Foutcode

aartvanwerven

Actief lid
Hij gaat auto meenemen op transport naar werkplaats daar spoelen en waarschijnlijk de waterpomp vervangen maar dat is afwachten of spoelen misschien geholpen heeft

aartvanwerven

Actief lid
Zou het niet weten ik liet hem het kapotte zakje zien in het tankje van de koelvloeistof die gescheurd is .Toen zei die dat hij eerst zou proberen met spoelen hij besteld trouwens wel de waterpomp

Wat zou jij adviseren

PizzaPieter

Donateur
Dikke kans dat kapotte zakje (1e keer dat ik het hoor) de oorzaak is van je verstopje kachelradiator.

Als zakje stuk is, had ik toch gehoopt dat je monteur dat gezien zou hebben. Hoop ook dat hij koelvloeistof heeft gebruikt die niet het kenmerk heeft om te gaan klonteren.

Spoelen had hij beter kunnen doen toen y systeem toch al helemaal leeg was en voor de kachelradiator vervangen werd.

Nu zit er een schone kachelradiator in....als je gaat spoelen heb je kans dat allerlei viezigheid die níét eruit is gehaald de eerste keer alsnog weer door je nieuwe schone kachelradiator gaat lopen en de kans de opnieuw verstoppen toeneemt.

aartvanwerven

Actief lid
Ja dat geloof ik maar het is gebeurd en ik kwam er zelf achter dat gescheurde zakje zaterdag met koelvloeistof bij vullen

Ben goed ziek ervan nu wordt de auto opgehaald op ambulance en gaat hij repareren in z'n garage

PizzaPieter

Donateur
Eerste keer dat ik het hoor in dit topic @EdK. Het fenomeen is vaker besproken besproken op het forum ja, maar voor de informatie en volledigheid van dit verhaal in deze topic is het een behoorlijk belangrijk (weggelaten) detail

Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Wat was eigenlijk de eerste klacht? Want ik lees dat de interieurradiator vervangen is, maar waarom? Werd die niet warm? Of zat die verstopt door de inhoud van het gescheurde zakje?

Het kan zijn dat de waterpomp door het wegvallen van koelwater en weer vullen, lucht erin, etc, net het laatste zetje heeft gehad en het begeven heeft. Maar waarom heeft de monteur bij het bijvullen dan niet gezien dat het zakje gescheurd was?
Het zou kunnen (ik hoop voor je van niet) dat het zakje ná het monteren van de nieuwe radiateur gescheurd is. Dan heeft de waterpomp vervangen geen zin, omdat je kachelradiateur alsnog verstopt zit.

Als ik het zo lees is de monteur maar lukraak wat aan het vervangen zonder een goede diagnose. Maar ik was er niet bij, dus ik weet niet wat hij gezien en getest heeft. En als het dan na 7 pagina's ineens gaat over het zakje in het expansievat vraag ik me af waarom de monteur daar niet eerder iets over zei.

aartvanwerven

Actief lid
Ja klopt zakje was al gescheurd denk ik de verwarming werd niet warm dit ook al aangegeven bij erkende dealer die hebben stelmotor vervangen wat dus niet geholpen heeft. Ja nu laatste hoop op spoelen en pomp vervangen

PizzaPieter

Donateur
Dan ben je inmiddels behoorlijk wat geld kwijt aan het oplossen van een probleem, wat nog steeds niet verholpen is.
Wel heel vervelend. Zou natuurlijk kúnnen zijn dat de stelmotor ook écht stuk was, maar dat had de dealer vast kunnen stellen én dan zou je verwacht hebben dat als de lucht nog steeds niet warm wordt, ze verder zouden zoeken naar andere oorzaken (kachelradiator, waterpomp etc).
Vervelend dat jij met de gebakken peren zit.

aartvanwerven

Actief lid
Ja dankjewel kost ook behoorlijk wat geld. Maar voor de wintermaanden een warme auto zal wel lekker zijn.Ik laat weten als die klaar is wat het euvel nu geweest is nogmaals dank voor medeleven

Bovenaan Onderaan