Voor de goede orde zal ik nog even reageren: ik heb oorspronkelijk alleen de foutcode gewist, en die bleef een paar dagen weg. Daarna toch weer terug, en de 1e lambdasonde vervangen. Grootste probleem met het vervangen is dat je zelfs met de telefoon geen behoorlijk beeld krijgt van de plek waar de lambdasonde zit. Je moet gewoon de bedrading volgen, en dan voel je vanzelf de lambda. Met speciale tool had te veel speling waardoor ik met de ratel de oude sonde niet los kreeg. Uiteindelijk op gevoel een klein beetje WD40 rond de oude lambda gespoten, de auto een paar dagen laten staan, zodat de WD40 zijn werk kon doen. Uiteindelijk met een grote steeksleutel de oude sonde losgekregen. Na wisselen en kabelboompje weer netjes vastmaken zoals origineel, foutcode gewist en al 5000 km geen probleem meer.
Vanwege de onzekerheid van de status van een exemplaar uit een sloopauto (km-stand, heeft ie in het water gelegen enz.) gekozen om een nieuwe sonde te monteren.