Greenline Combi uitvoering achteraf opties

Rallye

Forumguru
Donker glas is toch af fabriek optie?
Welk voordeel biedt een verhoogde laadvloer? En waarschijnlijk ook af fabriek optie.

Ik bedoel het extra donkere glas voor de achterzijruiten en de achterruit (Sunset). Is inderdaad af-fabriek. Voorzover ik kan zien is de verhoogde laadvloer niet standaard. Ik vind het erg handig omdat je:
- niet meer over de laaddrempel heen hoeft te tillen (je kunt zware zaken over de vloer schuiven);
- je hebt een plek waar je de losse rommel kunt bewaren die anders door je auto slingert.

De laadvloer is volgens mij ook achteraf in te bouwen.

Heeft de Greenline wel PDC?

marcokootstra

Nieuw lid
Misschien ivm comfort in het midden eindigen en voor de 16'' gaan. Ik ga zelf ook veel meer Km rijden dit jaar dan ik nu doe.
PDC is inderdaad standaard, sunset is affabriek optie.

Gisteren Vepreda gebeld, in de opties folder van de businessline staan 16" Crateris voor een meerprijs van €100.- Maar dan wordt mijn 20% bijtelling verhoogd naar 25%! Dat risico ga ik dus echt niet nemen, dan worden het wel hele dure velgen,,,,

Gisteren Vepreda gebeld, in de opties folder van de businessline staan 16" Crateris voor een meerprijs van €100.- Maar dan wordt mijn 20% bijtelling verhoogd naar 25%! Dat risico ga ik dus echt niet nemen, dan worden het wel hele dure velgen,,,,

Sorry, bovenstaande klopt niet helemaal.
Het is niet mogelijk om af-fabriek 16" lichtmetalen wielen op een Greenline Business Line te nemen. Ook zal het bijtellingspercentage niet veranderen door het monteren van grotere wielen (achteraf). Bij de Greenline is het alleen ogelijk om dit achteraf te doen.

Overigens, ik reageerde op onderstaande citaat:
Gisteren Vepreda gebeld, in de opties folder van de businessline staan 16" Crateris voor een meerprijs van €100.-

Daar heb je het toch echt over een 'optiesfolder'... Dus vandaar mijn reactie over af-fabriek.

Mistraller

Senior Member
Ik zit ook over deze wagen te denken, maar wat ik mij afvraag, is waarom een vast reservewiel niet mogelijk is volgens de optielijst. Met mijn huidige O2 heb ik mijn reservewiel een paar keer nodig gehad, (tijdens dunbevolkt vakantieland oa) en ik wil echt niet met een plaksetje rondrijden.
Kan er evt achteraf een volwaardig reservewiel in gelegd worden?

Verder vind ik het jammer dat het niet meer mogelijk is om sportstoelen mee te bestellen. Die zitten in mijn huidige O2 ook.

Falcon

Donateur
Dat zijn helaas keuzes van PON Mistraller. Wat je wel kan proberen is om ze los als accesoires te bestellen via je Dealer. Voor de reservewiel gaat dat gewoon, lukken. Voor de sportstoelen is het even een uitdaging, maar zeker wel mogelijk.

marcokootstra

Nieuw lid
Volgens mij heeft de reden dat er geen volwaardig reservewiel in zit te maken met het feit dat het een Greenline betreft. Alle mogelijkheden om enigszins brandstof te besparen zijn aangegrepen, dus ook gewichtsbesparing. Logisch is het misschien niet want je kunt er wel weer elektrisch verwarmde stoelen in zetten...........

Bakkertje

Forumguru
Een volwaardig wiel is natuurlijk zo gekocht en een setje met krik en wielmoersleutel ook. De bak om het wiel in te leggen zit er gewoon, dus dat kost je een tientje of 7. Die stoelen zijn natuurlijk ook achteraf te plaatsen, maar dat zal iets kostbaarder zijn. Maar ook die zullen vast wel te vinden zijn bij de autodemontage bedrijven. (of bm-onderdelenshop.nl)

Luke

Forumguru
Ik heb een O2 comb greenline besteld met Dynamic silver interieur. En daarmee heb ik ook de sportstoelen. Dus het is wel mogelijk. Alleen zie je ze niet apart in de optielijst staan. Je moet bij het interieur gaan snuffelen tussen de gewone bekleding en het leder. Hier kost dat sportinterieur zo'n 840euri.
Ook in mijn wagen geen reservewiel, maar ga na levering naar de bandenboer en koop je een reservewiel. Geen gedoe met accesoires of wachttijd... En zo betaal je misschien nog minder ook dan via de dealer...

Mistraller

Senior Member
Is dynamic silver dan ook automatisch sportstoelen? Bij mijn huidige O2 elegance uit 2006, was sportstoelen een optie. (samen met klein lederpakket). Ik dacht dat dynamic silver namelijk puur ging om de bekleding.
Ik zie in de bruchure ook verder niets staan over de stoelen zelf. Bij mijn huidige stoelen is de zit iets korter, iets harder, en hogere steunen aan de zijkanten. Ik vind ze heerlijk, mijn (vrij kleine) vrouw vind ze een must, omdat ze anders het gevoel had dat ze over het randje van de auto kijkt. (Met sportstoelen staan ze in de hoogste stand momenteel als zij rijdt)

840 euro vind ik overigens een forse meerprijs, dat was in de 2006 catalogus 585 voor de optie, incl. lederpakket voor een ambiente. (en in de elegance 490 meerprijs die ik er dus voor betaalde.)
Maar goed, vraagje voor het volgende gesprek bij de dealer dus.

NB: Ik ga ze niet achteraf omwisselen oid, er zit techniek in die stoelen dus daar wil ik geen gepruts mee hebben. Zeker niet met sloopauto stoelen.

Over het reservewiel; dat gaat wel goedkomen dus. Ik koop het zowieso zelf, dat ga ik met alle losse opties doen, want dan zijn ze na de leasetermijn tenminste van mijzelf. Ik baal ervan dat ik dat destijds ook niet met de trekhaak van mijn huidige O2 heb gedaan. Want volgens mij past ie gewoon onder de combi. Alleen wellicht wat extra veren eronder bij de greenline...want mijn huidige O2 knalt ook nog wel eens tegen een drempeltje. (Zeker na montage van de twinnyload steun)

Verder nog een aantal andere accessoire vraagjes;

Is er een rolzonneschermpje te krijgen op de O2? Of zijn het alleen die vaste (dure) dingen? Nu hebben we van die zuignap dingen, maar die zijn niet geweldig. Die dingen die in de optielijst zijn, vind ik echter wel weer heel erg duur.

Hoe zit het verder met de lichtregeling in de O2 greenline? Ik heb nu lichtassistent met coming/leaving home. Coming home heeft me 4 jaar "Uw lichten staan nog aan!" opgeleverd, leaving home vond ik soms wel handig, je weet meteen waar je auto staat, en icm de instapverlichting zie je ook de eventuele plassen.

Maar wat ik dus compleet verleerd ben, is om de lichten in of uit te schakelen. De knop staat of op het tunneltje, of op altijd aan.

Hoe zit dat nu op een greenline? Worden daar de lichten vanzelf aan en uit gezet? Als het enige verschil dat "tunneltje" en de coming/leaving home, en de instapverlichting is, dan boeit het mij niet. In het andere geval wordt het uitkijken, want dan zal ik nog wel eens een keer zonder licht rijden of met een lege accu staan....

Volgens mij heeft de reden dat er geen volwaardig reservewiel in zit te maken met het feit dat het een Greenline betreft. Alle mogelijkheden om enigszins brandstof te besparen zijn aangegrepen, dus ook gewichtsbesparing. Logisch is het misschien niet want je kunt er wel weer elektrisch verwarmde stoelen in zetten...........
In dat opzicht is het dan raar dat de auto verder wel voorzien is van allerlei energievreters, zoals tegenwoordig gelukkig ook de climatronic. Maar goed, zoiets moet het inderdaad zijn. Simpele ingreep om onder een bepaald gewicht te komen.

Luke

Forumguru
Ik zal foto's trekken van de zetels als ik 'm heb. Kan je zelf oordelen. ;)
Maar ze zijn allebei vooraan in hoogte verstelbaar volgens de brochure, er is een lendensteun en onder de passagiersstoel is er een opbergvak. De bekleding is zwarte stof met grijs in het midden en hogere flanken aan zitting en rugsteun. Het stiksel is wit.
Ik heb ondertussen wel begrepen dat er ook een dynamic pack ofzo bestaat of heeft bestaan bij jullie dat ook weer een verlaagde ophanging inhield enzo... Dus niet verwarren. Ik heb het enkel over het interieur.
Wat het licht betreft; coming home zat o.a. in het salon-van-Brussel/greenline pack toen ik 'm besteld heb. Hangt dus af van de condities die Skoda geeft wanneer je 'm koopt. Maar standaard zit 't niet in een ambiente, dacht ik.
Nogmaals, die optiepolitiek verschilt wel degelijk van land tot land, ook al liggen we dan maar vlak naast elkaar...

Mistraller

Senior Member
Ah, niet gezien dat je uit België kwam. De hogere flanken geven eigenlijk al aan dat het inderdaad echt andere stoelen zijn.
Er is inderdaad een dynamic pack, niet leverbaar op Greenline, waarbij een sportonderstel onderdeel van is. Leverbaar vanaf de elegance, uitsluitend icm 17 inch velgen.

skodav72

Nieuw lid
Hallo Marco,

Ik heb 17" velgen onder mijn greenline. Ik hou van stug maar moet zeggen dat het reuze meevalt. En het smoelt veel beter.

Zilveren dakreling is gewoon als optie te bestellen i.p.v. zwart. Heb ik zelf ook gedaan. Wel prijzig.

Gewoon Amundsen nemen. Prima systeem voor het geld.

Bovenaan Onderaan