Geen vermogen. Storing op cilinder 3. 1.2 tsi cbza

piair1982

Forumguru
Oorzaak onbekend, kan gietfout van de zuiger zijn tot gebruik van slechte brandstoffen. Maar dat is eigen giswerk. Morgen hoop ik meer te weten te komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Ik zag inderdaad al aan de foto dat het een brosse breuk is, en dus geen metaalmoeheid of iets dergelijks. Het breukoppervlak heeft een paar plekken waar ik voorzichtig aan gietinsluitsels dacht, maar ook wat stukjes recht en hoekig breukvlak, dus dat lijkt langs de kristalgrenzen van het metaal gescheurd te zijn. Ik krijg in elk geval de neiging om zoiets door te sturen naar een metallurgisch lab.
 

Spierings

Forumguru
Waarom ik het vraag, ook in dit topic

http://www.skodaforum.nl/forum/i/verzamel-topic-mankementen-skoda-fabia-ii.20391/page-7

Heeft @SkodaFabiarijder last gehad van cilinder problemen en een vastloper en dacht ik ook een nieuwe motor gekregen.
Zijn Fabia uit 2011, met ook weinig kilometers
Denk dat het er vooral vanaf hangt hoe bereidwillig de importeur is, ze zijn tot niks verplicht...

Onderzoek naar de oorzaak zal zich denk ik ook beperken tot één aantal foto's doorsturen naar de importeur..
 

piair1982

Forumguru
fd90099a6fef065811fbc47dd5b6c80a.jpg


Heb hem weer terug!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

piair1982

Forumguru
Zo is het! Hij loopt als een nieuwe. Eerste 1500 km rustig aan. Voel me net een klein kind met een nieuw speelgoed. Ben er extra zuinig op nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

piair1982

Forumguru
Inderdaad dank en lof aan mijn dealer. Ze hebben er echt alles aan gedaan om mij als Škoda rijder uiterst tevreden te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

andrehj

Forumguru
Mooi dat ie weer terug is. Maar is er eigenlijk al iets bekend over de oorzaak? Zuigers breken toch niet zomaar?
 

piair1982

Forumguru
Oorzaak is niet herleidbaar. Het heeft alle schijn dat het een gietfout van de zuiger was. Het breukvlak is zo ruw en op redelijk vreemde plek. Ben iig blij met m'n nieuwe motor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

piair1982

Forumguru
Hahahaha nee dat niet. De rest van de auto is wel 88000 km jong he

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Veel plezier maar weer met de Faab Pierre. Is alleen het kale blok vervangen, of ook allerlei componenten die er aan hangen?
 
Bovenaan Onderaan