Cordoba
Forumguru
Gisteren ging onderweg naar huis in eens het MIL lampje (oranje icoontje aandrijving), ook bij uitzetten en opnieuw starten bleef het lampje branden. Vandaag uitgelezen en alleen foutcode P209600: "Post cat. fuel trim system bank 1 to lean". Gerrit Speek geeft aan dat dit óf een kapotte G39 sensor (vóór de cat, dus de 1e lambda, dus de andere dan de foutcode aangeeft) is, óf een luchtlek tussen cilinderkop en katalysator. (en nog wat opties van kapotte zekeringen, zekeringkast en dergelijke).
Mijn vraag is, heeft er iemand ervaring met deze foutcode bij het CJZ blok (1.2 TSI met 90 pk) en wat was er echt aan de hand? Bij vervangen van de lambdasonde, welke zou het moeten zijn, en weet iemand waar deze zit bij dit blok (hoe je er bij komt).
Voor de goede orde de auto is ruim 6 jaar oud, en heeft bijna 100k km gereden. (dus ook vrij vroeg voor een kapotte lambda). Ook brandstofverbruik is al een aantal dagen 5-10% hoger dan ik zou verwachten.
Mijn vraag is, heeft er iemand ervaring met deze foutcode bij het CJZ blok (1.2 TSI met 90 pk) en wat was er echt aan de hand? Bij vervangen van de lambdasonde, welke zou het moeten zijn, en weet iemand waar deze zit bij dit blok (hoe je er bij komt).
Voor de goede orde de auto is ruim 6 jaar oud, en heeft bijna 100k km gereden. (dus ook vrij vroeg voor een kapotte lambda). Ook brandstofverbruik is al een aantal dagen 5-10% hoger dan ik zou verwachten.