Foutmelding in maxi dot

andrehj

Forumguru
Ik heb het idee dat je garage het probleem niet echt voortvarend aanpakt. Er is een duidelijk probleem met bewijsmateriaal, dus gewoon oplossen:
Er zijn drie mogelijkheden:
1. Er is door wat voor oorzaak dan ook werkelijk te weinig oliedruk.
2. De sensor is stuk en geeft niet de werkelijke oliedruk door.
3. Er is een elektrisch probleem waardoor het sensorsignaal niet goed binnenkomt in de boordcomputer.

Om 1. uit te sluiten zou ik gewoon een de huidige sensor op een adaptertje monteren waaraan een extra sensor hangt. Die kun je dan aan een tijdelijke drukmeter hangen die je ergens op je dashboard zet. Mocht de fout weer op treden, dan kun je gewoon de werkelijke oliedruk aflezen en weet je al een stuk meer.
 

Darkside

Forumguru
De dealer in de buurt stopt ermee. Is waarschijnlijk de oorzaak van de rustige houding. Inmiddels is de auto voor 2 dagen naar een andere dealer geweest en hebben hem grondig nagekeken. Nu is de olie zeef vervangen. En hebben ze het carter nagekeken en veel vuil opgeruimd. Motor is weer schoon. En geeft me goede hoop dat het ook weg blijft nu.
Wel moet ik zeggen dat het alweer 3000km geleden is sinds de laatste storing.
 

Darkside

Forumguru
een kleine update van een maandje (en 3500 km) later.
Nog steeds probleemloos. Auto heeft geen melding meer gegeven.
Nu maar hopen dat de komende 25k dit ook zo blijft.
 
Sorry inderdaad wel zo netjes.... ik heb nul ervaring met forums. Een groentje zullen we maar zeggen.

Maar hallo allemaal!

@hemi24 bedankt voor je reactie. Ik ga eens zoeken. Ik kon niks vinden op internet hier over. Het liefs had ik een technische tekening gehad maar ook die kon ik niet vinden.
 

hemi24

Forumguru
@Peter-036 : volgens mij is dat al een later motortype, dan wat Tom in z’n O2 heeft liggen...

Tenzij ik nu een foute aanname heb gedaan!
 
Bovenaan Onderaan