Gebruikers ervaringen getinte ramen.

Ik weet dat er meerdere draadjes over dit onderwerp zijn maar die dwalen veelal af naar andere onderwerpen.

Ik zou graag willen weten wat julie ervaringen zijn op het gebied van ramen tinten, ik laat het ook doen bij mijn o2 combi maar twijvel nog over het aantal ramen welke te blinderen, hoeveel % lichtdoorlatendheid, enz.
maakt niet uit welk model je rijd, het gaat mij om je ervaring.

Goede tips/ ervaringen over bedrijven.....

Foto's van het resultaat...

Do's en/of Dont's.....

Alvast bedankt voor jullie respons,

Groet
Chris
 
Nou dat zou ik ook wel eens willen weten, voor mijn geval dan een f2 maar info en adresjes waar het niet te duur is etc.
 
Ik heb mijn achterste ramen geblindeerd, maar wel af fabriek.
Dat ziet er mooi uit maar niet te......
Op deze manier weet je ook dat de ramen gedekt zijn door de verzekering, indien je ruitschade krijgt.
En het kan niet loslaten, het is geen folie.

Volgens mij kostte het toen € 200,00 extra.
Met folie is het straks te donker en kun je het er weer af halen langs de weg, als oom agent je staande houdt.
 

Huyzen

Lid
Ik heb mijn achterste ramen geblindeerd, maar wel af fabriek.
Dat ziet er mooi uit maar niet te......
Op deze manier weet je ook dat de ramen gedekt zijn door de verzekering, indien je ruitschade krijgt.
En het kan niet loslaten, het is geen folie.

Volgens mij kostte het toen € 200,00 extra.
Met folie is het straks te donker en kun je het er weer af halen langs de weg, als oom agent je staande houdt.

bij bij idem, al dacht ik dat de meerprijs 400 euro was. Maar het ziet er goed uit, in elk geval zeker bij een zwarte O2 combi.
 

Aiii

Lid
Wat ook een optie kan zijn is zonwering in de auto te gebruiken. Enkel voor de vier achterste zijruiten en de achterruit beschikbaar bij de dealer voor zo'n 300 euro. Ziet er uit alsof het geblindeerd is, maar je hoeft niets te plakken/bewerken, enkel erin te haken.

In mijn fotoalbum foto's van mijn octy, bij de dealer is de foto net zo genomen dat het lijkt alsof je er god weet hoe goed doorheen kan kijken, maar dat valt in de praktijk mee.
 

Gieliovd

Forumguru
Hier in Australië een levensredder.

Folie achterin maakt volgens mij niet veel uit met de politie gezien je het zicht voor de bestuurder niet hindert.

Voorin is het een ander verhaal. Zit je vast aan een maximale verduistering van X procent.

Don't zelf plakken als je niet weet hoe.
 
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren mijn ramen vanaf de B-stijl laten tinten met folie van LLumar en ik kan zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, het ziet er zeer goed uit, 7 jaar garantie en toch beter dan bv. Sonni boys waar je ook al gauw 300 euro voor betaald en dat is precies wat dit ook koste.

Zie het resultaat,

Groet,

Chris
 

Bijlagen

  • Octavia (10).jpg
    Octavia (10).jpg
    87,8 KB · Weergaven: 143
Ziet er inderdaad wel heel strak uit.. maar goed bliijft wel een hoop geld..

Als je er maar plezier van hebt :xyxthumbs:
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren mijn ramen vanaf de B-stijl laten tinten met folie van LLumar en ik kan zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, het ziet er zeer goed uit, 7 jaar garantie en toch beter dan bv. Sonni boys waar je ook al gauw 300 euro voor betaald en dat is precies wat dit ook koste.

Zie het resultaat,

Groet,

Chris
Okay Chris, ziet er heel mooi uit.
Zou ik ook wel willen. Ik heb nu nog van die plakdingen en deze plakdingen moet ik ook nog even houden want deze auto is over een jaar weer weg. Maar bij de volgende laat ik het ook doen af fabriek.
Niet opgelet bij het bestellen van de auto toen.
De kans ik groot dat ik een witte Octavia BE (als die er nog is) neem met zwart leer achteraf en als er geld over is in de lease die DSG bak.
Lijkt me heerlijk allemaal.
We zullen elkaar wel eens voorbij zien rijden, jouw wagen valt meer op de mijne dus als je een zwarte O2 ziet seinen....
 

TL@

Forumguru
Mijn ramen zijn getint op 85% (foto's in mijn album), echt heel tevreden van. Mijn dochter is er ook tevreden mee, schijnt de zon niet meer in haar gezichtje.
 
Mijn ramen zijn getint op 85% (foto's in mijn album), echt heel tevreden van. Mijn dochter is er ook tevreden mee, schijnt de zon niet meer in haar gezichtje.


Ik zou graag je foto's willen bekijken, maar ik zie je album niet ???

is tie wel openbaar.....


Chris
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren mijn ramen vanaf de B-stijl laten tinten met folie van LLumar en ik kan zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, het ziet er zeer goed uit, 7 jaar garantie en toch beter dan bv. Sonni boys waar je ook al gauw 300 euro voor betaald en dat is precies wat dit ook koste.

Zie het resultaat,

Groet,

Chris

De sunni boys hebben wel als voordeel dat je ze er in geval van nood zo uittrekt en de ruit in kunt slaan met een lifehamer (laten we hopen dat het nooit nodig zal zijn). En voor mij niet geheel onbelangrijk, aan het eind van het leasecontract kan ik ze demonteren en los verkopen (of in een eventuele nieuwe Octavia plaatsen)
 

skodaboy

Forumguru
Ik heb mijn achterste ramen geblindeerd, maar wel af fabriek.
Volgens mij kostte het toen € 200,00 extra.
Met folie is het straks te donker en kun je het er weer af halen langs de weg, als oom agent je staande houdt.

bij m'n 01 waren de achterste ramen ook geblindeerd met folie,nooit problemen mee gehad,niet met loslaten of met oom agent.
bij de 02 heb ik ze af-fabriek besteld...:D
 

Bijlagen

  • skoda break donker ruit.JPG
    skoda break donker ruit.JPG
    4,2 KB · Weergaven: 44
  • skoda,remork.jpg
    skoda,remork.jpg
    12 KB · Weergaven: 43

Reizende

Actief lid
en toch beter dan bv. Sonni boys waar je ook al gauw 300 euro voor betaald en dat is precies wat dit ook koste.

Chris

Ik heb mijn Sonnyboys net via deze site verkocht voor € 65,00.... Zijn vast nog wel andere aanbieders. Grote voordeel hiervan is dat je ze eruit kan halen, en van een afstandje zie je amper verschil.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren mijn ramen vanaf de B-stijl laten tinten met folie van LLumar en ik kan zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, het ziet er zeer goed uit, 7 jaar garantie en toch beter dan bv. Sonni boys waar je ook al gauw 300 euro voor betaald en dat is precies wat dit ook koste. Zie het resultaat, Groet, Chris

Ziet er wel strak uit, Chris! Zeker bij een zwarte auto!
 
Nu een weekje verder kan ik zeggen dat ik dik tevreden ben met mijn getinte ramen, die jongens van http://www.tinttotaal.nl/ hebben keurig werk geleverd. Mooi adresje voor de mensen uit noord-holland.

Getinte ramen dmv flolie vindt ik persoonlijker toch ff mooier staan zeker, op een zwarte auto, het spiegelt meer dan sunny boys, die geven een wat mattere uitstraling terwijl de folie net zo schittert als de lak van de auto, ik heb alles vanaf de b-stijl laten tinten (15 % licht doorlatend) en dat is gewoon toegestaan.
Alleen het tinten van de voorruit en zij ruiten aan de voorkant kan problemen geven als je te donker neemt.

Er word beweert dat er zelf een verhogend veiliheids aspect bij folie getinte ramen optreed omdat het glas bij een aanrijding niet versplinter met alle gevolgen vandien.
Bij TintTotaal in Amsterdam stond een ruitje met folie die compleet verbrijzeld was maar bijeen gehouden werd door de folie.

Als je een keuze moet maken tussen sunny boys en folie zou ik zeker voor folie gaan.

Chris
 

Bijlagen

  • Octavia (10).jpg
    Octavia (10).jpg
    87,8 KB · Weergaven: 27

Petrolhead

Forumguru
Hoi Chris,

Welk type heb je gekozen van SLLumar? (alu light?)
En 300 zonder bon?

Gr

PS: heb ook een zwarte O2 combi met SLLumar Titanium.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Chris,

Welk type heb je gekozen van SLLumar? (alu light?)
En 300 zonder bon?

Gr
Wouter

PS: heb ook een zwarte O2 combi met SLLumar Titanium.

Hey Wouter,

Klopt als een bus,,,,,,,,allemaal

Hoe staat dat Titanium bij jouw ????, heb je geen openbaar foto album ??

Chris
 
Bovenaan Onderaan