vergeet niet dat ook tuning héél snel went... en dan merk je dat snellere niet zo meer. Als ik echt hard wil optrekken, schakel ik als mijn beginsnelheid tussen de 100 en de 120 ligt, terug naar de 5e versnelling. Rijd ik 120 of harder, blijf ik meestal in z'n zes.

Kan het sinds vorige week donderdag zelf ook ervaren (met dank aan VdV/JD ;)), en ik moet zeggen dat het toch wel aardig wat scheelt.
Vooral vanaf de 2500 a 3000 toeren is het verschil goed te merken, en trekt de auto een stuk sneller door :)

Bovenaan Onderaan