Göritzlehner Hengelo

MichMar

Actief lid
Wij zijn ook daar geweest voor informatie en eventueel een bestelling.
Bij eerste gesprek heel goed geholpen, alles werd uitgezocht en daar heel duidelijk aangegeven dat de auto op Duits kenteken geleverd moest worden. Dit was alles geen probleem, sterker nog er werd verteld dat hij rechtstreeks in Tjechie kon bestellen wat goedkoper was en een veel snellere levering.

Uiteindelijk was het zo ver en hebben we er 2 lease opties aangevraagd ( zijn toen geholpen door een andere verkoper), die al heel moeilijk deed over de opties etc. Na 3 weken bericht gekregen, dat ze geen lease contract konden aanbieden op Duits kenteken ( iets wat wij al raar vonden de eerste keer dat we vroegen), ook kon de auto niet geleverd worden in Duitsland zoals uitdrukkelijk aangegeven door de eerste verkoper.

Ja de ervaring is toch wat minder geworden en zal er ook niet snel meer na toe gaan.....
 

ertromp

Forumguru
Net gekeken na de post van @Peter-036 en inderdaad

2704851_1.jpg

:deuk:

Tja ook zonder een werkende Columbus en met een kapot wiellager en wat stof valt er zeker mee te rijden. Wellicht wel overall afdingen om zelf niet vies te worden
Wel ontzettend mooi onderhandelingsobject want 12,5K is echt teveel voor een O2 HB van alweer bijna 8 jaar oud en die met dergelijke mankementen en in zulke staat in de showroom staat. Meenemen voor handelswaarde (ligt zeker 4K onder die vraagprijs) en er een mooie canbus compatible radio inzetten en zelf het wiellager vervangen en e.e.a. reinigen en poetsen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Snorremans

Senior Member
Afgelopen vrijdag mijn leaseauto ingeleverd bij Göritzlehner (Octavia III 2.0TDi Elegance Businessline) (zal wel in de verkoop gaan). Het was de 3e leaseauto geleased bij Göritzlehner (2 x Superb, 1 x Octavia). Helaas moest ik overstappen naar Directlease voor mijn huidige Superb. Ik heb de auto wel af laten leveren bij Göritzlehner in Hengelo. De auto is geleverd door De Waal maar Robert (Görtzlehner) heeft alle tijd genomen om de auto aan mij over te dragen en alles in te stellen en uit te leggen. Klasse! In totaal 8 jaar klant geweest en altijd superservice!

IMG_20180223_175619.jpg
 

dj.verhulst

Forumguru
Ik ga altijd naar Huiskes-kokkeler in Oldenzaal. Altijd goed geholpen daar.
ben ik ook geweest voor onderhoud, idd daar ben ik ook correct behandeld ,, maar werk inmiddels niet meer in Oldenzaal

@dj.verhulst nieuw kopen kan daar nog steeds, ze kunnen ALLE skoda modellen nieuw leveren, soms met meer opties als bij de öfficiele" dealer.

ze hebben verteld dat ze via dealers her en der wel aan auto's kunnen komen, maar heb dan de indruk die interessante kortingen zijn vaak winkeldochters ..
wat ik vaak kocht wagens met de kop eraf ,, verkeerd besteld , of door problemen neemt de klant de auto niet af, ex demo's of terug genomen door de Lease maatschappij ..

hoop dat ze dat soort wagens kunnen blijven leveren, maar voorlopig kan ik nog wel even met m'n O3 uit 2013
 

dj.verhulst

Forumguru
wat dacht je van rechtstreeks bij de fabriek?


dat is nog beter,, maar beginnen importeurs dan niet te zeiken ?

eigenlijk zouden dealers moeten kunnen kiezen of ze met de duitse of nederlandse of vlaamse importeur zaken doen.
nu is een importeur een monopolist die eigenlijk kartel werking onder zijn eigendom dealer richting de zelfstandige dealers plegen,, laat de EU daar wat aan doen,,, Pon heeft een uiterste bedenkelijke naam die niet zomaar uit de lucht komen vallen ,, ik ken van mensen die problemen en de grens over gingen en daar werd het netjes en snel afgehandeld terwijl Pon er weken over deed en vervolgens afwees en de dealer het of uit eigen zak kon doen of de klant in de kou laten staan. vind eigenlijk dat de drempels om over de grens een auto te kopen zo simpel moet zijn als of je een bankstel besteld ,, met een simpele tool van de RWD om bij de belastingdienst het te regelen een NL kenteken. en nu is het gewoon erg omslachtig en meestal niet voordeliger,, dan een wagen te kopen die een jaar is en meer dan 5 k Km op de klok heeft dan houd je de 21 % btw over de bmp in je zak naast de lagere aanschaf prijs ..

we worden gewoon bedonderd en uit gespeeld door importeurs en grote dealers ....
 

dj.verhulst

Forumguru
best een mooie tint paars ,, jammer dat we in NL zo beperkt aantal van die meestal brave en verantwoorde kleuren aanbieden
 
Bovenaan Onderaan