marcokootstra
Nieuw lid
Hallo Allemaal,
Binnenkort zal ik in het bezet zijn van een vonkel nieuwe Octavia Combi Greenline Businessline. Na een aantal jaren in een Passat te hebben gereden stap ik dan nu over op Skoda, bijtelling technisch erg aantrekkelijk!! Om een Passat op ongeveer hetzelfde uitrusting nivo te krijgen zou deze circa €7000.- duurder uitpakken (toch circa €50.-/mnd netto…..).
Hij/zij moet nog definitief besteld worden bij de dealer, en naar verluid krijg ik een vrije dealer keuze.
Nou zit ik op voorhand dit forum uit te pluizen om alvast van alles te weten te komen over mijn nieuwe bolide. Toch vroeg ik mij een aantal zaken af welke wellicht door jullie beantwoord kunnen worden.
Groet van een bijna Skoda rijder………..
Binnenkort zal ik in het bezet zijn van een vonkel nieuwe Octavia Combi Greenline Businessline. Na een aantal jaren in een Passat te hebben gereden stap ik dan nu over op Skoda, bijtelling technisch erg aantrekkelijk!! Om een Passat op ongeveer hetzelfde uitrusting nivo te krijgen zou deze circa €7000.- duurder uitpakken (toch circa €50.-/mnd netto…..).
Hij/zij moet nog definitief besteld worden bij de dealer, en naar verluid krijg ik een vrije dealer keuze.
Nou zit ik op voorhand dit forum uit te pluizen om alvast van alles te weten te komen over mijn nieuwe bolide. Toch vroeg ik mij een aantal zaken af welke wellicht door jullie beantwoord kunnen worden.
- Trekhaar: de dealer adviseert een afneembaar exemplaar aan te schaffen ivm het iets verlaagde onderstel. Wie kan dit beamen en wat zijn jullie ervaringen?
- Kleur: Wie heeft de auto in Antracite Grey? Kun je hiervan misschien een aantal foto’s van laten zien? Ik zit te twijfelen tussen zwart en deze grijze kleur. Bij de greenline kunnen de dakrails niet in chroom worden besteld vandaar mijn dubio. Bij grijs krijg je door het contrast met de lak een ander effect dan met een hele zwarte auto. Iemand nog andere kleur suggesties? Blijft persoonlijk natuurlijk…..
- Velgen: Ik kan via de dealer 17” regelen; wie heeft hier ervaring mee op een Greenline. Wordt het een schuthok of valt dat wel mee. Zelf jaren Alfa gereden (155 en 156), strak sturen en gevoel met de wielen bevalt mij dus wel…..
- Navigatie: Standaard wordt een Amundsen geleverd, ik zit te overwegen om de Columbus achteraf te laten inbouwen. Wat zijn nu de belangrijkste verschillen en wat rechtvaardigt de aanzienlijke meerprijs? Wat ik weet, de Columbus heeft:
- Groter scherm
- Harde schijf
Wat ik niet (zeker) weet:
- Kun je DVD’s afspelen met Columbus?
- Zit er een andere/betere versterker in?
- Kun je meer instellen (klankkleur etc)
- Geven beide systemen ook info op het Multi-Dot scherm?
- Zijn er nog andere leuke dingen die achter af door de dealer geregeld kunnen worden? Suggesties?
Groet van een bijna Skoda rijder………..