Gebruik losse simkaart

Jaysto79

Nieuw lid
Iemand ervaringen met Google earth weergave op Navi en het dataverbruik hiervan? Over hoeveel data hebben we het dan?
 

Bopper

Lid
Vandaag de Lebara ONE kaart in mn sim houder gestopt.
Ik zal dan ook eens gaan monitoren wat het allemaal gaat kosten aan data wanneer ik de online functies ga gebruiken.
Ik zag dat standaard onder netwerk, een verbruiksteller staat die je in de gaten kan houden.
Ben benieuwd
 

Bopper

Lid
Zoals beloofd zou ik nog posten wat mijn ervaring was met het dataverbruik wanneer je deze enkel gebruikt voor, lokale wegproblemen zoals file en/of wegafsluitingen, zoeken van voordelige benzinestations in de directe omgeving en meteodata.
Voor nu heb ik nog geen 50mb gebruikt over 4 weken en 3500 km.
M.a.w. zou ik met de lebara one kaart, makkelijk 1 jaar voort kunnen.
De kaart met nummer was gratis en ik kreeg bij registratie en eerste maal opwaarderen met 5 euro, 10 euro tegoed !
Dus heb ik die 1GB voor slechts 5 euro en voor het hele jaar.
Wel moet ik na een half jaar een keer met de kaart bellen om seze actief te houden.

Ik hoop dat lezers hier wat mee kunnen.
 

Bopper

Lid
Mooie tip @Bopper
Ik neem aan dat Lebara door heel de EU werkt? (zonder roaming kosten)

Lebara meld het volgende over roaming:

“Onderstaande databundels zijn vanaf 1 februari 2018 alleen te gebruiken in Nederland.
Voor data-gebruik in het buitenland kun je kiezen voor All in NL, All in International, Unlimited, prepaid beltegoed One of 10=20.
Je kunt dan tevens bellen en sms’en en bent veel beter bereikbaar.”


Ik gaf echter eerder aan dat je binnen een half jaar 1 keer moet bellen, echter is dat opwaarderen!
M.a.w. kost een jaar 15 euro ipv 5 !
 

Klaasje

Forumguru
Volgens mij is data maar 1 maand geldig en dan vervalt de 1Gb en moet je weer nieuwe bundel aanschaffen

Dus kost dan 5€/ mnd
 

johnboy

Donateur
Toevallig deze maand een Simkaart voor alleen data aangeschaft.

De hotspot op mijn telefoon had af en toe moeite om te activeren (pas na openen flipcover en inloggen, soms wel, soms niet, vervelend bij wegrijden).

Deze heeft 1 GB "gratis", lage opwaardeerkosten, in totaal laag genoeg om te proberen en gok te wagen.

https://www.bol.com/nl/p/keepgo-3-i...bltgh=t9vanXZ0pTQRh3MymjRGgg.1.5.ProductTitle

Productbeschrijving (kosten: eur 24,95)
1 simkaart voor gebruik binnen Europa. Zonder abonnement. Op ieder moment inzicht in je datategoed en op ieder moment eenvoudig opwaarderen. Je krijgt 1GB gratis, daarna bepaal je zelf hoeveel extra data je toevoegt. Datategoed is 365 dagen geldig en na iedere opwaardering wordt alle data met eenzelfde periode verlengd. Zo blijft je datategoed onbeperkt houdbaar.

Bundels:

500MB = €7
1GB = €12
3GB = €29
5GB = €49
10GB = €89

Inmiddels zit ik op op tegoed van 1011 mb en nog 344 dagen. Ik heb een aantal dagen met navigatie aan gereden. Verbruik valt mee.
Ik heb wel het automatisch zoeken van een netwerk uitgezet en standaard op KPN gezet (met userid en password leeg). Anders werd pas verbinding gemaakt na uitnemen en weer insteken van de simkaart. In Duitsland werkte automatisch netwerk zoeken wel standaard. Verder niet meer geprobeerd met andere instellingen, nu direct na opstarten Columbus wordt verbinding gemaakt.
 

Bopper

Lid
@Klaasje Lebara One kent geen bundel. Alles komt uit het tegoed. Je hebt gewoon data en deze is wel degelijk een half jaar geldig.
Geloof me, veel voordeliger wordt het niet :cheer:
 

Bakkertje

Forumguru
Met de Touran in bestelling (met mogelijkheid tot WiFi hotspot en 3 tieners op de achterbank) ook eens aan het kijken.

Voor alleen het navigeren is Lebara inderdaad veruit het voordeligst, maar dan heb je ook maar 1 GB data per jaar. Dat is met 3 kids aan het eind van het dorp op zeg maar.. (bij wijze van spreken dan hè)

Heeft er iemand ook tips voor de meer data gebruikers?
 

Klaasje

Forumguru
@Klaasje Lebara One kent geen bundel. Alles komt uit het tegoed. Je hebt gewoon data en deze is wel degelijk een half jaar geldig.
Geloof me, veel voordeliger wordt het niet :cheer:

In Nederland ja. Ik zit meer in buitenland en dan is niet voordelig.

Ik heb de multidata sim van Vodafone en dan gebruik ik mijn eigen bundel. Ik heb 10gb/mnd dus is te doen. Kost wel 5€/mnd deze extra sim.
 

CharlesTucker

Forumguru
Lebara One is toch geldig in de gehele EU, tegen dezelfde prijs als in NL (wettelijk verplicht, EU regeling), buiten de EU (dus ook Zwitserland, Noorwegen en binnenkort UK) is een ander verhaal.

Naar aanleiding van de positieve ervaringen van @Bopper heb ik ook eens wat gelezen, maar moet zeggen dat ik die gehele Lebara site nogal wazig vind, erg onduidelijk wat nu de voorwaarden zijn. Dat, tezamen met de uiterst sneue types die regelmatig voor de lokale Primera in de regen die simkaartjes proberen te slijten, is voor mij een reden om er niet aan te beginnen. Ondanks dat het opzetten van de verbinding niet altijd vlekkeloos verloopt (meestal wel trouwens) blijf ik de hotspot van m'n telefoon wel gebruiken.
 

Bopper

Lid
@Klaasje , mijn lebarakaart roamt gewoon voor dezelfde kosten in het butenland, dus gewoon voordelig dus.
60 euro per jaar voor een datasim bij je gewone simkaart in je toestel, vind ik toch redelijk veel geld wanneer je maar weinig dat nodig hebt voor weginformatie, tankstations en meteo.

@CharlesTucker , ik was idd net zo sceptisch over lebara. Ook bij mij speelde het beeld van opdringerige straatverkopers aan mij op.
Ik heb de gratis kaart gewoon besteld via de website van lebara. Hierbij komt een hele duidelijke instructie mee, hoe je de kaart moet activeren en opwaarderen. Je sluit op geen enkele manier een contract af. Tis dus gewoon een prepaid kaart. Wanneer ik zou besluiten lebara niet meer te willen gebruiken, hoef ik dus niets te doen. Na een half jaar wordt je tegoed voor een aantal maanden bevroren en ( tenzij je weer opwaardeerd !) vervalt de kaart en je nummer.
In mijn ogen dus ook geen risico te bekennen !
Wanneer je echt geen lebara aandurft, zou je ook nog kunnen kijken bij de provider “bliep”

@Bakkertje , ik heb voor mijn dochters gewoon een abbo afgesoten met 10gig per maand aan data. Ik hoor ze in ieder geval nu niet meer klagen :maakmegek:
 

Klaasje

Forumguru
Moet zo tanken. Zal es een Lebara kaartje meenemen en kijken hoe werkt

Kan Vodafone nog altijd annuleren ala ik niet gebruik

Bedankt voor de tips
 

Klaasje

Forumguru
Heb lebara one voor 10€ opgewaardeerd. Was meteen online. Zie nergens grote van een databundel of verbruik. Lees alleen maar wordt per 100kb afgerekend.
Zal het eens in de gaten houden
 

Klaasje

Forumguru
Je ziet inderdaad dat hij van beltegoed je data afrekent. Heb nix gratis mb’s gekregen met aanmelden en registreren
 

Bopper

Lid
Je ziet inderdaad dat hij van beltegoed je data afrekent. Heb nix gratis mb’s gekregen met aanmelden en registreren

Das vreemd zeg.
Misschien omdat ik de kaart online besteld had wellicht?
Ik moest tijdens het bestellen een actiecode invoeren die in de brief stond die met de sim kaart werd meegestuurd.
Daarna hoefde ik dus maar 5 euro af te rekenen.
Wat ik verbruik houd ik niet echt in de gaten, ik zie wel wanneer het offline gaat.
Zoals ik al aangaf, zou het 6 maandjes goed moeten gaan!
We houden het dan ook maar in de gaten.
Wanneer het allemaal gaat afwijken t.a.v. Wat beloofd is, zal ik dat gelijk hier melden.
 
Bovenaan Onderaan