Jochen900s
Lid
Goedemorgen,
Even een vraagje lanceren ivm een geluid dat ik hoor vanuit mijn DSG DQ200 bak.
Vorige week liet ik mijn Skoda Superb 1.8TSI DSG tunen bij een gerenommeerde VAG tuner. We kwamen overeen dat ik zeker niet voor de maximale vermogenswinst wilde gaan, daarbij kwamen we uit op een 218pk en 344nm op de testbank inclusief een verplicht DSG tune om de schakelmomenten aan te pakken en het hogere koppel te kunnen verwerken.
Auto rijdt goed, enkel maak ik me wat zorgen over het piepje dat ik soms hoor uit de DSG:
Ik heb ze al gecontacteerd en volgens hen is dat het geluid van de koppeling die aangrijpt. Sommige hebben er al last van zonder een tuning (het web staat er inderdaad vol van), andere pas na een tuning door het hogere vermogen en koppel. Wat wel gek is, ik hoor het enkel bij een lichte belasting, bij feller optrekken hoor ik het niet meer. Je kan het draaien en keren hoe je wil maar het is begonnen na de tuning, dus er lijkt me toch niet echt goed te zitten met die DSG software?
Als je goed naar de video kijkt komt het geluid ook net voor hij van versnelling veranderd; dus dat aangrijpen van de koppeling kan het niet zijn. Eerder bij het loslaten?
Hebben nog mensen ervaring met dit geluid na een tuning (of zonder). Moet ik me zorgen maken?
Even een vraagje lanceren ivm een geluid dat ik hoor vanuit mijn DSG DQ200 bak.
Vorige week liet ik mijn Skoda Superb 1.8TSI DSG tunen bij een gerenommeerde VAG tuner. We kwamen overeen dat ik zeker niet voor de maximale vermogenswinst wilde gaan, daarbij kwamen we uit op een 218pk en 344nm op de testbank inclusief een verplicht DSG tune om de schakelmomenten aan te pakken en het hogere koppel te kunnen verwerken.
Auto rijdt goed, enkel maak ik me wat zorgen over het piepje dat ik soms hoor uit de DSG:
Ik heb ze al gecontacteerd en volgens hen is dat het geluid van de koppeling die aangrijpt. Sommige hebben er al last van zonder een tuning (het web staat er inderdaad vol van), andere pas na een tuning door het hogere vermogen en koppel. Wat wel gek is, ik hoor het enkel bij een lichte belasting, bij feller optrekken hoor ik het niet meer. Je kan het draaien en keren hoe je wil maar het is begonnen na de tuning, dus er lijkt me toch niet echt goed te zitten met die DSG software?
Als je goed naar de video kijkt komt het geluid ook net voor hij van versnelling veranderd; dus dat aangrijpen van de koppeling kan het niet zijn. Eerder bij het loslaten?
Hebben nog mensen ervaring met dit geluid na een tuning (of zonder). Moet ik me zorgen maken?