Greenline of Greentech?

Stefan88

Nieuw lid
Goedemorgen allemaal,

Vanwege gezinsuitbreiding zijn wij op dit moment druk op zoek naar een andere (lease) auto. Bij deze zoektocht zijn we uitgekomen bij de Skoda Octavia Combi. Alleen kom ik er niet uit welke auto het meest gunstig (zowel financieel als rijplezier) is. De keuze voor mij is tussen de 1.6 TDI Greenline Businessline of de 1.2 TSI Greentech Elegance Businessline.

Het voordeel van de Greenline is de 14% bijtelling en deze auto zal dan ook iets goedkoper zijn (de Greentech is 20%). Echter ben ik altijd al benzine auto's gewend en zijn alle opties bij de Greenline vaak standaard in de Greentech. In de Greentech zitten ook meer standaardaccessoires die prettig zijn zoals het Canton geluidssysteem.

Ik heb in de Greenline al gereden en dat rijdt lekker door (rij op dit moment in een Audi A1 1.2 TFSI 86pk). In de Greentech heb ik nog geen ervaring, alhoewel ik vorige week wel in een leenauto heb gereden, de Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI, waarvan de motor volgens mij gelijk is.

Hebben jullie tips en/of adviezen?

Ik rij ongeveer 20.000-25.000 km per jaar.
 
D

Deleted member 12693

Elegance Businessline!
Standaard mooie opties, betere stoelen en ziet er met de chromenraamlijsten ook mooier uit.
En niet te vergeten het mooie geluid van het Canton sound system. Tevens kun je op die versie ook nog het pano dak nemen.

Als het budget om het even is, kies dan de auto waarvan je denkt: "zo das een mooie auto met opties die ik leuk vind". Je moet er wel een jaartje of 4 of 5 mee doen
 

Artbij

Senior Member
Als geld niet uitmaakt, pak je de mooiste, zoals hierboven als tip staat. Hoop dat je daar zelf toch ook wel opgekomen was @Stefan88 ....

De 1.2TSI of de 1.6TDI maakt volgens mij niet zoveel uit, prestaties zijn nagenoeg gelijk. Als je voor benzine gaat kun je allerlei opties kiezen zoals het panodak en dynamic pakket (betere stoelen). Ik zou gewoon kijken welke dingen je perse wilt en daarbij dan de goedkoopste uitvoering kopen.
 

Darkside

Forumguru
de 1.2 is een heerlijke motor. En is lekker stil. De 1.6 maakt wel meer gebruik van zijn extra koppel en dat beviel mij tijdens de proefrit wel.
Maar zelf zou ik toch graag ook wat opties willen die niet op een greenline beschikbaar zijn.
En dus voor een Greentech gaan als het budget het toelaat.
 

Altos

Banned
Zonder chomelijsten is mooier vind ik...en als het budget het toelaat zou ik ook altijd naar de hoogste uitvoering gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: HeHa

henriz

Forumguru
Tip en advies: proefrit in een diesel en een benzinemotor.
Er zit echt veel verschil tussen. Het voelt anders, het rijdt anders. Alleen jij kunt bepalen wat je prettiger vindt.
Ik ben bv helemaal diesel gewend. Wanneer ik in een benzineauto (zonder automaat) rij moet ik heel bewust rijden om de motor op toeren te houden. Dat is niet comfortabel. Veel mensen zweren juist bij benzine.
Als je in de positie bent dat je mag kiezen, maak dan eerst die keuze voordat je naar uitvoering kijkt.
 

Badnews

Senior Member
yups.. henriz heeft helemaal gelijk.
Ikzelf ben ook een diesel man, maakt iets meer herrie (dieper geluid) maar rijd (vind ik) veel rustiger verder.
nooit stressen, zeker niet in combi met een DSG.
De 1.2 met DSG reed ook lekker, iets minder koppel, maar wel iets stiller.

gewoon rijden in alle versies (benzine, diesel, dsg) die binnen je budget valt. (soms moet je dan even naar een andere dealer, maar elke variant is wel ergens te vinden)
 
Even een proefrit maken, maar uhh, als je het mij vraagt... :pieker: Greentech 1.2 TSI Elegance Businessline... Lekker luxe en alle opties beschikbaar! :thumbsup:
 

rudolfi

Forumguru
+1. Elegance Business Line. Met mooie chromen raamomlijsting zilverkleurige dakrails en fully loaded
 

Stefan88

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties!

De leaseprijzen heb ik inmiddels binnen en de Greentech is slechts € 3 netto per maand duurder. Voor deze € 3 heb ik wel standaard het Columbus navigatiesysteem, Canton soundsystem en de extra opties elektrisch te openen en sluiten achterklep, hill hold control en passagiersstoel met neerklapbare rugleuning.

Zoals hier aanbevolen, ga ik morgen proefrijden in de 1.2 TSI.

Zijn er verder nog opties die jullie aanraden?
 

Mpersoon

Nieuw lid
Laat even weten hoe de proefrit is bevallen! Ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen 1.2 tsi dsg en 1.6 diesel
 

VWim

Forumguru
Panodak en dynamicpakket. 2 Opties die je heel graag wil toevoegen aan je auto
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Laat even weten hoe de proefrit is bevallen! Ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen 1.2 tsi dsg en 1.6 diesel
ik heb met beide proef gereden, met DSG, ook de 1,2 is een lekker pittig motortje, wat wel wat meer in de toeren gejaagd moet worden, ik ben zelf echt een diesel rijden, maar kan de benzine ook echt aanraden hoor, eerlijk gezegd reed ik ermee om de DSG te voelen in de O3 omdat er geen diesel stond op dat moment en naderhand vroeg ik welke benzinemotor erin lag, de 1,2 dus en eerlijk is eerlijk ik wilde het eerst niet geloven:bloos::thumbsup:
 

Stefan88

Nieuw lid
Ik heb het functiepakket en neerklapbare passagiersstoel plaats laten maken voor het dynamicpakket. Ik twijfel nog over de pano.. Iemand enig idee wat deze optie per maand kost in de lease? € 1.100 / 48 maanden of minder?
 
Bovenaan Onderaan