Groepsaankoop JD tuning: stage 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
@roobie, alle credits gaan Noord26 en Race Eend ;), ik ben als modje sowieso veel met het forum bezig ;) !!

Ik kan helaas de startpost niet meer aanpassen met de verzoeken zoals Race-Eend deze op geeft. Graag hiervoor een modje (Hetzer?).

Start post aangepast
 

Noord26

Forumguru
Top, samenwerking loont!

@ Hetzer, heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je aanstaande zaterdag voorlopig met een grijns op je gezicht rond blijft lopen. En we horen graag je ervaringen natuurlijk!
 

MarcoO2

Forumguru
't Gaat goed hier! Leuk om te zien dat er zoveel enthousiasme is!

Enne, Mark, leuk item op RTL!!!
 

EdK

Forumguru
Ben ik de enige die meer kijkt naar wat er op tafel ligt als naar die 'poedel'? :eek:

Tsja waarschijnlijk wel ja !!
Wij kijken niet naar die turbo's op tafel die toch niet in onze wagen past !
En zij past wel hoor, al heb je een citygo
 

Noord26

Forumguru
Aantal deelnemers blijft momenteel steken op 25 stuks, ook geen OVB's meer erbij gehad.

Inschrijven kan nog tot 10 maart 23:59!

Edit: nr 26 binnen!


1 Noord26 Skoda NL Fabia II GL 1.2 Tdi afspraak: 17-03 om 11:00 uur
2 Peter_Octavia Skoda NL Fabia II GL 1.2 Tdi
3 Mailman Skoda NL Fabia II GL 1.2 TSI (86pk)
4 roobbie Skoda NL Octavia II 1.6 Tdi afspraak: 17-03 om 09:00 uur
5 a43.2quattro My Polo Polo V DSG 1.2 TSI (105pk)
6 ap.kuiper My Polo Polo V 1.2 TSI (105pk)
7 Turbobooster Skoda NL Yeti 4x4 1.8 TSI
8 Olilee My Polo Polo V BM 1.2 Tdi
9 Dhr. A.A. geen Golf IV 1.9 Tdi (130pk)
10 Tifosi Skoda NL Leon II 1.9 Tdi (105pk)
11 Dhr. G.B. geen Fabia II GL 1.2 Tdi
12 Ron476 Skoda NL Fabia II DSG 1.2 TSI (105pk) afspraak: 13-03 om 13.30 uur
13 Sjors My Polo Polo V BM 1.2 Tdi
14 Hetzer Skoda NL Fabia II 1.2 TSI (86pk) afspraak: 10-03 om 11:00 uur
15 jeffreyt Skoda NL Passat BM 1.6 Tdi
16 Moby geen A5 Quattro 3.0 Tdi
17 Seseni Skoda NL Yeti DSG 1.2 TSI (105pk)
18 Dhr. R.B. geen Ibiza Ecomotive 1.2 Tdi
19 yeti34 Skoda NL Yeti DSG 1.2 TSI (105pk)
20 Dhr. J.K. geen A1 1.4 TSI (122pk)
21 Gerke Skoda NL Fabia II GL 1.2 Tdi
22 dbrnl Skoda NL Yeti 1.2 TSI (105pk)
23 bollyk My polo Polo V GTI 1.4 TSI (180pk)
24 cali05 Skoda NL Fabia II 1.2 Tdi afspraak: 10-03 om 09:00 uur
25 Dhr. W.B. geen Passat 2007 1.9 Tdi (105pk)
26 PC-Freak Skoda EU Fabia II 1.2 Tdi
OVB prive Tdi club NL Golf IV 1.9 Tdi (115pk)
OVB prive Tdi club NL Golf plus 1.2 TSI (105pk)
OVB Dhr. X.v.P. geen Octavia II 1.2 TSI (105pk)
 

sitechris

Donateur
Hebben we filmpje nog ergens online staan? Zat me zondagmiddag te vervelen bij FCU-NEC, dus heb filmpje moeten missen.
 

sitechris

Donateur
Grappig om te zien hoe de fraaie jongedame braaf knikt op de woorden van Mark, maar er niets van begrijpt ha ha ;). Maar verder leuk filmpje :)
 

bobby45

Actief lid
Vraagje waarom?

Het valt mij op dat er in de lijst veel mensen met zuinige 1.2 motoren zitten.

Hadden ze dan beter geen 1.4 tsi kunnen kopen?

Hebben ze dan toch tekort aan deze vermogens?

veel plezier bij Mark
 

mmarechal

Actief lid
Ik rij zelf 1.2 TSI en bij mij was een belangrijke factor de 20% bijtelling (lease rijder), ik denk dat dit bij veel mensen een belangrijke factor is geweest.
 

Rosinfield

† In Memoriam
lijkt me dat je sowieso goedkoper uit bent en uiteindelijk meer vermogen hebt, wanneer je een 1.2 laat tunen ipv een 1.4 aan te schaffen
 

Hetzer

Forumguru
Volgens mij heb je nooit genoeg pk's :), dat zal die dikke audi rijder op de lijst ook wel gedacht hebben.
Voor mezelf rijd de 1.2 TSI echt lekker, zo lekker dat het vtaagt naar meer en meer :) !!!!
 

Noord26

Forumguru
Juist bij kleinere motoren krijg je procentueel gezien de meeste winst. En dus ook voor je gevoel tijdens het rijden is daar de grootste winst te boeken. Of je nu van 240pk naar 280pk gaat. Dat zal je ook voelen, maar je krijgt er in principe 'slechts' 16-17% bij. Bij een 1.2 Tdi (om mijn eigen motortje maar als voorbeeld te geven) krijg je er minimaal 25%, wellicht zelfs 30% bij. En dat merk je nog veel beter.

Kijk ook eens naar het stukje waarin de dame vraagt wat de tendens is bij chiptuning en wat Mark daarop antwoord met zijn visie van downsizing'. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan