Het is een jaar en 25dkm geleden dat de EGR vervangen is en de DPF gereinigd.
Sinds de nieuwe Pierburg EGR (had ik moeten aandringen op een Wahler en was dat anders geweest?) en gereinigde DPF stottert de motor tussen de 1300 en 2000 tpm als het koelwater nog niet op temperatuur is. Ik had er toen niet zo'n zin in om terug te gaan en hoopte dat het zou verbeteren, maar helaas is het nog steeds hetzelfde als net na het ophalen. Geen foutmeldingen en als de motor warm is, is er niets meer van te merken.
Als ik rustig laagtoerig wegrijdt en vroeg overschakel is er geen probleem.
Wat dat precies is weet ik niet. Gezien mijn onderzoek van de oude Pierburg EGR waarvan de klep niet goed sloot en daardoor foutmeldingen gaf, denk ik aan het hakerig bewegen van de klep.
De DPF is dan wel gereinigd en zou het beter doen, maar helaas ook APK onvoldoende.
Ik heb er spijt van dat ik niet direct terug ben gegaan, maar ga er verder niets aan laten doen en wil slechts dit topic meer kompleet maken.