Goede occasiondealers voor een superb II ?

Hallo Allemaal,

Ik ben al een poosje op zoek naar een 2de hands superb station vanaf bjr 2010/2011 en zoek voornamelijk op gaspedaal.nl , autotrack.nl , autoscout24.nl en marktplaats.

Weet iemand nog goede dealer met website die veel suberb's aanbieden?

alvast bedankt

Tim
 

kansberg

Forumguru
Lijkt mij een superauto, een hele mooie uitvoering. Ik mis alleen de navigatie (hoort in een Business Line te zitten) en de auto is geïmporteerd, wat op zich absoluut geen bezwaar hoeft te zijn, heb zelf ook een 'import' Superb.

Tja, die kleur... het zou niet mijn keuze zijn, maar dat is uiteraard zeer subjectief.
 
Bedankt voor je reactie Kansberg. Ik vind het ook raar dat in een elegance uitvoering de navigatie mist?
 

kansberg

Forumguru
@Tim1977 : Standaard had de Elegance in 2010/11 bij mijn weten geen navigatie. De business uitvoeringen hadden dit wel, en in geval van een Elegance zou het een Columbus moeten zijn.

Omdat het een geïmporteerde auto betreft, kunnen er uitvoeringsverschillen in zitten. Het kan best zijn dat een Elegance in België of Duitsland andere uitvoeringsspecificaties had. Zo ook bij mijn Ambition Business Line uit 2011. weliswaar details, maar het kan verschillen.
 

CDK

Forumguru
In NL had de Elegance standaard de Bolero, de EBL daarentegen had wel de Columbus.
 

andrehj

Forumguru
Behalve het feit dat de navigatie mist, klopt er wel meer niet:
1. Een Elegance heeft standaard altijd 17" wielen (ook in het buitenland).
2. De uitvoering "Elegance Businessline" bestaat alleen in Nederland, en heeft dan ook altijd een Columbus. Dit is dus geen Elegance Businessline.

En het is een 1.8 TSI uit 2010, dus een proefrit van 1000 km met oliepeilen voor- en achteraf is aan te raden...
 
Bedankt voor de diverse reacties.

Ik ben op zoek naar een benzine uitvoering, het 1.8t blok lijkt me wel wat i.c.m. dsg bak. ik lees alleen wel horror verhalen met dit blok i.v.m. olieverbruik en kettingspanner problemen.
km stand moet rond de ton zitten.

De auto van de link vertrouw ik niet zo eigenlijk, er zit wel 6 maanden BOVAG garantie bij maar ja een olieverbruik valt daar niet onder waarschijnlijk.

een proefrit van 1000 km is ook niet echt een optie lijkt mij.

Misschien beter een model uit 2011 zoeken dan?

@Wim75 beviel de 1.4 tsi ?
 

Noord26

Forumguru
In 2010 had de EBL idd standaard 17" LMV's en de Columbus. Daarnaast was toen ook het Sound-System nog gekoppeld aan die uitvoering. En daar genieten wij elke dag weer van als we instappen. De auto die je hier ziet is een normale Elegance en geen Businessline. Nu zijn beiden geen zaken (Columbus of 16"velgen) waarop ik een auto zou laten staan. Die 16" velgen zien er trouwens wel erg slecht uit. Hebben veel stoeprandjes geknuffeld!

Overigens stond onze EBL uitvoering ook met 16" sloffen te koop bij een dealer. Waarop ik de vraag stelde hoe dat kon de dealer antwoorde dat de bestuurder meer comfort wilde. Maar waarom er dan wel een verlaagd onderstel op zat, wat in feite de 17" naar 16" velgen compenseert wist men daar geen antwoord op te geven. Ze wilden toen al wel meteen de 16" velgen aanbieden met wintersloffen als ik dan 17" nieuwe zou kopen met zomerbanden (wat uiteindelijk gratis 18" met zomerbanden zijn geworden..)

Als je jezelf druk maakt om het eventuele olie-verbruik kun je dat opnemen in het koopcontract. Af laten leveren met olie exact op het midden en na 1-2000km jezelf weer melden bij de garage.

Ik heb zelf het 2011 model, maar dat is volgens mij nog steeds hetzelfde modeljaar als het 2010 model (januari op kenteken gezet). Olie-verbruik met de dunne 5W30 is circa 1:7500 km. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel korte stukjes er mee worden gereden.

Ik blijf mij af vragen hoe een bedrijf gewoon €595,- durft te vragen voor afleveringskosten op een 2e hands auto..
 

Havana

Forumguru
Dat is gewoon verkapte marge, het zorgt ervoor dat je in de prijslijsten hoger staat (of lager als je omgekeerd op prijs sorteert).
 
Ik twijfel ook over benzine of diesel, we rijden ongeveer 15.000 km per jaar en dan zit het qua kosten er g dicht bij elkaar.

Echter voor diesel is de restwaarde denk ik hoger mocht ik hem weer weg doen met 175.000km op de klok.
Alleen zal diesel weer wat meer onderhoudskosten met zich meebrengen waarschijnlijk?
en de 1.6 diesel is niet met dsg te krijgen helaas.

Wat vinden jullie?
 

andrehj

Forumguru
Een 1.8 TSI kun je niet met een 1.6 TDI vergelijken! Qua prestaties komt de 2.0 TDI (170 pk) met DSG pas redelijk overeen. En als je die twee op kosten gaat vergelijken, zul je zien dat de TSI goedkoper is.
Een 1.6 TDI kun je net met een 1.4 TSI vergelijken, en ook dan zul je zien dat de TSI bij 15.000 km goedkoper is.
 

Noord26

Forumguru
Een 1.6Tdi kun je echt niet met een 1.4Tsi vergelijken hoor @andrehj! Eerder met een 1.2 TSI-tje met 85pk kom je meer in de buurt. De lange versnellingen van een 1.6Tdi met handbak maken er maar een gezapig geheel van. Leuk voor echte kilometer-ridders, maar met 15.000km per jaar zou ik pesoonlijk geen diesel als optie overwegen. Vergeet niet dat de MRB van een grote (zware) dieselauto erg hoog ligt.
 
Bovenaan Onderaan