Greenline of Greentech?

flip

Lid
Ik heb er zelf 85.000 km op zitten met een 1.6 tdi, en rijd nu sinds kort een 1.2 tsi. Ok, je hebt die duw niet van dat koppel, maar ik vind de 1.2 tsi wel veel zachter rijden (geluid en minder snokken, vooral bij filerijden groot verschil). De motor verdraagt ook gemakkelijker lagere toerentallen (op rotondes, bij voorbeeld). Een duivels motortje, die tsi!
 

Stefan88

Nieuw lid
Eibach staan ook op het lijstje!

Het kleine verschil in netto maandbedrag komt voor voort uit het feit dat de Greenline € 3.000 duurder is en in de lease ook nog eens € 80 per maand en mijn eigen bijdrage is ook relatief hoog..
 
D

Deleted member 12693

Ik heb het functiepakket en neerklapbare passagiersstoel plaats laten maken voor het dynamicpakket. Ik twijfel nog over de pano.. Iemand enig idee wat deze optie per maand kost in de lease? € 1.100 / 48 maanden of minder?

Ik denk €10 euro. Maar heb je geen rekentool van de LM??
 

Stefan88

Nieuw lid
Ik vergelijk het een beetje via Directlease, echter doet mijn werkgever alleen zaken met Athlon en lopen alle offertes via onze P&O collega die contact heeft met Athlon.
 

lugolux78

Forumguru
Panodak zeker en dynamic pakket ook.

Daarnaast kijk of je met accessoires kunt werken. Deze hebben geen invloed op bijtelling, hoogstens op eigen bijdrage. Maar die is dan weer aftrekbaar van bijtellingbedrag tegen jouw IB percentage.

Alleen als je wellicht weggaat bij je huidig bedrijf zou je eigen bijdrage voor restduur contract voor je kiezen kunnen krijgen.
 
D

Deleted member 12693

Jammer, bij leaseplan kon ik de auto configureren.
Anders even Googlen op 'bijtelling' dan vind je wel een aantal rekensites.
 

lugolux78

Forumguru
Bij leaseplan kan ook zonder klant te zijn maar directlease is makkelijker. Meerprijs zal idd voor panodak rond de 8 a 11 Euro liggen maar heeft ook te maken met restwaarde vermeerdering vanwege dakje... Ene leasemij rekebt dit wellicht anders dan de andere.

Maar die 1.4 DSG met 20% past niet in budget?
 

Stefan88

Nieuw lid
De 1.4 DSG wordt inderdaad te prijzig in combinatie met mijn nu al relatief hoge eigen bijdrage (circa € 200)..

Het uitrekenen van wat ik uiteindelijk netto betaal voor de auto gaat mij best goed af, ben namelijk werkzaam op een accountantskantoor haha
 

micky

Forumguru
meestal is 10% overschrijding het maximum, aan de andere kant, het kost maar de helft (afhankelijk van je belastingschaal uiteraard)
 

serum

Senior Member
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten! verbaasde me over het bedrag, ging in mijn naïviteit uit van een type-fout. Sprak onlangs iemand die 275e aftikte aan bijdrage en 260 aan bijtelling. (en hij vertelde het met trots).. Ieder zijn hobby natuurlijk.

Rationeel gezien zou ik voor de greenline gaan. Kan je het bedrag dat je op je bijdrage kapotslaat compenseren.
 

Stefan88

Nieuw lid
heb je geen inlogcode voor athlonline gekregen dan?

Wel om verzocht, maar niet gekregen..

Wat betreft mijn eigen bijdrage, op dit moment zit ik 'tussen' functies in, maar heb ik nog wel 'maar' recht op het lagere leasebedrag. Mensen die hier 52% belasting betalen, betalen dan voor deze auto ongeveer € 260 netto bijtelling. Op dit moment zit ik op circa € 325, dus € 65 meer met een eigen bijdrage van € 200 in 42% belastingschijf.

Met mijn budget kan je geen ruime auto leasen, hetgeen ik juist wel nodig heb met de aankomende gezinsuitbreiding.. Daarnaast mogen wij ons leasebudget met max. 45% overschrijden. Wellicht allemaal goed bedoeld reacties over mijn budget, maar het is makkelijk te betalen :)
 

Stefan88

Nieuw lid
Op dit moment de volgende configuratie in mijn hoofd:

Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Greentech Elegance Businessline
Race Blue metallic

Opties:
- Dynamic pakket
- Safety pack
- DAB (digitale radio ontvangst), DAB+ compatible
- Rokerspakket
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep (Combi)
- Hill hold control
- Sunset
- Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris

Accessoires:
- Kledinghanger
- Achterbumperbeschermlijst allu
- Verlagingsveren Eibach
- Nettensysteem
- Slotbouten

Diverse:
- Luxe kentekenplaten
- Geen type-/motoraanduiding

Twijfel:
- Panoramisch glazen schuif-/kanteldak

Zijn er nog opties/accessoires overbodig in deze lijst?
 

Stefan88

Nieuw lid
Sigarettenaansteker en asbak. Ik rook zelf niet, maar heb wel eens de sigarettenaansteker moeten gebruiken voor familie/vrienden. Prijs is € 20 en maandbedrag € 0,41
 

dirkkroneman

Forumguru
Hmm oke, ja óf je moet de asbak rete handig vinden anders zou ik een aansteker van 1 euro in je dashboardkastje leggen..
 
Bovenaan Onderaan