Is dynamic silver dan ook automatisch sportstoelen? Bij mijn huidige O2 elegance uit 2006, was sportstoelen een optie. (samen met klein lederpakket). Ik dacht dat dynamic silver namelijk puur ging om de bekleding.
Ik zie in de bruchure ook verder niets staan over de stoelen zelf. Bij mijn huidige stoelen is de zit iets korter, iets harder, en hogere steunen aan de zijkanten. Ik vind ze heerlijk, mijn (vrij kleine) vrouw vind ze een must, omdat ze anders het gevoel had dat ze over het randje van de auto kijkt. (Met sportstoelen staan ze in de hoogste stand momenteel als zij rijdt)
840 euro vind ik overigens een forse meerprijs, dat was in de 2006 catalogus 585 voor de optie, incl. lederpakket voor een ambiente. (en in de elegance 490 meerprijs die ik er dus voor betaalde.)
Maar goed, vraagje voor het volgende gesprek bij de dealer dus.
NB: Ik ga ze niet achteraf omwisselen oid, er zit techniek in die stoelen dus daar wil ik geen gepruts mee hebben. Zeker niet met sloopauto stoelen.
Over het reservewiel; dat gaat wel goedkomen dus. Ik koop het zowieso zelf, dat ga ik met alle losse opties doen, want dan zijn ze na de leasetermijn tenminste van mijzelf. Ik baal ervan dat ik dat destijds ook niet met de trekhaak van mijn huidige O2 heb gedaan. Want volgens mij past ie gewoon onder de combi. Alleen wellicht wat extra veren eronder bij de greenline...want mijn huidige O2 knalt ook nog wel eens tegen een drempeltje. (Zeker na montage van de twinnyload steun)
Verder nog een aantal andere accessoire vraagjes;
Is er een rolzonneschermpje te krijgen op de O2? Of zijn het alleen die vaste (dure) dingen? Nu hebben we van die zuignap dingen, maar die zijn niet geweldig. Die dingen die in de optielijst zijn, vind ik echter wel weer heel erg duur.
Hoe zit het verder met de lichtregeling in de O2 greenline? Ik heb nu lichtassistent met coming/leaving home. Coming home heeft me 4 jaar "Uw lichten staan nog aan!" opgeleverd, leaving home vond ik soms wel handig, je weet meteen waar je auto staat, en icm de instapverlichting zie je ook de eventuele plassen.
Maar wat ik dus compleet verleerd ben, is om de lichten in of uit te schakelen. De knop staat of op het tunneltje, of op altijd aan.
Hoe zit dat nu op een greenline? Worden daar de lichten vanzelf aan en uit gezet? Als het enige verschil dat "tunneltje" en de coming/leaving home, en de instapverlichting is, dan boeit het mij niet. In het andere geval wordt het uitkijken, want dan zal ik nog wel eens een keer zonder licht rijden of met een lege accu staan....
Volgens mij heeft de reden dat er geen volwaardig reservewiel in zit te maken met het feit dat het een Greenline betreft. Alle mogelijkheden om enigszins brandstof te besparen zijn aangegrepen, dus ook gewichtsbesparing. Logisch is het misschien niet want je kunt er wel weer elektrisch verwarmde stoelen in zetten...........
In dat opzicht is het dan raar dat de auto verder wel voorzien is van allerlei energievreters, zoals tegenwoordig gelukkig ook de climatronic. Maar goed, zoiets moet het inderdaad zijn. Simpele ingreep om onder een bepaald gewicht te komen.