Geel motorlampje brand.

lambdasonde, verkeerde code, :pieker: Ik vraag me af, hebben ze soms de lambdasonde voor een verkeerde motorcode (ander type motor) geplaatst?
Ja wie weet. Het was tot nu allemaal garantie werk dus ik heb geen rekening met onderdeel nummers en prijzen gehad. Buiten dat moet het alsnog gewoon goed hersteld worden. Aangezien ik ook nog nooit gehoord heb dat een lambda moet worden ingeleerd ben ik niet 100% gerust gesteld . Om uitleg van de reparatie heb ik al gevraagd (zie vorig schrijven) meer wijzer word ik niet.
 

turboturbo

Forumguru
Ik las op een ander forum dat je wel bepaalde adaptie waarden oid kan wissen (lambda's geven aan de ecu door of het mengsel rijker of armer afgesteld mag worden) nadat je een lambdasonde vervangen hebt. De zgn fuel trims.

Maar inleren heb ik idd ook nog nooit van gehoord...
 

Bakboord1

Forumguru
Ik zat zojuist in een taxi en daar werd ik simpel van een knipperend driehoekje boven een signaal van een motorstoring. De chauffeur had er vakkundig een stukje zwarte tape voorgeplakt zodat hij nergens last van had. :D
 

LdN

Forumguru
Zo, morgen ochtend mag ik na bijna twee weken de audi weer inleveren en de octavia weer meenemen.
Het lek is boven water zeggen ze, een tweede lambda sonde is vervangen, de sonde die
na de katalysator zit, de andere was eerder al vervangen.
Gelijk nog even een bijkomstigheid regelen, een monteur van de garage heeft tijdens ik denk een proefrit
een dag nadat ik de auto ingeleverd heb een bekeuring voor te hard rijden opgelopen en die ga ik dus
niet betalen!
 
Een korte update.

Hoewel ik ook nog steeds niet echt de uitleg van de reparatie begrijp is er nu 1000km gereden zonder dat het lampje is gaan branden op de verkeerde momenten.
Volgende week met de caravan naar Italië, als het probleem dan ook weg blijft ben ik (bijna) overtuigd.
 
Bovenaan Onderaan