Geleverd Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance BusinessLine

Enkele maanden geleden begonnen met de oriëntatie van de opvolger van mijn huidige Octavia 2.0 TDI Business Edition.

Gekeken naar diverse auto's
- Toyota Avensis
- Opel Insignia
- Ford Mondeo
- VW Passat

Gekozen voor Skoda (net zoals een aantal jaren geleden) vanwege het feit dat je bij Skoda toch veel waar (lees uitrusting) voor je geld krijgt en de super fijne automaat DSG.

Veel getwijfeld over de kleur:
Platinum Grey
Mocca Brown

Van beide kleuren zijn vele foto's op internet, de beleving van beide kleuren verschilt per foto.
Uiteindelijk gekozen voor Mocca Brown, ben erg benieuwd!

Vanwege het feit dat ik wat minder kilometers ga maken dan voorheen en het voordeel op de aanschaf en bijtelling overgestapt van diesel naar benzine en parallel daaraan de overstap van handgeschakeld naar automaat.

Als uitrusting gekozen voor de complete Elegance BusinessLine.
Auto is zo compleet dat ik alleen het panoramisch schuifdak en de Mobridge carkit als optie heb genomen. Deze laatste werd aangeraden omdat deze beter overweg kan met de nieuwere telefoons. In mijn huidige O2 veel problemen gehad dus dat neem ik graag aan.

Volgende week krijg ik de indicatieve leverweek te horen. Ben erg benieuwd.

Wasmachineman

Forumguru
Welkom Derk! Mooie combinatie zal het zijn. Wat voor kleur leer wordt het binnenin?
Schuifdak wat je krijgt is erg mooi maar schijnt de levering iets te vetragen?
mObridge heb ik ook en als je een Nokia E72 hebt zul je een beetje problemen hebben zoals ik nu nog even heb. Na de update die ik zsm krijg moet dat afgelopen zijn!
Bij welke dealer haal je je S2 eigenlijk?
Veel leesplezier hier natuurlijk want je bent hier voor het eerst terwijl je al een tijdje Skoda rijdt?!

Leuk forum, was al enige tijd lid, maar had er eigenlijk niet veel meer mee gedaan...

Heb de auto besteld bij Ab Mulder in Apeldoorn.

Volgens de Skoda dealer was het pan. schuifdak geen vertragende factor meer, de DSG schijnbaar wel ca. 3 weken...

Ik heb als interieur gekozen voor nappa leder zwart, mijn eerste keuze was ivoor, maar was bang dat dit toch gevoelig is voor vervuiling cq beschadiging van bijvoorbeeld kinderstoeltjes etc. Wellicht onterecht, maar zwart is toch eigenlijk ook wel erg mooi.

Was trouwens nog 1 ding vergeten te melden, ik heb de houtkleurige strips laten vervallen en gekozen voor alu kleurige.

Wasmachineman

Forumguru
De houtkleurige strips laten vervallen en gekozen voor alu kleurige heeft mijn collega ook gedaan die dezelfde auto als jij hebt!

Ron-e

Lid
Zo dat klinkt iig als een hele dikke wagen. De 1.8 tsi in combi met dsg (in mij o2) rijdt iig subliem.. dus vrijwel zeker dat ie in de s2 ook goed tot zijn recht gaat komen:super:

Succes met wachten iig...

RogerS

Forumguru
Wanneer lezen de dealers nu goed de informatie die men van de importeur ontvangt. De huidige Premium Carkit heeft absoluut geen problemen meer omdat deze ook het Hands Free Protocol ondersteunt! En zeker als je een Nokia hebt dan heb je ook nog plezier van het rSAP profiel... (Of zou het komen dat men de MoBridge zelf inbouwt en er dus meer aan kan verdienen???)

Beige leer is eenvoudig schoon te houden met behulp van een mircovezeldoekje en lauwwarm water. (Spreek uit ervaring).

Overigens Derkskoda veel plezier met de nieuwe auto!

Hetzer

Forumguru
Welkom Derkskoda, dikke auto in de bestelling met een mooie kleur, veel plezier hier op het forum

jalex_h

Forumguru
Wanneer lezen de dealers nu goed de informatie die men van de importeur ontvangt.

Dat is nu net het probleem, de importeur maakt er een zooitje van. Ik heb begin september m'n Superb besteld. Samen met de dealer heb ik de laatste lijst van de importeur doorgenomen, waarop de telefoons stonden die met de bluetoothmodule samen zouden werken. Ik wist dat de nieuwe met meer telefoons overweg kon en er stonden onder andere IPhone's en enkele HTC's (en ook nog een heleboel andere modellen) op de lijst. Maar mijn HTC (een Hero, draaiend op Android) stond er niet op. Dus toen voor de Mobridge gekozen.

Later kwam ik er op dit forum achter dat een Mobridge icm Amundsen nou niet de meest gelukkige is. Daarom wederom contact opgenomen met de dealer en proefondervindelijk vast gesteld dat de carkit wel samenwerkt met Android. Alleen konden toen geen wijzigingen meer in de bestelling door gevoerd worden....Dus nu ben ik zoekende naar een goed alternatief.

Een dealer zou er toch van op aan moeten kunnen dat de informatie die hij van de importeur krijgt, geheel up-to-date is, zeker als de lijst zo specifiek is.

Maar in dit geval kan ik de dealer toch niet helemaal volgen, want Nokia-premium carkit was nou net de combinatie die nooit problemen heeft gegeven.

Allereerst moet ik als junior member even kwijt dat het skodaforum een leuk, actief forum is waar ik de afgelopen dagen al veel heb rondgekeken!

Even terugkomen op het mObridge verhaal. Mijn ervaring is dat het feit dat een telefoon keurig verbinding maakt in de showroom, nog niet altijd wil zeggen dat dit in het dagelijks gebruik altijd probleemloos werkt.

Met mijn vorige telefoon (HTC Touch Pro2) veel problemen gehad, pairen ging goed, functies werkten ook allemaal dus was overtuigd van de demo. Later in de dagelijks gebruik kwam ik erachter dat de gesprekskwaliteit gedurende het gesprek vaak steeds slechter werd en vaak de verbinding werd verbroken.

In dit geval dus duidelijk het probleem van de telefoon, updates e.d. bracht geen oplossing. Uiteindelijk dus maar de telefoon vroegtijdig vervangen door een andere type.

andrehj

Forumguru
Ik heb ook een Touch Pro2 en sinds de laatste firmware-update (van ergens in maart geloof ik) totaal geen problemen met meer met rsap icm met mijn Nokia 616 carkit. Gesprekskwaliteit is altijd zeer goed (kan ook niet anders, want de telefoon doet helemaal niets meer bij een rsap verbinding).

Onderweg naar NL Superb Combi 1.8 TSI DSG Elg BL

Hier weer even een update.

Vandaag mijn huidige octavia verkocht en tijdelijk even Skoda rijder af.
Nu tijdelijk een volkswagen golf in afwachting op de Superb.

Mijn nieuwe Superb stond gepland in 3e week februari en vandaag maar eens voorzichtig geïnformeerd naar de huidige stand van zaken...

De Superb is onderweg naar NL en wordt vandaag of morgen bij de dealer verwacht!

Levering zal ws plaatsvinden in week 2!
Was dus aangenaam verrast.

Binnenkort meer...

robbiebee

Actief lid
Dat zijn nog eens berichten, ipv levertijden die opschuiven gewoon een auto die ruim eerder geleverd wordt.
Veel rijplezier

Vanochtend was het dan zover... De aflevering van de Skoda Superb.

Bij de dealer aangekomen stond hij al op het terrein achter klaar. Alvorens naar binnen te gaan even snel gekeken. Het panoramadak aanwezig, decor mirage i.p.v. houtkleurige strips, automaat. Gelukkig geen afwijkingen op de bestelling in tegenstelling tot enkele "spookverhalen" elders op dit forum...

Na binnen de papierenwinkel afgehandeld te hebben een uitgebreide instructie gehad over de diverse functies en opties van de auto.
Daarna de kilometerstand even vertienvoudigd in de rit naar huis, vanwege een wegafsluiting flink moeten omrijden, uiteraard geen straf...

Ondertussen weer enkele opties ontdekt waar ik niet van bewust was dat de auto deze standaard had zoals:
- Verlichting van de voetruimte.
- Verlichting van de handgrepen.
- Verlichting van de dsg pook vanaf de console.
- De mogelijkheid om via het maxi dot deze verlichting te dimmen.
- De lendesteun die electrisch niet alleen in diepte maar ook in hoogte te verstellen is.
- De zeer uitgebreide hoogte, helling en diepte verstelling van de zitting. (Ik dacht hetzelfde als mijn vorige octavia maar dan electrisch.

Nu te donker voor de foto's, morgen ga ik ze proberen te maken en dan komen ze uiteraard in mijn album.

G

Guest1

Derkskoda, van harte gefeliciteerd met deze fantastisch auto. Ziet er erg goed uit. Toch altijd wel grappig dat je bij oplevering dingen tegenkomt die je niet verwacht. Positieve dingen dan. Veel rijplezier toegewenst!!

Bovenaan Onderaan