Gebruikers ervaringen getinte ramen.

Jokie

Nieuw lid
Hi,

bij mij zijn de achterste getint. Hebben die zo besteld omdat we een peuter hebben die we wat tegen de felle zon wilden beschermen. Uiteindelijk moet je het daarvoor niet doen, want ze houden bijna niets tegen van zonlicht, en minder warm wordt het er in de auto ook al niet door. Het helpt misschien een heel klein beetje, maar echt functioneel is het niet. Het staat wel mooi op een donkergrijze O2 combi...

groeten
 

DareDevil

Actief lid
Getinte ramen,

Hallo allemaal,

Omdat ik zelf in de reklame zit en ook ramen tinten weet ik best veel voordelen:

Vanaf de A-style mag je 2 tinten gebruiken 65% & 70% als je deze tinten gebruikt kom je tot de 50% die je mag hebben op de voorramen (bestuurders & bijraderskant) omdat er in het raam al een tint zit van 20-23%.

Vanaf de B-style mag je het helemaal dicht plakken als je wil:

Wij leveren zelf 3 tinten:

05%= 95% getint
20%= 80% getint
35%= 65% getint

Zelf heb ik 20% rondom achter, dit is een tint waardoor je nog goed naar buiten kan kijken en niet te licht is.

05% vind ik zelf te donker, als er BV een fietser zonder lichtrijd ziet je deze totaal niet.

35% kan ook, vind ik persoonlijk te licht, maarja smaken verschillen.

Verschillende soorten folies: bv Halfords folie: nadelen geen kasvaste beschermlaag, zijn niet te fohnen, dit heb je nodig voor bolle achterruiten!! De kleur is vaak ook Paars kleurig! Geen UV Wering voor verkleuring in het interieur.

Als je hetzelf wil gaan doen, koop de folie bij een signmaker, Nadeel: duurder< voordelen, Makkelijk vervormbaar, Krasvastelaag, Kleur mooi zwart, 99% UV werend

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag van je

Met vriendelijke groet,

JAsper
 
Kijk dat is informatie!:ot:

Maareh... als je zelf in de business zit... kunnen we het niet via jou laten doen voor een mooie prijs?
Of de folie bestellen!?

Bij welk bedrijf ben je werkzaam? Kunnen we eens op internet kijken.. Mochten je prijzen scherp zijn kan ik het altijd via jou laten doen. Gaat om dit geval om een skoda fabia combi modeljaar 2009? Vanaf de b-stijl.

Thanks
 

joergarms

Senior Member
Hi,

bij mij zijn de achterste getint. Hebben die zo besteld omdat we een peuter hebben die we wat tegen de felle zon wilden beschermen. Uiteindelijk moet je het daarvoor niet doen, want ze houden bijna niets tegen van zonlicht, en minder warm wordt het er in de auto ook al niet door. Het helpt misschien een heel klein beetje, maar echt functioneel is het niet. Het staat wel mooi op een donkergrijze O2 combi...

groeten

Ben het niet met je eens dat niet echt functioneel is.
Wij hebben ook een klein mannetje achterin zitten, nou ik kan je vertellen, het is echt beter uit te houden in de "schaduw" dan in de volle zon hoor.
Het zal niet zo zijn dat na 10 uur de warmte veel minder is, maar de warmte die je van direct zonlicht krijgt is echt een stuk minder. Maar het zal natuurlijk wel per kleur, merk, enz verschillen hoe goed het effect is.
Ik weet wel dat welke volgende auto dan ook, direct getinte ramen krijgt.
 

jaspernl

Actief lid
Trouwens @jaspernl waar heb je de folie gekocht. Als deze bijvoorbeeld al standaard op de goede maat zou zijn is het al iets makkelijker!

Halfords. EUR 24,95 voor een stuk van 300 x 76 cm.

De achterruit heb ik niet gedaan; dat leek me niet mooi worden, omdat die bol staat, en dat plakt lastig met een recht stuk folie...
Daarbij héb ik al getinte ramen (sunset) op de RR.
Het ging mij meer om de zonlicht-inval in de gezichtjes van de kleine boys.
En da's nu toppie opgelost. voor weinig.

En nee... Je moet het dus zelf nog op maat maken.
 
oke, halffords..
kan ook inderdaad. Ik wil ook graag de achterruit doen, dus dat is geen optie dan. wacht nog even op reactie van bluedevil misschien dat daar nog iets uitkomtn?
 

jaspernl

Actief lid
oke, halffords..
kan ook inderdaad. Ik wil ook graag de achterruit doen, dus dat is geen optie dan. wacht nog even op reactie van bluedevil misschien dat daar nog iets uitkomtn?

Misschien kán het wel, maar ik durfde het gewoon even niet aan.
Ik had nog folie over en moest kiezen:

óf de zijruiten van de auto van mijn vrouw, óf de achterruit van mijn RR.

eigenlijk zou ik het verhaal hier moeten stoppen....


maargoed... toch nog maar even dan...

Het werden dus de achterruiten van de auto van mijn vrouw.
Folie netjes op maat gemaakt.
Eerst links. Toen die "mal" gebruikt voor rechts...
Helemaal goed...

Toen lagen de kids allebei een slaapje te doen, en was vrouwlief net ff weg...
Dus toch maar ff snel tussendoor...

Effe snel de ramen poetsen.
Folie d'r op.
Uitstrijken.
Zo. 1 kant klaar.

En toen bleek de ruit neit helemaal goed schoon te zijn... allemaal strepen...
kán vocht zijn, maar kan ook vuil zijn... blijft lastig, dat ruiten poetsen...

En bij terugkomst zag m'n meissie het dus ook direct.
En dan sta je voor de keus:
1) gokken dat het vocht is en nog wegtrekt
2) Folie verwijderen en opnieuw beginnen.

Want als het geen vocht is, en dus niet wegtrekt, vond ze het niet mooi genoeg om mee door te rijden. En aangezien het plakfolie is, weet ik niet of ik het nog gemakkelijk kan verwijderen...

En dus de folie verwijderd. Maar nu heb ik dus gewoon te weinig folie voor mijn eigen achterruit...
Én te weinig folie voor de beide zijruiten van de auto van m'n meissie...
 

DareDevil

Actief lid
Kijk dat is informatie!:ot:

Maareh... als je zelf in de business zit... kunnen we het niet via jou laten doen voor een mooie prijs?
Of de folie bestellen!?

Bij welk bedrijf ben je werkzaam? Kunnen we eens op internet kijken.. Mochten je prijzen scherp zijn kan ik het altijd via jou laten doen. Gaat om dit geval om een skoda fabia combi modeljaar 2009? Vanaf de b-stijl.

Thanks


Kijk anders even op www.vadesign.nl of stuur een mail, als je het zelf gaat plakken kan je het ook direct bij mij bestellen, ik zal morgen even de prijzen van:

Folie + plakken
Folie los via ons bedrijf met bon
Folie los via mijzelf Zonder Bon

Erop zetten
 

DareDevil

Actief lid
Hey hallo,

Ik kan aan autoruit cleaner komen die perfect schoonmaakt, Dit is op basis van alcohol, het is schuim dat je op de ruit spuit, gebruik dan 2-laags papies(geen keuken papier dit stoft verschrikkelijk) of een theedoek 100% katoen, werkt perfect!!!!

Misschien kán het wel, maar ik durfde het gewoon even niet aan.
Ik had nog folie over en moest kiezen:

óf de zijruiten van de auto van mijn vrouw, óf de achterruit van mijn RR.

eigenlijk zou ik het verhaal hier moeten stoppen....


maargoed... toch nog maar even dan...

Het werden dus de achterruiten van de auto van mijn vrouw.
Folie netjes op maat gemaakt.
Eerst links. Toen die "mal" gebruikt voor rechts...
Helemaal goed...

Toen lagen de kids allebei een slaapje te doen, en was vrouwlief net ff weg...
Dus toch maar ff snel tussendoor...

Effe snel de ramen poetsen.
Folie d'r op.
Uitstrijken.
Zo. 1 kant klaar.

En toen bleek de ruit neit helemaal goed schoon te zijn... allemaal strepen...
kán vocht zijn, maar kan ook vuil zijn... blijft lastig, dat ruiten poetsen...

En bij terugkomst zag m'n meissie het dus ook direct.
En dan sta je voor de keus:
1) gokken dat het vocht is en nog wegtrekt
2) Folie verwijderen en opnieuw beginnen.

Want als het geen vocht is, en dus niet wegtrekt, vond ze het niet mooi genoeg om mee door te rijden. En aangezien het plakfolie is, weet ik niet of ik het nog gemakkelijk kan verwijderen...

En dus de folie verwijderd. Maar nu heb ik dus gewoon te weinig folie voor mijn eigen achterruit...
Én te weinig folie voor de beide zijruiten van de auto van m'n meissie...
 
Kijk anders even op www.vadesign.nl of stuur een mail, als je het zelf gaat plakken kan je het ook direct bij mij bestellen, ik zal morgen even de prijzen van:

Folie + plakken
Folie los via ons bedrijf met bon
Folie los via mijzelf Zonder Bon

Erop zetten

Kijk dat zo mooi zijn, ik weet wel iemand die kan plakken en ik ga ook eens een mailtje sutren naar vadesign..

Ook de cleaner is dan misschien wel interessant?


Ik wacht het even af van de prijzen Thanks!
 
de prijs heb ik binnen, nu nog even wachten op de losse prijzen!
Ben nog benieuwd naar prijzen zonder plakken dus de losse folie!
 
Bovenaan Onderaan