Greenline of Greentech?

MarcoO2

Forumguru
meestal is 10% overschrijding het maximum, aan de andere kant, het kost maar de helft (afhankelijk van je belastingschaal uiteraard)
Volgens mij is dit niet waar. Je mag een eigen bijdrage alleen aftrekken als die bedoeld is voor privé-kilometers, een eigen bijdrage wegens normoverschrijding is niet aftrekbaar.
 

CDK

Forumguru
Zonder rokerspakket blijft het bakje alleen het uitneembare asbakje niet en ipv een sigaretten aansteker heb je een loos plukje waar 12V op staat, ik zou net als @dirkkroneman al zei gewoon een aansteker in het dashboardkastje leggen ;)
 

micky

Forumguru
Volgens mij is dit niet waar. Je mag een eigen bijdrage alleen aftrekken als die bedoeld is voor privé-kilometers, een eigen bijdrage wegens normoverschrijding is niet aftrekbaar.
Jawel hoor, maar hangt wel af van hoe ze het op je salarisstrook vermelden ;)
 

Stefan88

Nieuw lid
Klopt beide :) Ik overschrijd de norm vanwege privé gebruik ;) Uiteraard is alles bij ons dichtgetimmerd in ons arbeidsregelement. Als ik nu aan het kijken was voor een full option RS, kan ik me voorstellen dat dit iets boven mijn functie is als assistent accountant haha
 

Oogje

Senior Member
Op dit moment de volgende configuratie in mijn hoofd:

Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Greentech Elegance Businessline
Race Blue metallic

Opties:
- Dynamic pakket


Accessoires:
- Kledinghanger


Zijn er nog opties/accessoires overbodig in deze lijst?
Je zal hier moeten kiezen.
 

Desperado

Forumguru
Rokerspakket voor vrienden? Ik zou ze de ****** wensen en zeggen dat er in mijn auto niet gerookt wordt en dat ze beter kunnen stoppen :D
Is de optie kleine lease alleen voor werk en een eigen grote privé auto geen optie?
 

Stefan88

Nieuw lid
Rokerspakket is geschrapt, er wordt sowieso niet in de auto gerookt haha.

Aan die optie heb ik ook gedacht, echter is de lease auto dan al betaald (vast bedrag per maand) en vinden we het zonde om daarnaast kosten te maken aan een grote auto..
 

Stefan88

Nieuw lid
Vanmiddag in de 1.2 TSI gereden en positief verrast. De auto rijdt een stuk rustiger (en stiller) dan de 1.6 TDI. Het verschil in koppel is merkbaar, maar voor mij verwaarloosbaar. Ook meteen een nieuwe offerte laten opstellen en morgen alles in werking gaan zetten bij mijn werkgever en leasemaatschappij. Als alles meezit kan ik dan (naar alle waarschijnlijkheid) de auto eind juni/begin juli verwachten.

Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Greentech Elegance Businessline
- Race Blue metallic
- Dynamic pakket
- Safety pack
- DAB (digitale radio ontvangst), DAB+ compatible
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep (Combi)
- Hill hold control
- Sunset
- Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
- Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
- Achterbumperbeschermlijst allu
- Verlagingsveren Eibach
- Nettensysteem
- Slotbouten
- Luxe kentekenplaten
- Geen type-/motoraanduiding
 

lugolux78

Forumguru
Een weer inlezen na 2 dagen beurs in Rotterdam. Maar ik zie dat we in het grote bijtelling topic zijn aangekomen. Hahaah. Trouwens 200 eur eigen bijdrage. Dan hoop ik dat je bij vroegtijdig verlaten van je werkgever niet de resterende eigen bijdrage dient af te tikken... Per jaar toch 2400 eur... Persoonlijk zou ik het altijd beperken. Dat is een auto niet waard...
 

micky

Forumguru
Dat hangt er maar net vanaf, ieder heeft hiervoor zijn eigen referentiekader, ik hoef maar een beetje bij te betalen, maar als je wegend bent prive een mooie auto te rijden (zoals ik tot een halfjaar geleden, A6 Allroad) dan kost dat een klap geld voor je rijplezier (plmn 800,- per maand zonder afschrijving in mijn geval) ga ja vervolgens over op prive rijden met de leaseauto en moet je los van de bijtelling nog 200 betalen, dan is dat helemaal niet zoveel als dat je gewend bent uit te geven aan je "autoplezier" :)
 

Stefan88

Nieuw lid
Klopt, voor mijn lease auto's waren ik een stuk meer aan euro's kwijt aan privé auto's zonder afschrijving. Voor het netto bedrag nu, rij ik geen nieuwe auto ;)
 

sjvandam

Nieuw lid
Beste Stefan,

Het verbaast me dat in jouw geval de Elegance businessline goedkoper uitpakt dan de Greenline businessline. Ik kwam namelijk tot de conclusie dat ik goedkoper van de Greenline businessline (op een paar puntjes na) een Elegance businessline maak door opties en accessoires bij te bestellen, dan dat ik de Elegance bestel. Ik zit net als jij bij Athlon. Gezien je achtergrond als accountant waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je er rekening mee gehouden dat de eigen bijdrage van de bijtelling kan worden afgetrokken? Mijn leaseovereenkomst is gebaseerd op 32.000 KM, misschien dat dat het verschil bepaalt.

Sander
 

Stefan88

Nieuw lid
Hi Sander, ik rij 'slechts' 20.000 km per jaar en mijn werkgever (en dus Athlon) moedigen het niet aan om diesel te rijden met dergelijke aantal km's. De Greenline was t.o.v. de Greentech € 100 per maand dus (ex. brandstof), waarom weet ik niet.. Uiteraard met alle berekeningen rekening gehouden met de eigen bijdrage ;) De Greentech komt nu wel iets duurder uit, komt ook mede door gekozen opties!
 
Bovenaan Onderaan