Greenline ook in 2014 14% bijtelling

RMP

Lid
Ook in 2014 valt de Octavia III HB Greenline in de 14% bijtelling. De stress of de greenline dus op tijd geleverd wordt, blijft nog wel: het 'nieuwe' model wordt vanaf februari 2014 uitgeleverd.

Overigens is ook het maximale trekgewicht bekend... hou je vast: NUL.

Ongetwijfeld is dit besloten, om de grammetjes iets naar beneden te halen zodat hij in 2014 ook nog in de gunstige regeling valt.

linkje: http://bit.ly/14NSXOh
 
Laatst bewerkt:

harry123

Actief lid
Ah, goed nieuws voor mensen die nog moeten bestellen, wel een beetje zuur voor mijzelf want ik heb gekozen voor een combi omdat ik er toch geen vertrouwen in had dat de 14% op tijd zou komen. Had ik geweten dat het in 2014 ook nog 14% zou zijn dan had ik dat nog wel willen overwegen... Nou ja, eerlijk gezegd vind ik de combi mooier (en met 2 jonge kinderen is dat misschien ook ruimtelijk gezien de beste keus) maar voor het geld dat het scheelt op jaar/leasetermijnbasis had ik ook nog wel wat willen schipperen...
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb stiekem al even wat kijk en vergelijk werk gedaan. Het verschil tussen een 14 (met minder opties maar wel zo volledig mogelijk bij elkaar geklikt) en een full options OIII op 20% is mij te klein.

De Greenline komt met alles erop en eraan op 32k €, De normale 1.6 Elegence BL met DSG-7 is ook 32k en daar zit standaard al veel meer op en aan. En dat verschil is het mij in de lease evt. wel waard.
 

RMP

Lid
Die overweging ook gemaakt, maar voor mij viel het kwartje de andere kant op: wat ik meer kreeg bij een 20% versie tov de full options 14% vond ik de 6% extra niet waard, enige wat ik er graag bij had gehad was het panoramadak.
Maarja, het blijft persoonlijk hè, degene die voor het geld kiezen en nu nog niet mogen/kunnen bestellen als zakelijke rijder, zullen er blij mee zijn.
 

VWim

Forumguru
Overigens is ook het maximale trekgewicht bekend... hou je vast: NUL.


Je bent niet de eerste die dat opmerkt, maar vooralsnog nog niemand informatie heeft die het gerucht bevestigd.
Op de website van Skoda zie ik nog niets waaruit dit blijkt. De brochure heeft hieromtrent ook nog geen informatie.
 

RMP

Lid
Ik werd gister gebeld door de leasemaatschappij dus ga er vanuit dat het geen gerucht meer is.
 

Pollewop

Forumguru
Ik heb even zitten rekenen. Als ik uit ga van een prijs van 30000 € en 14% of 20% bijtelling en een belastingtarief van 42%, dan gaat in dit geval het hele "14/20 % verhaal" dus over een verschil van € 61,53 per Maand, of vergis ik me ?

6 Tientjes ? :fool:
 

RefleCs

Forumguru
ik ben uitgegaan voor beide auto's (helemaal aangekleed naar wensen wat bij de greenline niet lukt overigens) en dan kom ik uit op 8 tientjes verschil.
 

VWim

Forumguru
Ik heb even zitten rekenen. Als ik uit ga van een prijs van 30000 € en 14% of 20% bijtelling en een belastingtarief van 42%, dan gaat in dit geval het hele "14/20 % verhaal" dus over een verschil van € 61,53 per Maand, of vergis ik me ?

6 Tientjes ? :fool:

De pest is alleen dat niet alleen het bijtellingspercentage verschillend is, maar ook de cataloguswaarde van de normale wat hoger ligt. Als eerste doordat de BPM wat hoger is, punt twee omdat je toch hebberig wordt van die optielijst.

Verschil loopt dan als snel in de richting van 80 tot 100 euro per maand. Op jaarbasis toch al snel > 1.000 euro.
 

RMP

Lid
Via Twitter zojuist de reactie van skodanederland (@Skoda_NL):

@remepro_nl De Octavia's Greenline uit productie 2013 zullen definitief geen trekgewicht hebben. ^FR 1/2

@remepro_nl Vanaf productie in 2014 krijgt de Octavia Greenline wel een trekgewicht van 1000kg. ^FR 2/2
 

Spiegeltje

Senior Member
Via Twitter zojuist de reactie van skodanederland (@Skoda_NL):

@remepro_nl De Octavia's Greenline uit productie 2013 zullen definitief geen trekgewicht hebben. ^FR 1/2

@remepro_nl Vanaf productie in 2014 krijgt de Octavia Greenline wel een trekgewicht van 1000kg. ^FR 2/2

Dus in 2014 strengere eisen qua uitstoot enzo en toch meer/wel trekgewicht...:arghh:
 
Laatst bewerkt:

RMP

Lid
Ja benieuwd wat ze op het model 2014 dan nog meer gaan knijpen om aan de norm te voldoen....
 

Spiegeltje

Senior Member
Dus in 2014 strengere eisen qua uitstoot enzo en toch meer/wel trekgewicht...:arghh:

ŠKODA Nederland ‏@Skoda_NL
Om de uitstoot 85 g/km mogelijk te maken, is de Octavia GL nogmaals intensief bestudeerd om verdere efficiency te verbeteren. De fabriek is hier in geslaagd, dat niet alleen de uitstoot is verminderd, maar dat zelfs een trekhaak qua gewicht mogelijk is. ^FR

Ik mocht bij mijn recente bestelling gewoon een trekhaak bestellen van de LM maar daar heb ik uiteindelijk van afgezien ivm de kosten.

Bizar dat de 2013 versie dan nu, naar mijn idee zomaar ineens, helemaal 0/niets zou kunnen (lees: mogen) trekken. :fool:

Zelfs de Focus 14% (met 5 PK minder) mag iets van 300-400 KG trekken. Weliswaar niet veel maar toch...

:arghh:
 

MaRco2

Forumguru
Je bent niet de eerste die dat opmerkt, maar vooralsnog nog niemand informatie heeft die het gerucht bevestigd.
Op de website van Skoda zie ik nog niets waaruit dit blijkt. De brochure heeft hieromtrent ook nog geen informatie.


Gisteren letterlijk aan de dealer gevraagd: nog niets bekend.

Aan de telefoon met een klant: verkoopverhaal over mogelijke 14% in 2014, dat er aan gewerkt wordt, maar nog niets gegarandeerd kon worden.
 

MaRco2

Forumguru
Via Twitter zojuist de reactie van skodanederland (@Skoda_NL):

@remepro_nl De Octavia's Greenline uit productie 2013 zullen definitief geen trekgewicht hebben. ^FR 1/2

@remepro_nl Vanaf productie in 2014 krijgt de Octavia Greenline wel een trekgewicht van 1000kg. ^FR 2/2

Frappant en de dealers weten nog van niets.;)

Overigens ben ik zo blij met mijn beslissing om het op de VW Golf 1.000/1.100 kg te baseren... dat ik de gok niet genomen heb.
 

RMP

Lid
Frappant en de dealers weten nog van niets.;)

Overigens ben ik zo blij met mijn beslissing om het op de VW Golf 1.000/1.100 kg te baseren... dat ik de gok niet genomen heb.

Dat de dealers het nog niet weten (lees: gelezen hebben) is niet voor het eerst. @skoda_nl is het officiële account dus dat die het als eerste weten is natuurlijk niet gek. Overigens was mijn leasemij door de dealer gebeld, dus het zegt ook iets over de dealer :)

Gelukkig heb ik ook de trekhaak na de eerste offerte laten vervallen, niet echt nodig en zeker niet voor 959€.
 

Noord26

Forumguru
Bijtellingsverhaal is toch al een wassen neus.. Sommige heel goede auto's met lagere nieuwwaarde en 20% bijtelling zijn zelfs goedkoper als vergelijkbare 14% auto's met hogere nieuwwaarde. Oa bij Hyundai is dat het geval. Maar ja, 14% staat zo goed he?
 

Karolina

Forumguru
Bijtellingsverhaal is toch al een wassen neus.. Sommige heel goede auto's met lagere nieuwwaarde en 20% bijtelling zijn zelfs goedkoper als vergelijkbare 14% auto's met hogere nieuwwaarde. Oa bij Hyundai is dat het geval. Maar ja, 14% staat zo goed he?
Toch niet jaloers...?
 

Karolina

Forumguru
Er is niets goedkoper te rijden dan een leasewagen. En als deze grote bak in de 14% bijtelling valt, reken maar dat het een succes wordt straks.
 
Bovenaan Onderaan