Groepsaankoop JD tuning: stage 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerke

Forumguru
Ik haal altijd van alle auto's alle badges af. Vind ik veel leuker...laat ze maar raden.

Doet me denken aan mijn oude Camry V6, geen enkel logo alleen die dubbele uitlaatpijp, en dan lachen met al die GTI'tjes indertijd die er niets van snapten dat die "oudelullenbak" sneller was :D (alleen dat verbruik van 1 op 3 was wel een drama voor de portemonnee)

EdK

Forumguru
Heren ik had het niet over JD stickers maar over die greenline stickers die bij de GL op voorspatbord werd geplakt vanuit fabriekswegen

Dus die stickers die er massaal vanaf werden getrokken na aanschaf en waar een topic vol over weggeschreven is alhier op het forum !

EdK

Forumguru
@ Edk: zijn er nog gegadigden van Skoda forum EU?

Wel zover ik weet heb je PC-Fre@k erbij gekregen vanaf SF.eu
Casey zal verstek laten gaan zoals ik nu kan inschatten na een proefrit met Rosinfields Yeti gemaakt te hebben
Witte Yeti kan ik niet inschatten, maar kijk niet vreemd op als je net de deur wil dicht doen dat hij er nog voor springt
En voor mezelf sprekend weet je de situatie waarin ik momenteel in verkeer, en even de vinger op de knip zal moeten houden.
En tsja als ik hierdoor naast de pot pies met deze mooie aanbieding........... het is helaas niet anders !
of race eend moet dan terzijnertijd uit zichzelf met een mooie aanbieding komen voor mij alleen :crazy:

Dus Noord26 zo staan de zaken er momenteel voor bij ons op SF.eu

Noord26

Forumguru
Klopt. Alleen is het topic daar niet veel kleiner als hier, in verhouding tot het aantal aanmeldingen zeker. Daarom had ik persoonlijk wat meer aanmeldingen verwacht om gewoon, recht door zee, eerlijk te zijn. :grin:

@ Edk: alleen? Leuke gedachte van een gezamelijk forum waarbij leden tot een groter geheel proberen te komen.. :eek:
Thnx voor de opheldering in ieder geval van Skoda EU! Ik wacht wel af. De deadline staat inmiddels vast.

EdK

Forumguru
@ Edk: alleen? Leuke gedachte van een gezamelijk forum waarbij leden tot een groter geheel proberen te komen.
.

Noord26 dit kan ik even niet inpassen in de verdere tekst, maar heb vermoeden dat dit meer een PB gehalte heeft !!

En wat betreft het discussie topic daar, tsja er wordt misschien met een andere overtuiging beslist over deze dingen.
En mijn inziens moet een ieder deze beslissing persoonlijk nemen en tot tuning overgaan.
En ik heb me dan ook minimaal met die discussie daar bemoeid , puur vanwege het feit dat ik het koppel en het vermogen van mijn 1,4TSI al voldoende vind met mijn rijstijl
En bij mij zou de overweging puur gebasseerd zijn op ECO tuning , maw liefst gewoon zelfde PKs en NM behouden en dat deze puur fine getuned zou worden waardoor ik zuiniger zou rijden.
En dan uiteraard tevens kijkend naar de kosten en baten over de periode dat de Yeti in mijn bezit zou wezen !

Maar goed het is een mooie actie die je hebt opgestart en misschien dat als de economische ellende Europa weer uit is dat je dan het nogmaals een keer kan doen en dan nog meer gegadigden weet te vinden !?

Noord26

Forumguru
1 Noord26 Skoda NL Fabia II GL 1.2 Tdi afspraak: 17-03 om 11:00 uur
2 Peter_Octavia Skoda NL Fabia II GL 1.2 Tdi
3 Mailman Skoda NL Fabia II 1.2 TSI (86pk)
4 roobbie Skoda NL Octavia II 1.6 Tdi afspraak: 17-03 om 09:00 uur
5 a43.2quattro My Polo Polo V DSG 1.2 TSI (105pk)
6 ap.kuiper My Polo Polo V 1.2 TSI (105pk)
7 Turbobooster Skoda NL Yeti 4x4 1.8 TSI afspraak: 24 Maart om 10.00 uur
8 Olilee My Polo Polo V BM 1.2 Tdi
9 Dhr. A.A. geen Golf IV 1.9 Tdi (130pk)
10 Tifosi Skoda NL Leon II 1.9 Tdi (105pk)
11 Dhr. G.B. geen Fabia II GL 1.2 Tdi
12 Ron476 Skoda NL Fabia II DSG 1.2 TSI (105pk) afspraak: 13-03 om 13.30 uur
13 Sjors My Polo Polo V BM 1.2 Tdi
14 Hetzer Skoda NL Fabia II 1.2 TSI (86pk) afspraak: 10-03 om 11:00 uur
15 jeffreyt Skoda NL Passat BM 1.6 Tdi
16 Moby geen A5 Quattro 3.0 Tdi
17 Seseni Skoda NL Yeti DSG 1.2 TSI (105pk) afspraak: 17 maart om 12:00 uur
18 Dhr. R.B. geen Ibiza Ecomotive 1.2 Tdi
19 yeti34 Skoda NL Yeti DSG 1.2 TSI (105pk) afspraak: 16 maart om 09.00 uur
20 Dhr. J.K. geen A1 1.4 TSI (122pk)
21 Gerke Skoda NL Fabia II GL 1.2 Tdi
22 dbrnl Skoda NL Yeti 1.2 TSI (105pk)
23 bollyk My polo Polo V GTI 1.4 TSI (180pk)
24 cali05 Skoda NL Fabia II 1.2 Tdi afspraak: 10-03 om 09:00 uur
25 Dhr. W.B. geen Passat 2007 1.9 Tdi (105pk)
26 PC-Freak Skoda EU Fabia II 1.2 Tdi
27 superb akii Skoda NL Superb MJ2011 1.8 TSI
28 MelvinGTI VW Forum Polo GTI 1.4 TSI (180pk)

OVB prive Tdi club NL Golf IV 1.9 Tdi (115pk)
OVB prive Tdi club NL Golf plus 1.2 TSI (105pk)
OVB Dhr. X.v.P. geen Octavia II 1.2 TSI (105pk)

Antera

Donateur
Heb nog een klantje bij gevoegd. laat mij even weten hoe deze goede klant dit kan gaan regelen :-)

MelvinGTI VWForum Polo GTI 1.4 TSI 2010 met rollenbank

IBV

Senior Member
Mooie lijst, veel belangstelling. Toch een vraag aan al degenen die nog onder garantie rijden. Hoe hebben jullie dat met je dealer geregeld? Ging dat uberhaupt? Of laten jullie je garantie maar voor wat die is en zitten jullie er niet mee?

EdK

Forumguru
Noord26 ik zat je lijstje zo eens door te lezen en zie daar PC-Fre@k nu ook bijstaan, maar volgens mij ben je vergeten er bij te zetten dat hij een rollerbank erbij wil hebben
Zie maar in topic op skodaforum.eu waar hij het er volgens mij duidelijk over heeft !
Dus om teleurstellingen tegen te gaan voor jou en hem zou ik het toch even controleren en bij twijfel even contact met PC-Fre@k opnemen !

Noord26

Forumguru
@ Antera: graag zou ik nog de echte naam en een telnr ontvangen van deelnummer 28! Stuur maar even een PB.

@Edk: ik geef in dit lijstje niet aan wie wel of geen rollenbank erbij wilt. Dat houd ik buiten dit topic ivm privacy en weten alleen Mark van JD en ik zelf. Dat is puur vanwege de inplanning bij JD, een rollenbank uitdraai is iets ingrijpender qua bezetting voor JD namelijk. Er is een andere (Excel) lijst waarin ook de echte namen, telefoonnummer(s), wel/geen rollenbank, emailadressen, etc. in staan vermeld per aanmelding. In dat lijstje staat idd in dat PC-Freak een rollenbank uitdraai wil. Dat lijstje houd ik strak bij en zit ook mensen er op aan te dringen dat die gegevens nodig zijn voor deelname aan de groepsaankoop. En daarop wordt, meestal erg snel, positief gereageerd. 'Paniek' om niets dus. De gmail-account draait momenteel overuren om alle vragen en aanvullingen compleet te krijgen. Maar iedereen is razend enthousiast en dat scheelt een hoop in het werk wat er achter de schermen volledig gemaakt wordt.

In ieder geval bedankt voor je oplettendheid! Ik kan zelf natuurlijk ook iets over het hoofd zien met alle fanmail van de laatste weken.. :eek:

Het juiste lijstje is post#269, van mij en niet die van Antera. Als er meerdere mensen lijstjes gaan posten is het lastig om te zien welke nu daadwerkelijk volledig door mij zijn verwerkt in de Excel lijst. Daarom lijkt het mij verstandig om mij alleen de lijst te laten posten. Dan valt er niemand buiten de boot en kunnen daar op- of aanmerkingen op geplaatst worden via dit topic/PB of de gmail-account.

Hmm.. Ik merk dat Hetzer ondertussen wat aan het knippen is geweest en alles is nu duidelijk, volgens post#269.

Hetzer

Forumguru
@IBV, Gewoon garantie houden??, de tuning word uitgevoerd binnen de marges door een expert.
En mocht ik idd problemen krijgen aan mijn motor wel of niet gerelateerd aan tuning ,dan verwijder ik wel voordat ik naar de dealer ga

[MODERATORBREAK]@Allen, Voor de duidelijkheid ,het juiste lijstje is post#269, Als er meerdere mensen lijstjes gaan posten is het lastig voor Noord26 en Race Eend om te zien welke daadwerkelijk volledig zijn verwerkt in de hun Excel lijst. Gaarne alleen de lijst door Noord26 te laten posten. Dan valt er niemand buiten de boot en kunnen daar op- of aanmerkingen op geplaatst worden via dit topic/PB of via noord26@gmail.com.[/MODERATORBREAK]

En gaarne weer een beetje on-topic blijven met z'n allen

alvast bedankt

IBV

Senior Member
@IBV, Gewoon garantie houden??, de tuning word uitgevoerd binnen de marges door een expert.
En mocht ik idd problemen krijgen aan mijn motor wel of niet gerelateerd aan tuning ,dan verwijder ik wel voordat ik naar de dealer ga

Ja, dan heb je dus een externe box. Mag ik dan de vraag explicieter stellen aan degenen die de interne chip tuning kiezen?
zit zelf namelijk met de vraag of ik mijn 1.4 TSI intern zal tunen.

bobby45

Actief lid
ik denk dat het beter is maar mark kan dit vast uitlegen?

zelf ben ik over 4 maand uit de garantie en de mijne loopt op lpg maar zal zeker naar en goede tuner gaan

IBV

Senior Member
@Neptukker: vraag me wel af of hier dan ook de stelling van Hetzer opgaat dat je gewoon garantie zou houden omdat een expert binnen de marges de tuning heeft uitgevoerd en hoeveel discussies en procedures dat gaat opleveren.
Dat in Lochem ten alle tijde de originele software teruggezet kan worden helpt niks als je ergens stilvalt en je wagen opgeladen moet worden naar je dealer. Dan valt er niks meer naar Lochem te rijden (of naar de dichtsbijzijnde -niet eigen- dealer op 80 kilometer die ook JD software programmeert).

Blijft derhalve de vraag aan andere interne tuners:

Hoe hebben jullie dat met je dealer geregeld? Ging dat uberhaupt? Of laten jullie je garantie maar voor wat die is en zitten jullie er niet mee?

MarcoO2

Forumguru
Ik heb mijn leaseauto gewoon laten tunen, de dealer wist er vanaf (anders hadden ze 't toch wel gemerkt zodra ze gingen rijden), nooit problemen mee gehad, ook niet toen de hele motor (door een andere oorzaak) in elkaar draaide. Is allemaal zonder discussie gerepareerd.

Sparkie

Forumguru
Dealer...... maar heb je het ook aan de LM gevraagd? Ik zou het wel eerst verifieren bij de eigenaar van de auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan