Garagekrik gebruiken vs hockeypuck....

Cordoba

Forumguru
Geen winter-/zomerbandenwissel, maar als ik wielen moet wisselen gebruik het garagekrikje dat in de kofferbak ligt (past onder de mat, gewoon achter het reservewiel) en een zelf aangepast rubberblok. Aan de bovenzijde van het rubberblok heb ik een V-groef gemaakt, zodat de felsrand vrij blijft, en aan de onderkant van het rubberblok heb ik een rond gat gemaakt dat over het hefpunt van de garagekrik past, zo kan het rubberblok ook niet van de krik af glijden.
 

Kiko

Actief lid
Dus de conclusie is dat ik mijn garage krik kan verkopen en of een heftruck koop of zo een plaat als de dealer heeft met rubbere delen zodat het gewicht verdeeld wordt ( als ik de staatsloterij win open ik een gratis GARAGE voor kodiaq rijders) Optie twee is nog een skoda krik aan te schaffen en aan de slag te gaan. Ik ga zo 2 verschillende hocky pucks kopen om te kijken of dat werkt
 

Cordoba

Forumguru
@Kiko ik heb het rubberblok gekocht bij een automaterialenzaak, en vervolgens zelf op maat gemaakt. Het ronde gat heb ik vergroot en verdiept met de 7-gaten-zaag op de boormachine, de V heb ik erin gezaagd met de verstekzaag. Rubberblok kostte iets van 15-20 euro.
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Zo’n blok als van @Cordoba is het mooiste natuurlijk, maar ik krijg mijn dunnere blokje-met-groef van amazon.de er al amper tussen. Sterker nog: ik moet aan de voorzijde eerst de auto opkrikken met de standaard schaarkrik om de garagekrik eronder te krijgen. En dan heb ik de auto slechts 3cm verlaagd :arghh:.
 

eriktv

Forumguru
Dat is ook een slimme optie ja, wellicht van die wiggen voor onder de caravan :thumbsup:.

Maar voor de TS: ik ben naar aanleiding van commentaar op het forum ook overgegaan tot aankoop van de juiste rubber schijven, was altijd wat huiverig voor Ali/Amazon etc. Wel zo veilig.
 

Cordoba

Forumguru
Zo’n blok als van @Cordoba is het mooiste natuurlijk, maar ik krijg mijn dunnere blokje-met-groef van amazon.de er al amper tussen. Sterker nog: ik moet aan de voorzijde eerst de auto opkrikken met de standaard schaarkrik om de garagekrik eronder te krijgen. En dan heb ik de auto slechts 3cm verlaagd :arghh:.

Ik heb het gat in het blok ook zo diep gemaakt dat bij de krik op de laagste stand, het rubberblok net het onderstel van de krik raakt, en ik heb dan 2-3 cm speling om de krik met blok onder de auto te plaatsen. Er zijn overigens ook speciale kriks voor verlaagde auto's, maar daar hangt een ander prijskaartje aan dan de 2 tientje die ik voor mijn krikje heb betaald.
 

JPs_OC2

Donateur
In plaats van het het opzetstuk/hefpunt van de krik heb ik dit exemplaar in Duitsland op de kop getikt.

70806-94573e76f46e3be8850134cd37ee82c0.jpg
Ff de foto van @Cordoba gebruikt omdat ik geen foto van m'n eigen krik heb ;)
Hope you don't mind :D


upload_2018-12-26_16-24-54.png

upload_2018-12-26_16-25-22.png

upload_2018-12-26_16-25-48.png

Al een aantal seizoenen in gebruik en geen enkele beschadigingen aan de dorpels van m'n huidige en vorige auto.
 

JPs_OC2

Donateur
Klopt @EdK. Het is een uit vol kunststof gefreesd blok. Voelt inderdaad hard aan maar toch laat het geen indrukken achter in in de coating van de dorpels. Zelfs niet bij de redelijk zachte coating van m'n vorige auto (BMW E36).
 
Bovenaan Onderaan