Greenline ook in 2014 14% bijtelling

CDK

Forumguru
Ik was er al bang voor, groen is leuk voor de bloempjes en de bijtjes maar niet voor een caravan trekker, daar moet gewoon een goed gemotoriseerd trekkend voertuig met een hoog koppel voor staan mét een relatief hoog eigen gewicht....
 

VinnieVB

Nieuw lid
Zijn er eigenlijk al reviews terug te vinden van de Greenline (liefst in businessline trim)?
ik kan ze nog niet vinden online en ben wel benieuwd naar fotos van binnenzijde en de verschillen tov normale versie.

zag wel dat er 2 kleine emblemen komen, 1 in de grille en 1 op plek waar normaal de motorisering vermeld wordt, stuk beter dan die enorme groene stickers op de fabia.
 

bonyuri

Actief lid
Zijn er eigenlijk al reviews terug te vinden van de Greenline (liefst in businessline trim)?
ik kan ze nog niet vinden online en ben wel benieuwd naar fotos van binnenzijde en de verschillen tov normale versie.

zag wel dat er 2 kleine emblemen komen, 1 in de grille en 1 op plek waar normaal de motorisering vermeld wordt, stuk beter dan die enorme groene stickers op de fabia.
Het zou gewoon een ABL moeten zijn, dus daar kan je mee vergelijken.
Waar heb je gezien dat er 2 emblemen komen?
 

sluwesjors

Actief lid
VinnieVB:

je hebt danwel met de ABL gereden maar hoe weet je nu hoe de binnenkant eruit gaat ziern van de 14% uitvoering?
Wanneer ik op de skoda site kijk dan kan ik 3 soorten interieur aanklikken allemaal verschillend.
 

EWOUT17

Nieuw lid
Ook in 2014 valt de Octavia III HB Greenline in de 14% bijtelling. De stress of de greenline dus op tijd geleverd wordt, blijft nog wel: het 'nieuwe' model wordt vanaf februari 2014 uitgeleverd.

Overigens is ook het maximale trekgewicht bekend... hou je vast: NUL.

Ongetwijfeld is dit besloten, om de grammetjes iets naar beneden te halen zodat hij in 2014 ook nog in de gunstige regeling valt.

linkje: http://bit.ly/14NSXOh
 

EWOUT17

Nieuw lid
Ook in 2014 valt de Octavia III HB Greenline in de 14% bijtelling. De stress of de greenline dus op tijd geleverd wordt, blijft nog wel: het 'nieuwe' model wordt vanaf februari 2014 uitgeleverd.

Overigens is ook het maximale trekgewicht bekend... hou je vast: NUL.

Ongetwijfeld is dit besloten, om de grammetjes iets naar beneden te halen zodat hij in 2014 ook nog in de gunstige regeling valt.

linkje: http://bit.ly/14NSXOh
 

JohnDeereDriver

Nieuw lid
Beste Mensen

Vandaag deze brief gemaild gekregen van de Dealer begin nu wel het gevoel te krijgen dat ik flink aan het lijntje wordt gehouden.

Trekgewicht Octavia

Trekgewicht vastgesteld op nul kilogram in 2013
In bulletin CPM2013_030 was reeds aangegeven dat het trekgewicht van de Octavia HB Greenline nog niet bekend was. Helaas blijkt het officiële maximale (on)geremde trekgewicht voor deze uitvoering van de Octavia Hatchback nu te zijn vastgesteld op 0 kilogram. In tegenstelling tot de Superb Greenline is er geen mogelijkheid om dit achteraf aan te passen.
Momenteel zijn we druk bezig om ervoor te zorgen dat er wel een fietsendrager op de Octavia Greenline kan worden gemonteerd. Naar verwachting kunnen wij op korte termijn u kenbaar maken wat voor een oplossing dit is en wat de kosten hiervan zijn.
Trekhaakvoorbereiding mogelijk vanaf productie maart 2014
Vanaf april komt er trekhaakvoorbereiding beschikbaar voor de Octavia HB Greenline. Met deze trekhaakvoorbereiding wordt het maximale geremde trekgewicht verhoogd naar 1.000kg (600kg ongeremd). Deze trekhaakvoorbereiding heeft geen gevolgen voor de CO2-uitstoot, waardoor de 14% bijtelling van kracht blijft. De prijsconsequenties van deze trekhaakvoorbereiding zijn nog niet bekend.
 

svdm

Senior Member
Zijn er eigenlijk al reviews terug te vinden van de Greenline (liefst in businessline trim)?
ik kan ze nog niet vinden online en ben wel benieuwd naar fotos van binnenzijde en de verschillen tov normale versie.

zag wel dat er 2 kleine emblemen komen, 1 in de grille en 1 op plek waar normaal de motorisering vermeld wordt, stuk beter dan die enorme groene stickers op de fabia.
Greenlines worden standaard normaliter uitgerust met een plaatje voorop de grille en achterop + die lelijke groene stickers bij de wielkasten voor.

Zelf heb ik met de dealer de afspraak gemaakt dat dit sowieso allemaal wordt verwijderd (op het plaatje in de grille aan de voorzijde na). Wil de auto zo 'clean' mogelijk.

En inderdaad, de Greenline is vergelijkbaar met de ABL.
 

svdm

Senior Member
Wordt de cataloguswaarde (incl BPM) voor de 2014 Octavia 3 GL trouwens niet minder? Ofwel, wordt de auto in 2014 niet goedkoper door de lagere CO2-uitstoot?

85 g/km. CO2-uitstoot is minder dan 87 g/km., dus voor de 2014-versie hoeft in mijn beleving minder BPM te worden betaald, wat resulteert in een lagere aanschafprijs en dus minder bijtelling voor zakelijke rijders.

Motorrijtuigenbelasting moeten we vanaf 2014 sowieso gaan betalen, toch? Als de 2013 Greenline begin december geleverd wordt, kunnen we nog net een paar weekjes motorrijtuigenbelastingloos rondtuffen!

Of zie ik nu iets over het hoofd?
 
Bovenaan Onderaan