Geen vermogen. Storing op cilinder 3. 1.2 tsi cbza

piair1982

Forumguru
b516f8462cd81a5cedc5bffa5e887774.jpg

Mobiliteitsservice is gebeld. Er wordt een wegenwacht gestuurd. Denk bobine stuk of injector.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb dat ook gehad met mijn Yeti en is een bekend probleem bij de oudere versies. De wegenwacht man was er mee bekend. Door slechte isolatie van de kabel wordt die te heet. En ik begreep dat de kapotte bobine dan meer een vervolg probleem is
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ik moest er meteen aan denken. "Mijn" ww man heeft het toen provisorisch opgelost door de kabel met wat folie dacht ik te omhullen. Zo kon ik in elk geval enigszins stotterend verder rijden. Volgende dag bij dealer gerepareerd
 

piair1982

Forumguru
Update 24 oktober.

Nadat de bougiekabelset vervangen is ging het goed tot vandaag. Reed opde snelweg totdat ik kerstboomverlichting op het dashboard kreeg... dus ik stoppen even de bougiekabels aandrukken en weer verder. Helaas waren het niet de bougiekabels. Cilinder 3 heeft totaal geen compressie meer en cilinder 4 op 9.4 bar. Cilinder 1 en 2 op een gezonde 11.4 bar.
Geen idee wat er loos is maar ik baal stevig. Koelvloeistof is gewoon nog rood en olieverbruik is er niet. Met 88100 km op de klok kan dit toch niet zo maar gebeuren?
Ik vrees voor koolstof afzetting op de kleppen en in ongunstige geval kromme kleppen op cilinder 3.
Mijn garage is druk doende met de diagnose alleen is de endoscoop defect en ben ik in afwachting van...

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Spierings

Forumguru
Dat is niet zo heel erg goed, hoop voor het beste..

Koolafzetting kan cilinderoverslag veroorzaken, maar meestal niet compleet wegvallen van de compressie..

In geval van kromme kleppen moet er iets de oorzaak zijn, diagnose zal het uitwijzen...
De vraag bij kromme kleppen is ook altijd hoeveel schade er verder aan het blok is..
Het is ook raar dat cilinder 4 slechter is...

Zou gewoon de kop laten demonteren, moet er toch af voor een goede diagnose.
 

piair1982

Forumguru
Na het bekijken met de endoscoop en extra compressietest is op cilinder 3 de zuiger lek. Hij blaast lucht de carter in. En de cilinderwand is zichtbaar beschadigd.
Nu moet er verder gekeken worden wat er nog verdere schades zijn. Daarvoor zal het blok open moeten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

ertromp

Forumguru
Zuiger lek? Ik neem aan 1 van de zuigerveren kapot omdat je ook beschadiging cilinderwand ziet?
Dit ziet er beroerd uit :cry:
 

piair1982

Forumguru
Ja dat is eerder stom toeval. Dezelfde cilinder en zelfde klacht. In ieder geval dure reparatie in aantocht.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Spierings

Forumguru
Als de cilinderwand beschadigd is kun je net zo goed meteen een ander blok gaan zoeken. Dat is toch niet eenvoudig te repareren...

Konden ze ook iets bij cilinder 4 zien?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Toeval lijkt me wel erg sterk. Ben atechnisch zoals bekend, maar kan dit niet ergens anders vandaan komen?
Las ook ergens dat je een liter olie per 5000 km moet bijvullen. Dat verbaast me ook; noch bij mijn vorige, noch bij mijn huidige 1.2 tsi heb ik ook olie hoeven bijvullen
 

piair1982

Forumguru
Sinds dat de ketting vervangen is bij 22000 km was er olieverbruik. Tot ongeveer een klein jaar geleden. Misschien dat het ook met elkaar in verband staat. Zal het iig de garage melden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

vleier

Forumguru
Heb zelf ook dat probleem gehad. Misschien is er geen overeenkomst (2 liter en cilinder 2). Heb je een Handgeschakelde auto of een automaat. Aangezien de vorige eigenaar een keer verkeerd geschakeld had bij de mijne had ik 4 kleppen krom. 2 maakte bij mij ook geen compressie meer en ik dacht een andere een een zeer lage.
 
Bovenaan Onderaan