Golf Variant VII 1.2 TSI DSG

Cordoba

Forumguru
@Bakkertje Dat ie in het buitenland wel leverbaar is met ACC wist ik niet, maar maakt nog duidelijker dat het dus wel kan. Ik begrijp dat de ACC bij Pon de opvolger is van de voorruitverwarming?
 

andrehj

Forumguru
Lucas van Vagtechniek heeft bijvoorbeeld in zijn eigen Passat ook achteraf ACC gebouwd, met OEM-onderdelen.
Hé, dat biedt perspectief voor het upgraden van bijvoorbeeld de Front Assist op een Fabia! Weet je toevallig wat meer over die Passat? Welk type was dat?
Nog aardiger: zou zoiets ook op mijn S2 kunnen? :yeah:
 

Cordoba

Forumguru
@andrehj Hierbij een linkje naar het topic bij Seat-Online, daar staan wat foto's en filmpjes en allerlei modificaties, ik kan de ACC daar niet zo snel terugvinden, maar zit er wel op. Anders als je meer info wil, gewoon Lucas even een mailtje sturen. (ik neem aan dat je het mailadres van Vagtechniek weet te vinden)
 

Bakkertje

Forumguru
Ik snap de afweging golf vs octavia en daarbij de keuze van @Darkside wel. Het is dat wij gezegend zijn met 3 kinderen anders was ik ook voor de Golf variant gegaan. De afwerking en opties liggen op een hoger niveau en qua kosten in de lease is ie goedkoper dan de Octavia.
Het verschil in ruimte op de achterbank valt ook reuze mee als je het mij vraagt. (dan wel variant vs combi)
Ook de kofferbak van de golf doet niet onder voor die van de Octavia.

Vorig jaar toen de business edition gelanceerd werd had ik het al eens opgemerkt dat die Golf erg competitief is en een directe bedreiging voor de O3 Combi.
 

Darkside

Forumguru
Ik snap de afweging golf vs octavia en daarbij de keuze van @Darkside wel. Het is dat wij gezegend zijn met 3 kinderen anders was ik ook voor de Golf variant gegaan. De afwerking en opties liggen op een hoger niveau en qua kosten in de lease is ie goedkoper dan de Octavia.
Het verschil in ruimte op de achterbank valt ook reuze mee als je het mij vraagt. (dan wel variant vs combi)
Ook de kofferbak van de golf doet niet onder voor die van de Octavia.


Vorig jaar toen de business edition gelanceerd werd had ik het al eens opgemerkt dat die Golf erg competitief is en een directe bedreiging voor de O3 Combi.

Misschien in de breedte. Maar kwa beenruimte heeft de O2 volgens mij toch een cm of 2 á 2'5 meer.
De bagage ruimte scheelt 5 liter. En zijn praktisch dus gelijk. Wel heeft de octavia met neergeklapte bank iets van 1700l tov ongeveer 1600.

Maar idd de golf is met de BE een stuk aantrekkelijker geworden.
 

030

Forumguru
Toch een paar opmerkingen:
- ACC is misschien (nog) niet af-fabriek leverbaar voor de O3, dat wil niet zeggen dat het niet kan. Lucas van Vagtechniek heeft bijvoorbeeld in zijn eigen Passat [...]

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar. De cabrio versie is misschien (nog) niet af-fabriek leverbaar voor de O3, maar West Coast Cus....

Het gaat er natuurlijk om wat er vanaf de dealer mogelijk is voor veel mensen, naderhand kan (bijna) alles.
 

andrehj

Forumguru
@andrehj Hierbij een linkje naar het topic bij Seat-Online, daar staan wat foto's en filmpjes en allerlei modificaties, ik kan de ACC daar niet zo snel terugvinden, maar zit er wel op. Anders als je meer info wil, gewoon Lucas even een mailtje sturen. (ik neem aan dat je het mailadres van Vagtechniek weet te vinden)
Bedankt voor de link, maar bij Seat-Online heb je blijkbaar al een account nodig om alleen maar info te mogen lezen... Gelukkig weet ik het adres van Vagtechniek idd wel te vinden. Thanks.
 

s-line

Forumguru
Ik ben ook gezegend met 3 jongens maar ik koop daarnaast nog steeds een auto die ik mooi vind! Dan maar iets minder ruimte op de achterbank wennen ze van zelf weer aan. (Hun houden ook niet altijd rekening met mij! ;))De kofferbak vind ik wel weer een must.
 

Bakkertje

Forumguru
In huize Bakker was er een schreeuw om een MPV-achtige met een extra zitrij, die komt er hier ook echt niet in.
Neemt niet weg dat ik toch wel rekening houdt met de achterbank waar het toch allemaal moet passen voor nu en de komende 4 jaar ;)

Als ik ga rijden wat ik mooi vind dan past m'n gezin er zeker niet in :deuk:

Er zijn dus grenzen/criteria waar de auto aan moet voldoen en daarbinnen zoek ik wat ik het prettigst vind. In ijn geval dus een Passat ;) Maar ja je moet wat als je uit een Superb komt. De ruimte zal altijd tegenvallen..
 
Bovenaan Onderaan