Gasklephuis inleren

Vandaag bij een (voormalig) Skoda dealer geweest.
Deze heeft de bobine van de 1e cilinder even uitgewisseld voor een nieuw exemplaar uit het magazijn.
Helaas geen positief effect, onregelmatige motorloop blijft aanwezig.
Jammer genoeg had hij niet de juiste injector liggen om deze even uit te wisselen.
Aangezien deze nogal prijzig zijn is het geen optie om op voorhand een nieuwe te kopen en dan mogelijk tot de conclusie te komen dat ook dit geen effect heeft.
Moet dus opzoek naar een (nog goed werkende) gebruikte voor een prikkie.
 

turboturbo

Forumguru
Is het een idee voor je om de injectoren te laten testen en reinigen ergens bij een adresje? Dan kun je dat uitsluiten en heb je in principe geen onnodige kosten gemaakt. Ik bedoel: gereinigde injectoren is nooit weg toch.
 
Dat is inderdaad een optie, alleen niet echt om de hoek, woon in Zevenaar en dat bedrijf zit in Tilburg.
 
Ik heb nog wat zoekwerkgedaan en las o.a. dat de kunststofbrug waar de 4 injectors in bevestigd zitten mogelijk ontlucht moet worden (aan het uiteinde zit een soort ontluchtingsventiel met afsluitdopje).
Zeker na het vervangen van een injector zou dit dan nodig zijn.
Heeft iemand hiet al ervaring mee opgedaan?
 
Update m.b.t. onregelmatig lopende motor.
Ik heb online een gebruikte injector gekocht om uit te proberen of dit mogelijk het probleem veroorzaakt.
Zojuist de injector van cilinder 1 uitgewisseld (met deze begonnen omdat cil 1 een week of twee geleden een misfire melding gaf.
Na montage van de gebruikte injector motor gestart en probleem over, loopt weer als een zonnetje!!
 
Denk het niet, ik had reeds een tank benzine leeg gereden met speciaal injector reinigingsmiddel daaraan toegevoegd zonder merkbaar resultaat.
 

turboturbo

Forumguru
Zo’n additief in je tank kun je niet vergelijken met een schoonmaak machine op de werkbank, maar er is een grote kans dat je conclusie over de injector wel klopt.
Bij zo’n injector reiniging was die injector dan zeker door de mand gevallen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan