Geschakelde 12V bijtrekken

Ik heb ook dvd schermen achter mijn superb combi gemonteerd. Heb de stroom wel van de sigaretten aansteker gepakt maar dan is de plus draad een trekschakelaar gemonteerd. Deze netjes weg gewerkt in vakje onder de armleuning. Zijn hem overigens weleens vergeten uit te schakelen maar na 2 dagen nog geen enkel probleem met starten.
 

timdejonge

Actief lid
Ik heb ook dvd schermen achter mijn superb combi gemonteerd. Heb de stroom wel van de sigaretten aansteker gepakt maar dan is de plus draad een trekschakelaar gemonteerd. Deze netjes weg gewerkt in vakje onder de armleuning. Zijn hem overigens weleens vergeten uit te schakelen maar na 2 dagen nog geen enkel probleem met starten.

ik vrees dat hij bij mij wel eens langer zou kunnen ingeschakeld blijven :-)
Daarbij komt dat het een bedrijfswagen is, dus kan niet zomaar schakelaars inbouwen.....
ging dat bij jou trouwens makkelijk om de usb/sigarettenaansteker te verwijderen voor aansluiten van de kabels.
 
Mijn auto is een superb 2, dus weet niet of dit bij een 3 hetzelfde gaat. Als ik het me goed herinner kon ik het paneeltje waar de aansteker in gemonteerd zit in zijn geheel naar me toe trekken en zo verwijderen, zat met clips vastgeklikt dacht ik. Daarna de stekker van de aansteker afgehaald en hier de draden van de dvd spelers met schuifstekkertjes in geschoven, zodat als ik de auto weg doe alles weer netjes terug aa
 

timdejonge

Actief lid
Mijn auto is een superb 2, dus weet niet of dit bij een 3 hetzelfde gaat. Als ik het me goed herinner kon ik het paneeltje waar de aansteker in gemonteerd zit in zijn geheel naar me toe trekken en zo verwijderen, zat met clips vastgeklikt dacht ik. Daarna de stekker van de aansteker afgehaald en hier de draden van de dvd spelers met schuifstekkertjes in geschoven, zodat als ik de auto weg doe alles weer netjes terug aa

vrees dat het inderdaad niet hetzelfde is.... toch bedankt voor de uitleg...
Begrijp ik nu goed dat je dan de aansteker dan gewoon afgekoppeld hebt ? Feit is trouwens ook dat bij de superb III de aansteker een constante 12V heeft :(
 

Middag

Forumguru
Pin1 van de obd2 is een geschakelde voeding bij vag auto's. Zie bijlage voor het schema.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    78,2 KB · Weergaven: 70

timdejonge

Actief lid
Heb uiteindelijk de schermen gewoon aan de constante 12V aangesloten in de middenconsole achter. Heb gemeten wat de schermen aan stroom verbruiken als ze uit staan, en dat is nagenoeg niets.

mmm, dat wil ik liever vermeiden, als de auto dan eens 2 weken stilstaat tijdens vakantie ofzo... toch bedankt !
 

Spierings

Forumguru
Heb uiteindelijk de schermen gewoon aan de constante 12V aangesloten in de middenconsole achter. Heb gemeten wat de schermen aan stroom verbruiken als ze uit staan, en dat is nagenoeg niets.
Wat is een verbruik van nagenoeg niks? Als dit boven de 0.06 ampère is is dit eigenlijk al te veel.
 

oco1979

Forumguru
heb je al gemeten dat deze na sluiten van de wagen,nog blijft werken ?(wel even wachten +/- 5 tal minuutjes)
klinkt misschien :sterretjes:,maar tis niet omdat je sleutel uit contact is,dat alles uitvalt.
 

timdejonge

Actief lid
heb je al gemeten dat deze na sluiten van de wagen,nog blijft werken ?(wel even wachten +/- 5 tal minuutjes)
klinkt misschien :sterretjes:,maar tis niet omdat je sleutel uit contact is,dat alles uitvalt.

ook dit is getest, staat trouwens ook in handleiding dat je er voor moet opletten dat je niks laat inzitten om je batterij niet plat te trekken....
 

aiva tco adoks

Forumguru
Bij de superb 2 zit er een losse pin in de zekeringskast die geschakeld is. (Voor de trekhaak)
Ik weet niet of de zekeringskast van de s3 iedentiek is.
Deze zou je kunnen aftappen
 
Bovenaan Onderaan