Gemiddeld verbruik Kodiaq

Canon-Eye

Forumguru
dan kan je er met een lage flow nog 6 liter bij doen voordat hij tot het randje zit.
Kijk daar wel mee uit, want er zou een actiefkoolfilter in het systeem kunnen zitten om de VOS (Vluchtige Organische Stoffen, oftewel benzinedamp) af te vangen die vrijkomen als de auto lekker in het zonnetje staat op te warmen. En dat filter kan vollopen als je doortankt totdat de vloeistof in z'n boordje staat.
Ik heb dat ooit gehad met een Fabia - nieuw actiefkoolfilter kostte (mijn baas) zo'n €225 als ik me goed herinner.
Sindsdien tank ik tot hij afslaat en rond dan af op de eerstvolgende hele liter...
 

coolrunnings

Actief lid
Ik (althans, de leasemaatschappij) heb ook een keer een dure rekening gekregen omdat ik de tank altijd tot op het maximale vulde.
Ben daar sindsdien maar mee gestopt.
 

elsinga

Forumguru
Ik tank mijn O3 ook altijd vol, liefst totdat de brandstof boven de verkeerde-brandstof-dinges staat. :) Doe ik overigens niet als de auto daarna in de volle zon moet staan, want koude diesel zet dan uit. Maar meestal rij ik daarna nog 20km en dan is de eerste liter al weer ruim weg. Ook nog nooit problemen gehad hiermee.

6 liter er bij is trouwens wel veel, ik red max een 2.5 liter na de klik.
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

Rayzman

Actief lid
Diesel:



Benzine:

08.10L/100km - @Rayzman - 1.4 TSI DSG 6
08.59L/100km - @Japanese Power - 1.4 TSI handgeschakeld
10.56L/100km - @Corné de Kluijver - 2.0 TSI 4x4 DSG 7 (gemiddelde over 15000km)



LPG:

Versnelling aantal aangepast.

Zo te zien in de ŠKODA Connect app ben ik maar 2 keer onder het normverbruik uitgekomen met een zondags ritje waarbij de gemiddelde snelheid ook maar 46km/h was. Eigenlijk toch te gek voor woorden. Ik ben benieuwd waar de nieuwe WLTP getallen op gaan komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Captain Hook

Forumguru
Zomaar een tip hoor:
Maar is het niet handiger/slimmer om een berichtje te maken waarin de url's gelinkt staan naar iemands spritmonitor verbruiksgetal?
Dan worden de gegevens automatisch bijgewerkt, zodra je het bericht bekijkt.
Net zoals met url links naar een plaatje e.d.
Of net zoals menigeen de spritmonitor url/bbc code link in z'n handtekening heeft staan.
 

Ar Ne

Lid
Zomaar een tip hoor:
Maar is het niet handiger/slimmer om een berichtje te maken waarin de url's gelinkt staan naar iemands spritmonitor verbruiksgetal?
Dan worden de gegevens automatisch bijgewerkt, zodra je het bericht bekijkt.
Net zoals met url links naar een plaatje e.d.
Of net zoals menigeen de spritmonitor url/bbc code link in z'n handtekening heeft staan.



Lijkt mij zeer interessant. Zal tijd worden om aan de slag te gaan met spritmonitor, ik kende het zelf nog niet
 

Tinus78

Forumguru
Diesel:



Benzine:
1.4 TSI

07.70L/100km - @johnboy - handgeschakeld (gem over 24000km)
08.10L/100km - @Rayzman - DSG 6
08.59L/100km - @Japanese Power - handgeschakeld
08.83L/100km - @Ar Ne - DSG6
09.40L/100km - @jeroen3277 - DSG6 (over de laatste 6.902 km met 73 km/h gemiddelde snelheid)

2.0 TSI

10.57L/100km - @Corné de Kluijver -4x4 DSG 7 (gemiddelde over 15000km)
8,72L/100km - @Tinus78 - 2.0 TSI 4x4 DSG 7 (gemiddelde over 2240km) (echte liters en km,s in Excel)


LPG:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan