Groepsaankoop JD tuning: stage 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Race Eend

Forumguru
Goede vraag spector:
Octavia 2.0 TSI is nog altijd een obd-tuning, geen uitbouw vd ecu nodig, je kunt de 2009 prijs aanhouden: € 790 als basis.

De meeste 2.0 TSI modellen moeten uitgebouwd worden vanaf 2010, dit neemt extra werk etc en heeft andere apparatuur nodig om deze modellen te kunnen tunen, vandaar dat veel modeljaren 2010 en nieuwer 100 euro duurder zijn. Dit model (en de golf 6 gti ook), kunnen nog per obd geen meerprijs dus.

Spector

Forumguru
Dank beide voor de reactie, ga het eens op mijn gemak bekijken. De waarde schieten aardig omhoog bij tuning :tongue:

@Race Eend. Bij mijn weten ligt wel het nieuwe blok erin, maar ik bel wel ff met JD om te checken.

edit: motorcode CCZA

___JC___

Forumguru
Bel jij ff met JD grote kans dat Race Eend op neemt.. :)
Ik pas want ik ben dr twee jaar geleden al geweest, nog geen dag spijt overigens..

Noord26

Forumguru
Goed om te zien dat de interesse toe neemt. Helaas heb ik geen aanmeldingen meer gehad, ook niet van andere fora via mijn email.

@ Race-Eend; waar komt exact, in het geval van een externe ECU, deze precies te zitten onder de kap? Dit ivm zelf makkelijk in en uit kunnen bouwen.

LT83

Forumguru
@ Spector.. zeker doen die RS TSI. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je met een hele andere ( lees super soepele en snelle) auto terugkomt uit Lochem ;)

sitechris

Donateur
Eens, verantwoord tunen is echt het geld meer dan waard. Maakt wereld van verschil. Ik kan mijn GTI niet meer voorstellen in standaard specs. Wrsnl ruil ik hem dan binnen een maand weer in.

Race Eend

Forumguru
Dank beide voor de reactie, ga het eens op mijn gemak bekijken. De waarde schieten aardig omhoog bij tuning :tongue:

@Race Eend. Bij mijn weten ligt wel het nieuwe blok erin, maar ik bel wel ff met JD om te checken.

edit: motorcode CCZA

Waar heb je gelezen dat ik aangeef dat hier geen nieuwe motor in zit?
Natuurlijk heeft de nieuwe RS gewoon de golf 6 gti motor.

Ik heb het over de uitleesbaarheid van de motorcomputer, die kan nog altijd per obd, en vandaar dat de prijs 790 is en niet 890.

@ Race-Eend; waar komt exact, in het geval van een externe ECU, deze precies te zitten onder de kap? Dit ivm zelf makkelijk in en uit kunnen bouwen.

http://www.skodaforum.eu/topic/308-tuning-12-tsi-hoe-zit-het-nou/page__view__findpost__p__22682

Noord26

Forumguru
Heb mijzelf aangemeld en ben meteen een topic gestart omtrent de groepsaankoop op het Seat-online forum, om meer kandidaten te trekken. De opzet is nog steeds om iedereen mee te kunnen laten doen, ongeacht welke automerk. Als anderen actief zijn op VW of Audi fora, schroom jezelf niet en verspreid het woord! Nooit gedacht dat ik nog eens gelovig over zou komen..

;)

Noord26

Forumguru
Zeer benieuwd of daar ook geinteresseerden uit voort komen. Mijn inzet op seat online staat momenteel on-hold. Moderator stelde het niet op prijs dat ik mij puur aanmelde om het aandacht te geven. Daar valt natuurlijk iets voor te zeggen, ook volgens de algemene forum regels. Jammer dat er echter niet wordt ingezien dat het juist gaat om krachtenbundeling van verschillende merken cq fora.

VEEJAY

Forumguru
Eens, verantwoord tunen is echt het geld meer dan waard. Maakt wereld van verschil. Ik kan mijn GTI niet meer voorstellen in standaard specs. Wrsnl ruil ik hem dan binnen een maand weer in.

Nou standaard was ie al een duiveltje, niet normaal.

Ik heb het ook op Seat-Online gezet want daar lopen inmiddels bijna 99 pagina's over de box. Hopelijk trekt het de mensen over de streep en kunnen ze het draadje sluiten ;)

Noord26

Forumguru
Jullie inzet op de andere fora begint vruchten af te werpen. Krijg zojuist een aanmelding via PB voor een VW polo 1.2 TSI DSG!

Zal later nog even een post met overzicht plaatsen van de huidige aanmeldingen. Pc staan alle gegevens op.

Zit nu al teveel op tel volgens mijn maten tijdens een wedstrijd van Ajax. Ben niet zo'n voetbal fanaat echter..

@ Edk: Betreffende Seat-online. In feite een keiharde afwijzing. Er worden daar, naar zeggen moderator, regelmatig groepsaankopen gedaan en men krijgt er standaard ook korting bij JD. Daar willen ze niet van afwijken. In feite mag ik er dus niet promoten voor deze, naar hun zeggen 'eendagsvlieg'. Men wil het houden bij de standaard acties op hun eigen forum voor de daar actieve leden. Zeer jammer om dit te horen. Juist omdat ik, nogmaals, de groepsaankoop juist voor iedereen heb opgezet. Ongeacht het merk auto wat er gereden wordt. De daar actieve leden kunnen altijd nog via andere wegen in contact komen met dit forum of met mij. Ik heb mijn best in ieder geval gedaan om ook daar het geheel aan te prijzen.

Noord26

Forumguru
Hierbij even een aparte post ivm de duidelijkheid van het totaal-overzicht van alle aanmeldingen, zoals aanwezig op mijn PC. Hierbij heb ik even de echte namen verwijderd. Gaat lekker! Als aanmeldingen nog wat informatie kwijt willen aan mij, ik plaats ze graag erbij in het lijstje. *Note: OVB = onder voorbehoud. NNB = nog niet bekend. Mooi om te zien dan het bundelen van krachten tot resultaten beginnen te komen.

:worshippy:

NaamForumnaamForumAutoMotorRollenbank
1Noord26Skoda NLFabia Combi II1.2 TdiY
2Peter_OctaviaSkoda NLFabia Combi II1.2 TdiY
3MailmanSkoda NLFabia Combi II1.2 TSI (86pk)Y
4roobbieSkoda NLOctaviaII1.6 TdiN
5a43.2quattroMy PoloPolo Highline DSG1.2 TSI (105pk)Y
6ap.kuiperMy PoloPolo1.2 TSINNB
OVBAnteraSkoda NLOctavia 1 RS1.8 TY

Noord26

Forumguru
Er zijn meteen wat terrechte vragen naar boven komen drijven bij nieuwe aanmeldingen:

- Is het mogelijk om mee te doen met een auto die week 11 afgeleverd gaat worden? Dus de week dat het inplannen begint, ivm eerst 2K km moeten rijden. Hierbij ben ik er zelf vanuit gegaan dat het geen probleem moet zijn, omdat men graag een tuning extra verkoopt en 2000km daarin geen belemmering moet zijn.

- Is het mogelijk om bij een lokale, mee werkende dealer, de JD tuning uit te laten voeren? Wanneer het puur software is of wanneer het ook een externe ECU betreft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan