Gewijzigde uitrusting

JeSko

Forumguru
Neen hoor @Tees ik ben niet verliefd op Japanse auto's, waardeer ze nu wel en daarvoor eigenlijk niet. Ik ben nog steeds heel tevreden ook met mijn Skoda, dat is echt een top auto. ( Alleen wat sloom ;) )
 

Jeroen K

Actief lid
Na een bezoek aan de dealer nog niet veel wijzer geworden helaas. De elektrische ramen achter zijn er per april 2022 vanaf.

Het interieur LED pakket en de rode streep in het interieur zijn er al sinds oktober vorig jaar af, maar dat hebben ze mij nooit gemeld. Als je de configurator op de website gebruikt, dan zit het LED interieur pakket en de rode streep er nog wel op.

Stoelverwarming is niet meer als optie leverbaar, maar heb ik wel als optie meebesteld.

De dealer zal met de importeur contact opnemen om er achter te komen hoe (in welke uitvoering zeg maar) ze van plan zijn mijn auto te gaan leveren. Wordt vervolgd.
 

leon-cupra

Forumguru
Jeetje dat je je zo druk kunt maken als mens over wel of niet elektrische ramen achter ....
…… En JA was mijn schuld, was vergeten de kinderbeveiliging in deur terug te zetten.....
Dus moest het merk toen tegen jou gezegd hebben “die kinderbeveiliging is niet meer leverbaar en je krijgt 300€ korting” had je je dan ook niet druk gemaakt en gewoon geaccepteerd … biedt geen toegevoegde waarde zo een kinderbeveiliging hé :arghh::pieker:


Ik zou de boel annuleren en een tweedehands kopen. Eentje met net de kop af. Voor hetzelfde budget wss ook nog eens dikker uitgerust of met een dikkere motorisatie en binnen een week leverbaar.
 

Japanese Power

Donateur
De elektrische ramen achter zijn er per april 2022 vanaf.
Wat een kul. Toen ik vorig jaar oktober een nieuwe Octavia liet configureren en uitrekenen werd mij al verteld dat op een aantal modellen opties gingen vervallen. Waaronder de electrische raambediening op de achterportieren van o.a. de Scala… Stond toen nog niet zwart op wit maar werd al wel genoemd vanuit de dealer waar ik kwam.
 

Jeroen K

Actief lid
@Japanese Power ,bedankt voor jouw reactie en links naar eerdere berichten. Ik had tot vorige week, toen ik er bij toeval achter kwam door een bericht van een forum genoot, geen reden om een andere auto te verwachten. Dat zij dit al in oktober hadden kunnen/ moeten weten, vind ik schokkend. Ik geloof je ook, maar weet even niet hoe ik dit hard moet maken richting dealer (dat ze het toen al hadden moeten weten, en met mij hadden moeten communiceren). Ik ben teleurgesteld en boos.

De dealer heeft mij net gemaild, achterramen inderdaad niet elektrisch en geen interieur LED pakket. Wel stoelverwarming.

In overleg met importeur is de dealer nu aan het zoeken naar een business edition. Ik heb weinig vertrouwen.
 

JeSko

Forumguru
Sterkte @Jeroen K , de reden dat ze niet op voorhand met je communiceren is simpel, dan annuleer jij je auto en zij zitten ermee, dus verzwijgen ze het en hopen ze maar dat jij het voor zoet neemt. Je kan die mannen niet vertrouwen, ik had dan ook de auto laten staan, omdat dit simpelweg niet de auto is die je besteld hebt, ze mochten hem van mijn part stoppen daar waar de zon niet schijnt, maar aftekenen en meenemen zou ik nooit doen. Je bent bedrogen en belogen, iets bewust verzwijgen is imo hetzelfde.
 

Cordoba

Forumguru
@Jeroen K Misschien moet je de dealer even mededelen dat je 10.000 euro minder voor de auto betaalt, omdat je 'm nog aan moet laten passen met de opties die ze geschrapt hebben, zodat je uiteindelijk voor het oorspronkelijke bedrag de auto hebt waar je voor hebt getekend. Andere optie is dat de dealer je voor de afgesproken prijs gewoon de business editie levert waar wel de afgesproken elektrische ramen achter op zitten.

@JeSko er zijn meer redenen waarom mensen niet zo snel weer terugkeren naar hun oude automerk. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Citroën, die hadden lange tijd als strategie dat ze bij inruil van hun eigen merk een prijs ver boven de marktprijs gaven, waardoor de afschrijving van hun merk auto beperkt bleef, of in elk geval leek te zijn. Zodra je met zo'n Citroën naar een ander merk ging mocht je zomaar een paar duizend extra neerleggen om een vergelijkbare auto te kopen. Dat zelfde effect zie je ook een beetje bij Aziatische merken: als je die probeert in te ruilen bij een dealer van Europese merken levert dat vaak minder op. Voor een deel is dat verklaarbaar doordat bij Aziatische merken de modellen vaak meer gedateerd zijn (sneller verouderen).
 

Japanese Power

Donateur
Ik geloof je ook, maar weet even niet hoe ik dit hard moet maken richting dealer (dat ze het toen al hadden moeten weten, en met mij hadden moeten communiceren). Ik ben teleurgesteld en boos.
Heel begrijpelijk, zeker als je nu leest dat deze info al bekend was.
Dan voel je op z'n minst een beetje genaaid... Maar ik ben bang dat je aan het korte eind zult trekken.
 

jesse_s93

Donateur
Let wel op bij de 2022 modellen, geen elektrische ramen is namelijk niet specifiek voor NL. De Sport Business is een model specifiek voor de NL'se markt gebaseerd op de Ambition met een aantal sportieve opties. In bv. DE zijn elektrische ramen ook niet leverbaar voor de Active en Ambition. Op de Style en Monte Carlo is dit standaard uitrusting en deze modellen zouden derhalve een optie voor jou kunnen zijn.

De gang van zaken is wel betreurenswaardig. Ik hoop dat je, via wellicht een andere weg, alsnog de Scala kan rijden binnenkort.
 

EdK

Forumguru
dan annuleer jij je auto en zij zitten ermee
Denk je werkelijk dat zij er dan mee zitten ???
Door de langere levertijden zijn er nu velen die rondkijken naar voorraad of met max 10K op de teller.
Dus die wagen is in no time gewoon weg en dan met een tevreden klant, want die heeft dan wat hij wil..... geleverd in no time...:pieker:
 

Jeroen K

Actief lid
De dealer heeft alles gedaan wat ze kunnen, zeggen ze tenminste. Een business edition kunnen ze bestellen maar wordt dan zeker dit jaar niet geleverd. En aanzienlijk duurder. Voorraad is er niet zoals bekend. Dus stikken of slikken, wat we eigenlijk al wisten. Compensatie van 500 euro wordt nu aangeboden voor ontbreken elektrische ramen achter en interieur LED pakket. Is dat redelijk? Geen idee. Droevig.
 

CharlesTucker

Forumguru
Droevig zeker, en de vraag is vooral of je het zelf redelijk vindt. Wat is voor jouw persoonlijk het "nut" (en dat zet ik bewust tussen quootjes, het gewoon leuk/mooi/handig vinden is ook nut) van die opties is. Ga je je er gedurende de gehele tijd dat de auto van jou is aan storen, of ga je het eigenlijk niet missen, dat is allemaal erg persoonlijk. Ook van belang is hoe lang wil of kun je wachten op een nieuwe auto, heb je alternatieven op het oog. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je Skoda even helemaal niet meer ziet zitten. Dat soort zaken spelen allemaal mee en kan niemand je bij helpen. De dealer zal het om het even zijn, wat @EdK zegt klopt natuurlijk, dat ding zijn ze zo kwijt, en waarschijnlijk zonder 500 euro compensatie te bieden aan een mogelijke nieuwe koper. Succes met de lastige beslissing.
 

JeSko

Forumguru
Bij mij zou het vertrouwen in de dealer enerzijds en het plezier van een nieuwe auto te bezitten anderzijds compleet weg zijn. Dat gevoel zit bij mij scheef en dat komt nooit meer goed, en dan kom ik ook niet meer terug bij dat merk/dealer. Los van hoe belangrijk je de gemiste opties vind, dat vind ik er zelf minder toe doen, het gaat erom dat zij bewust niet met je communiceren over de ontbrekende opties en je willens en wetens opzadelen met een auto die JIJ nooit gekozen zou hebben. Dat is imo bedrog, zij hadden jouw moeten laten weten dat er bepaalde opties niet op zouden zitten, en daar de keuze moeten laten aan u als koper of je de auto zo wilt zonder opties aan gereduceerde prijs, of dat je op dat moment afziet van de aankoop.
 

JeSko

Forumguru
@PizzaPieter

Valt er dan nog veel goeds te zeggen over the latest van VAG? Software problemen, info achterhouden voor klanten, onvolledige auto's opleveren, je leest hier ook weinig positiefs. Om dan iets positiefs toe te voegen, mijn oude voorman zijn vrouw leased een O4 Combi diesel, probleemloze auto, geen software problemen en rijd geweldig.

@Japanese Power

Mijn nickname blijft hoor, het is maar een naam en ik ben heel content van de Skoda die ik heb. Al wil ik nu wel langzaamaan wat anders.
 

EvoII

Nieuw lid
@Tees

Ik spreek ook niet van "premium" merken, ik kan enkel zeggen dat wat ik van Japanse/Koreaanse merken hoor lees en zie doorgaans goed is, veel collega's van me rijden Toyota, Hyundai, Kia en dergelijke, en ookal hebben die ook wel eens wat aan de hand, het leid nooit tot stranden, dure onkosten of onoplosbare software issues, en heel vaak kunnen ze rekenen op de dealer die hen bijstaat. Wat ook opvalt is dat mensen die Japans rijden vaak Japans blijven rijden, en uiteindelijk uitwijken niet omdat het slechter geworden is, maar puur omdat ze wat anders willen.
............
Japanese en Koreaanse auto's staan niet voor niets wereldwijd aan de top qua betrouwbaarheidsonderzoeken. Dat niveau benaderd VAG in de verste verte niet.
Nou, vwb Mazda kan ik je uit je droom helpen: Zelf een nieuwe 2019 Mazda 3 gehad en heb nog geen enkele auto gehad die zóveel problemen had. Bizar. Dacht Japanse kwaliteit te krijgen maar niets was minder waar. Van ellende na 2,5 jaar maar afscheid genomen. Nooit een Mazda meer voor mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan