Geen vooruitverwarming maar wel een knop?

leon-cupra

Forumguru
Er staat ook geen Skoda logo op de ruit (zie eerste foto en verschil met foto van GertD). Nieuwe ruit zonder voorruitverwarming lijkt mij meer en meer de oorzaak.
 

MarcoO2

Forumguru
Blijft wel heel gek dat die ruit dan wél bij "comfortgebruikers" te zien is. Want daar zie je (als het goed is) alleen de stroomverbruikers die daadwerkelijk verbruiken op dat moment.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dit is de stempel neem ik aan?
Deze ruit is uit 2023, dus nieuw geplaatst! Bij de aankoop mag je er vanuit gaan dat je vooruitverwarming had. Afgaande op het knopje en het lampje als je de knop indrukt.
Ik zou hier zeer pissed over zijn en ik zou dan ook willen adviseren om contact op te nemen met de verkopende partij.
 

MarcoO2

Forumguru
De vraag is wel of de verkoper dit als optie heeft genoemd in zijn advertentie. Als dat niet zo is, heb je niet zoveel poot om op te staan.

Maar contact opnemen kan altijd, zeker omdat die ruit recent geplaatst is. Als de verkoper zelf ook in de veronderstelling was dat die ruit verwarming moest bevatten, kan die wellicht nog iets doen met de ruitenplaatser, of een financiële compensatie bieden.

Maar eerlijk gezegd zou ik daar niet te hoge verwachtingen van hebben.
 

Slider

Forumguru
@RichTrip Precies dat!

Dat de comfortgebruiker hem wel laat zien, lijkt me dan door de BCM/module te komen die er uiteraard wel in zit en actief is gezet ooit. Heeft immers gewoon gewerkt voorheen.
Dat er uiteindelijk geen ruit aan het "stekkertje" zit zal de infotainment geen weet van hebben en gewoon weergeven als actief bij knop indrukken.

Maar dat is mijn gok en idee er over, weet niet of dat ook zo werkt in de praktijk. Please correct me if i'm wrong :giggle:
 

MarcoO2

Forumguru
@Slider : Als het goed is, laat dat overzicht alleen de stroomverbruikers zien die daadwerkelijk stroom verbruiken (en hun aandeel in het totale verbruik). Daarmee zou jouw antwoord dus niet opgaan.
 

AGTon

Forumguru

Tenzij de verwarming een constant verbruik heeft en Skoda dit ook op deze manier heeft geprogrammeerd. Knopje aan, verbruik X, knopje uit geen verbruik en geen middenweg. Tenzij is aangegeven door de verkoper dat de voorruitverwarming het niet doet en jij daar akkoord mee bent gegaan, heb jij een punt om de verkoper aan te spreken.

succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Berrychello

Forumguru
Ik heb een Golf en een Citigo, beide met voorruitverwarming.
Bij de Golf werkt dat met een folielaagje in de ruit. De ruit is ook warmtewerend en heeft dus een soort gekleurde gloed over de ruit vanaf de buitenkant gezien.
Bij de Citigo werkt het (net als bij Ford) met draadjes, die je wel kan zien.
Ik zal morgen eens kijken welke codes er in de 'stempel' op de ruit staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

andrehj

Forumguru
Onderstaande foto is van mijn originele raam. Hier staat ir / ha op.
Ir is infrarood denk ik en dan zal ha heated….(weet ik veel) zijn vermoed ik.
In mijn raam zie je nooit de draadjes van de verwarming. Heb er al genoeg gezien die dit wel hebben. Ik dacht eerst ook dat ik geen verwarmde had tot ik ze opzette.
De S2 (zoals de mijne) had nog die dunne draadjes. Vanaf de S3 is Skoda (eindelijk) overgestapt naar de folie, die de nadelen van de draadjes niet meer heeft.
 
Bovenaan Onderaan